• Anonym (Force)

Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?

Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?

• Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 18:39:45 följande:
    Det viktiga är inte vad han säger utan vad han gör. Han samlade pengar till borgen för en man som gjort sig skyldig till ett mordförsök på en demokratisk politiker. Våld som skrämmer bort människor från att arbeta politiskt.

Du väljer alltså dra ner vår diskussion på den låga nivån att fråga om jag blev upprörd. Om du inte klarar av att hålla dig saklig kan sluta skriva till mig. Jag kommer inte hålla en diskussion nere i gyttjan med dig. Men efter jag har läst tidigare inlägg från dig i andra trådar är jag inte förvånad, det är i smutsen och skiten du trivs bäst.  
    Du menar du är saklig när du kallar mig Maga, och drar in både negativa kommentarer om palestinier, amerikanska skattebetalare och pro-life i ditt inlägg??

Och nu fortsätter du som dubbelanonym med personliga attacker om mig i andra trådar? Saklig huh?

Måste verkligen trampat på en mycket öm tå.
  • Anonym (GH)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 19:27:40 följande:
    Du menar du är saklig när du kallar mig Maga, och drar in både negativa kommentarer om palestinier, amerikanska skattebetalare och pro-life i ditt inlägg??

Och nu fortsätter du som dubbelanonym med personliga attacker om mig i andra trådar? Saklig huh?

Måste verkligen trampat på en mycket öm tå.
    Jag har sett dig tidigare försvara den etniska rensningen i Gaza och Trumps politik överlag, precis som du också gjort i den här tråden. Har sett nog av dina åsikter för att ha gjort mig en uppfattning om vad du tycker, oavsett om du kallar dig MAGA eller inte
    . Du verkar inte veta vad personliga attacker betyder. Det är bara att du inte klarar av att någon bemöter dina åsikter. 

Håll dig till ämnet istället. Sluta spela martyr och håll en salig ton. Annars kan du sluta skriva. Ingen mer än du tycker synd om dig.
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 19:50:52 följande:
    Jag har sett dig tidigare försvara den etniska rensningen i Gaza och Trumps politik överlag, precis som du också gjort i den här tråden. Har sett nog av dina åsikter för att ha gjort mig en uppfattning om vad du tycker, oavsett om du kallar dig MAGA eller inte
    . Du verkar inte veta vad personliga attacker betyder. Det är bara att du inte klarar av att någon bemöter dina åsikter. 

Håll dig till ämnet istället. Sluta spela martyr och håll en salig ton. Annars kan du sluta skriva. Ingen mer än du tycker synd om dig.
    Du kan sluta diskutera med mig när du vill. Dina fega dubelanonyma påhopp är ganska trista.
  • Anonym (GH)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 20:14:54 följande:
    Du kan sluta diskutera med mig när du vill. Dina fega dubelanonyma påhopp är ganska trista.
    Du är inte ens medveten om att ditt konto är lika anonymt som mitt. Jag vet inte vem du är och du vet inte vem jag är. Men jag tycker du är rolig, så fort du inte kan svara är du utsatt för personliga attacker och ett du är ett offer. Och trots att du har ett anonymt konto själv attackerar du mig för att vara anonym Drömmer
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 20:22:47 följande:
    Du är inte ens medveten om att ditt konto är lika anonymt som mitt. Jag vet inte vem du är och du vet inte vem jag är. Men jag tycker du är rolig, så fort du inte kan svara är du utsatt för personliga attacker och ett du är ett offer. Och trots att du har ett anonymt konto själv attackerar du mig för att vara anonym Drömmer
    Du vill fortsatta diskutera? Hur var det med sakligheten nu igen då? Tycker du att du är saklig?

Problemet med dig som dubbelanonym är att du tydligen forfoljer andra skribenter som skriver under sina signaturer från tråd till tråd, och när det passar dig tar till påhopp, ofta falska sådana som vi ser, om vad som skrivits i andra trådar. Så mycket trist.
  • Anonym (GH)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 20:30:56 följande:
    Du vill fortsatta diskutera? Hur var det med sakligheten nu igen då? Tycker du att du är saklig?

Problemet med dig som dubbelanonym är att du tydligen forfoljer andra skribenter som skriver under sina signaturer från tråd till tråd, och när det passar dig tar till påhopp, ofta falska sådana som vi ser, om vad som skrivits i andra trådar. Så mycket trist.
    Offer offer offer. När du inte kan svara är du alltid ett offer som får utstå påhopp Cool
  • Tow2Mater

NYTimes har nu fått korrigera sina felaktiga påståenden om antisemitiska uttalanden. Kirk tvärtom kritiserade andras antisemitiska påståenden.

A correction was made on Sept. 11, 2025: An earlier version of this article described incorrectly an antisemitic statement that Charlie Kirk had made on an episode of his podcast. He was quoting a statement from a post on social media and went on to critique it. It was not his own statement. [bold and italics original]

www.nytimes.com/2025/09/11/us/charlie-kirk-views-guns-gender-climate.html

• Meddelande borttaget
  • Trent
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 20:58:29 följande:

NYTimes har nu fått korrigera sina felaktiga påståenden om antisemitiska uttalanden. Kirk tvärtom kritiserade andras antisemitiska påståenden.

A correction was made on Sept. 11, 2025: An earlier version of this article described incorrectly an antisemitic statement that Charlie Kirk had made on an episode of his podcast. He was quoting a statement from a post on social media and went on to critique it. It was not his own statement. [bold and italics original]

www.nytimes.com/2025/09/11/us/charlie-kirk-views-guns-gender-climate.html

Oj. Det gud inte klarar, att korrigera ett tidigare påstående, fixar några journalister. Så även de är bättre än gud.
  • Anonym (Zxc)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 18:01:38 följande:
    Anonym (Zxc) skrev 2025-09-12 17:51:41 följande:

Ja, hyckleriet är slående som någon pekar på. Han hade väl också en åsikt om att kvinnor enbart skulle gå på universitet om de ville skaffa en man. Trots att han själv är gift med en välutbildad, framgångsrik egenföretagare.

Kirk bidrar till skapandet av det här politiska klimatet som han också är ett offer för. 

Ni är inte insatta i hur det fungerar i t ex Chicago som han jämfor med. Och kommentarerna måste sättas i perspektiv till vad han pratade om, i sitt sammanhang. Men det skiter ni i. 

Talk radio på både vänster och hoger sidorna diskuterar politik på detta sätt. Men jag gissar ni inte lyssnat.

?And why is he still in jail? Why has he not been bailed out? By the way, if some amazing patriot out there in San Francisco or the Bay Area wants to be a midterm hero, someone should go and bail this guy out? Bail him out and then go ask him some questions.?
    Menar du att han menade att en sk patriot skulle ge honom borgen för att sen skada förövaren eller "ask questions" (eftersom han inte kan säga det rakt ut)? Då han var dum mot en kompispolitiker? När du skriver om Chicago, tror du (och Kirk) att rättsväsendet är så pass dåligt att förövaren annars skulle gått fri? Isf skulle en sk patriot lätt kunna "ställa sina frågor" Nej, så tolkar inte jag det. If it walks like a duck...
Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?