• Anonym (Force)

Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?

Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?

• Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
  • Anonym (Hundraprocent)
    Trent skrev 2025-09-12 05:47:22 följande:
    Jag frågade hur du visste. Gissa kan jag också göra.
    Vad gissar du på då?
  • Trent
    Anonym (Hundraprocent) skrev 2025-09-12 06:06:14 följande:
    Vad gissar du på då?
    Haha! Varför skulle jag göra det?
  • Anonym (GH)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 00:51:01 följande:
    Within 36 hours, five people died: one was shot by the Capitol Police, another died of a drug overdose, and three died of natural causes, including a police officer who died of a stroke a day after being assaulted by rioters and collapsing at the Capitol. Four officers who responded to the attack died by suicide within seven months (Wiki)

Och Trump stormade ingenting.
    Trump uppmanade till stormningen. Han ljög om valfusk, uppmanade folk att ta sig till capitolium samt att han aldrig bad dem upphöra med stormningen trots att den pågick flera timmar. Han friade också många av de som var skyldiga till stormningen när han blev president igen. 
  • Anonym (GH)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 01:00:17 följande:
    mmmm, Sverige borde ju förbjuda bomber. De smäller ju lite här och var till vardags.
    Du  verkar inte medveten om att bomber är förbjudet i Sverige. 
    Vapenlagarna skiljer sig mellan Sverige och USA, det är därför vi inte har skol-massakrer varje vecka i Sverige. 
  • Anonym (Hundraprocent)
    Trent skrev 2025-09-12 06:16:43 följande:
    Haha! Varför skulle jag göra det?
    Jag tror inte att du gillade CKs åsikter och istället för att medge att det troligen är en galen vänsteraktivist, så hakar du upp dig på småsaker istället.

Men det är även det en kvalificerad gissning.
  • Anonym (GH)
    Anonym (Hundraprocent) skrev 2025-09-12 06:50:01 följande:
    Jag tror inte att du gillade CKs åsikter och istället för att medge att det troligen är en galen vänsteraktivist, så hakar du upp dig på småsaker istället.

Vi får se. Men jag håller med föregående att det inte alls är omöjligt dådet utfördes av någon till höger. Det bästa är att inte säga för mycket och bara vänta tills mer information kommer.
    Samma dag som Kirk mördades röstade republikanerna ner ner förslaget att Epsteindokumenten  skulle släppas. Trump var vän med Epstein och flög i hans Lolita express flera gånger. Det är ett intressant sammanträffande. 
  • Anonym (Ps)

Två mord som kommer att få stora konsekvenser för det amerikanska samhället har precis inträffat i USA
    - Det rasistiska mordet på Iryna Zartuska av en svart livsstilskriminell som dessutom under skandalösa former tidigare släppts fri av korrupta liberala domare. Detta mord har i sin helhet fångats av en övervakningskamera och är bland det vidrigaste man kan föreställa sig. Amerikanerna är med rätta vansinniga över detta dåd.
    - Mordet på Charlie Kirk som var en av de absolut mest inflytelserika debattörerna i USA. Många menar att han ensam är en av förklaringarna till den konservativa våg som ägt rum bland unga amerikaner under senare år och han var också ett framtida presidentämne. Dessutom var han en småbarnsfar. Många amerikaner äcklas över detta dåd och de ideströmningar i samhället som gjort det möjligt.

Båda dess händelser och hur de hanteras rättsligt och i media kommer att få stora konsekvenser för det amerikanska samhället.

• Trent
    Anonym (Hundraprocent) skrev 2025-09-12 06:50:01 följande:

Åå det är så underbart att vilja invänta fakta anses innebära att haka upp sig på småsaker.

Världen har verkligen blivit en vacker plats. 
  • Anonym (FUD)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-09-11 22:57:38 följande:
    Absolut men det finns ju två alternativa vägar att gå där.

Alternativ 1: dådet utfördes av en person som avskydde det Kirk stod för

Alternativ 2: dådet utfördes av en person som ville skapa än mer kaos och splittring i landet och där man skulle kunna skylla på motståndarna. 

Alternativ 3: dådet utfördes för att kunna skapa undantagstillstånd och ytterligare kunna sätta in National Guard och militären mot den egna befolkningen för att "kunna skapa lugn"

Tyvärr, med tanke på läget i USA så känns inte alternativ 2 och 3 som en fantasiprodukt.
    Skademinimering från vänsterhåll att skapa FUD med sådana här inlägg. 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (FUD) skrev 2025-09-12 07:31:18 följande:
    Skademinimering från vänsterhåll att skapa FUD med sådana här inlägg. 
    Det är varken vänster eller högerrelaterat utan tyvärr min uppfattning om hur sjuk situationen är i USA just nu. 

Alternativ 1 är mest sannolik men med tanke på hur situationen är där, så känns inte alternativ 2 och 3 osannolika. Jag önskar verkligen att de hade gjort det. 
Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?