Bf - Maj 2o26 👣💜
Hej, har bf 3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL 🌸V. 6+0
Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸
Skriv gärna bf-datum 🥰
Grattis till graviditeten och välkommen till tråden! ❤️
Det är riktigt jobbigt med den oron, det är det verkligen. i början satt jag och stirrade på den där ?miscarriage probability chart? varje dag för att se hur missfallsrisken sjönk. Nu är det uppe i nästan 98% chans att det går bra och jag blir lite lugnare ju längre tiden går - men oron finns fortfarande där. 97,4% är det för vecka 9+6. Tror och hoppas att det kommer att se fint ut för dig på ultraljudet ❤️ Det går trots allt bra i de flesta fallen.
Vad har du för symtom?
Tack!❤️
Ja precis det är verkligen så jobbigt! Vad skönt att höra och tack för dina lugnande ord och lite statiskt på det haha.
Jag har haft symtom som har kommit och gått lite. Ömma bröst har varit konstant men har vissa dagar varit lite mindre ömma, illamående, kräkningar, äcklad av mat, ja men haft de klassiska symtomen men har inte haft det så jobbigt då det inte varit konstant. Mina symtom har som sagt kommit och gått lite och det är det som fick mig att oroa mig tidigare och tänkte direkt om jag inte va tex illamående en dag att något gått fel men har förstått nu att det är väldigt normalt. 🥰
Tack!❤️
Ja precis det är verkligen så jobbigt! Vad skönt att höra och tack för dina lugnande ord och lite statiskt på det haha.
Jag har haft symtom som har kommit och gått lite. Ömma bröst har varit konstant men har vissa dagar varit lite mindre ömma, illamående, kräkningar, äcklad av mat, ja men haft de klassiska symtomen men har inte haft det så jobbigt då det inte varit konstant. Mina symtom har som sagt kommit och gått lite och det är det som fick mig att oroa mig tidigare och tänkte direkt om jag inte va tex illamående en dag att något gått fel men har förstått nu att det är väldigt normalt. 🥰
Hej alla!
det här blev inte alls som jag tänkt 😢 blir tyvärr ingen maj bebis för mig 💔 har haft kraftiga blödningar och kramper nu i 8 dagar och idag kom missfallet va jag tror, blödningen kom samma vecka som jag sätt det lilla hjärtat ticka 💔 har tyvärr inte fått komma in till gynakuten då dom sa att kroppen sköter detta själv. Jag är så ledsen o krossad just nu, men bara att bryta ihop och komma igen, det var inte våran tur denna gång.
Skickar er massa kärlek och jag önskar er alla en fin graviditet ❤️❤️ ta hand om er!
Min aptit har blivit lite bättre och jag börjar känna mig lite piggare igen. Jag har fått illamående tabletter utskrivna så det känns skönt. Idag är det v 12+0 och jag har den senaste tiden trott att jag känt den lill* då o då. Det går så snabbt så man hinner inte riktigt förstå vad det är man känner. Har den nya kub tiden på tisdag nästa vecka och känner mig ändå sååå orolig för att hjärtat inte längre ska slå. Hade sån molandevärk igår och tänkte att det är kört. Det här är första gången jag har "planerat" ett barn, även om alla har varit så otroligt välkomnade. Men jag har nog aldrig känt mig så nojig innan.
Massa styrkekramar till er allihop. Och jag håller tummarna för att allt går bra och att vi alla får följas åt till maj och kanske ännu längre ❤️
Jag nojar också över att bebisen inte lever längre, denna ständiga oro... Har inte mitt KUB förrän i mitten av november så det är flera veckor kvar av oro.
Har symtom som kommer och går. Skulle nog säga att det generellt har blivit bättre med allt utom tröttheten som fortfarande är brutal. Illamåendet kommer och går, men är generellt bättre. Aptiten är fortfarande dålig men åtminstone bättre nu än för ett par veckor sen.
Minskandet av symtomen spär ju på oron men det är inte som att alla symtom försvunnit plötsligt som man läser om att det kan vara ifall det är MA. Så det finns ju ingenting som säger att allt inte löper på som det ska men kan ändå inte sluta oroa mig :( längtar till nästa ul så man får lite besked.
Jag nojar också över att bebisen inte lever längre, denna ständiga oro... Har inte mitt KUB förrän i mitten av november så det är flera veckor kvar av oro.
Har symtom som kommer och går. Skulle nog säga att det generellt har blivit bättre med allt utom tröttheten som fortfarande är brutal. Illamåendet kommer och går, men är generellt bättre. Aptiten är fortfarande dålig men åtminstone bättre nu än för ett par veckor sen.
Minskandet av symtomen spär ju på oron men det är inte som att alla symtom försvunnit plötsligt som man läser om att det kan vara ifall det är MA. Så det finns ju ingenting som säger att allt inte löper på som det ska men kan ändå inte sluta oroa mig :( längtar till nästa ul så man får lite besked.
Hej! Jag följer tråden men har inte skrivit än. Är i 9+6.
yny: Jag har som dig, typ. Det var hemskt med symptom vecka 6-8 sen lugnade det sig, nu är det lite värre igen dock. Försöker lugna mig med att googla ?hormoner första trimestern? och tänka att jag kanske är känslig för höjning och sänkning av hcg, jag kanske har vart på toppen och vänt? Men är jättenojig över ma? för dig kan det väl inte vara långt till kub, eller?
Hoppas det går bra för oss alla! 
Hej! Jag följer tråden men har inte skrivit än. Är i 9+6.
yny: Jag har som dig, typ. Det var hemskt med symptom vecka 6-8 sen lugnade det sig, nu är det lite värre igen dock. Försöker lugna mig med att googla ?hormoner första trimestern? och tänka att jag kanske är känslig för höjning och sänkning av hcg, jag kanske har vart på toppen och vänt? Men är jättenojig över ma? för dig kan det väl inte vara långt till kub, eller?
Hoppas det går bra för oss alla! 
Hej alla fina🌸Nu idag har jag varit och gjort Nipt test och fått se lilla bebis♥️ Allt såg fint ut och hjärtat slog för fullt och den lilla for runt i magen så de va svårt för barnmorskan hade svårt att få bra bilder, men vi lyckades♥️
Jag trodde jag var i v 11 (10+3) men enligt vad barnmorskan kunde se va jag i v 12 (11+5) 🥰 så ganska mycket längre gången än va jag trott 😁
Nu håller vi tummar och tår att bebis är fullt frisk och vi får svar om det plus könet om ca 1 vecka🥰