• Anonym (Force)

Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?

Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?

• Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
  • Anonym (GH)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 23:21:23 följande:
    Vad menar du?
    Jag menar det jag skriver, om du inte fattar läs igen. Det jag skrivit har varit tydligt.
    Kontentan är att när media du håller med om skriver felaktigheter gör du ursäkter och när media som du uppfattar vänster gör det börjar du anklagar du dem för propaganda. 

En poäng är också du inte håller dig till trådens ämne. Ingen i tråden har anklagat Kirk för att vara antisemit och det är inte heller trådens ämne. NYT har gjort rättelser angående Kirks antisemitism, och alla vet att alla media oavsett höger eller vänster gör rättelser så det är inte heller intressant. Håll dig till ämnet.  
  • Dr Nail
    Faile skrev 2025-09-13 02:19:50 följande:
    Fast det tror jag det kommer göra tyvärr. Det här kommer förändra Usa och vad som sker där har tyvärr svallvågor på resten av världen också. 
    Börsen reagerade inte alls, så mycket kan jag säga i nuläget. Tvärtom; igår var en bra dag.
  • Anonym (Hundraprocent)
    KillBill skrev 2025-09-13 10:07:00 följande:
    Extremvänstern? Mördaren har växt upp i en familj med Trump-supporters..

www.expressen.se/nyheter/varlden/tyler-robinson-geni-i-maga-familj-gripen-for-mordet-pa-charlie-kirk/

Varför skulle han hata och döda CK om han gillade hans politiska perspektiv?

Du kan inte se möjligheten att han fick ett nytt narrativ på universitetet, fick en plats i deras gemenskap ( Han verkar extremt blyg) och sen drevs/valde detta?

Han behöver absolut inte tycka samma som sin mamma och pappa.
  • KillBill
    Anonym (Hundraprocent) skrev 2025-09-13 12:21:56 följande:

Du kan inte se möjligheten att han fick ett nytt narrativ på universitetet, fick en plats i deras gemenskap ( Han verkar extremt blyg) och sen drevs/valde detta?

Det finns väl inga tecken på att han varit politiskt engagerad? och då ligger det närmare till hands att det handlar iom någon typ av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Att gärningsmannen var extremt tyst och blyg kan indikera detta. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Hundraprocent)
    KillBill skrev 2025-09-13 12:26:29 följande:
    Det finns väl inga tecken på att han varit politiskt engagerad? och då ligger det närmare till hands att det handlar iom någon typ av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Att gärningsmannen var extremt tyst och blyg kan indikera detta. 
    Jag tror att han, precis som du säger, har en NPF. Han har troligen haft svårt för relationer hela sitt liv, men på universitetet har det räckt med att man tycker samma sak för att vara inkluderad. Detta är en väldigt stark drift hos människan, även för personer som har svårt för relationer.

Det är rena spekulationer från min sida, men det jag kan se som det troligaste.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-09-13 00:45:15 följande:
    Ville bara ge dig den har bilden, du kan hitta NY times under L.

från my.lwv.org/california/torrance-area/article/how-reliable-your-news-source-understanding-media-bias-2022:
    Du vet att media bias check anger SVT som vänster med den enda motiveringen att SVT promotar demokrati (demokratiparagrafen

Så vad betyder skalan som används, betyder det att skalan anger att höger inte promotar demokrati?
  • Padirac

Fuentes gäng hatar Kirks gäng, Kirk är inte tillräckligt reaktioner, Fuentes har väl också sagt att Kirk är fascist..

Trumps attentatman menade väl också att Trump inte var tillräckligt MAGA.. 

Uppgifter för gällande att hela familjen pratat vid senaste middagarna om Kirk och att han inte varit tillräckligt reaktioner för Trumps politiska mål. 

Anonym (Hundraprocent) skrev 2025-09-13 12:21:56 följande:

• Anonym (Cassandra)

Aldrig hört talas om honom, innan han blev mördad.

Förstår inte vad Sverige har med detta göra och vad vi har med MAGA att göra. Massa propaganda trådar som startas av höger extremister.

Dessutom låg ju inte vänstern bakom detta, så dessa idioter kan lugna ner sig nu. Hela familjen var ju Trump/MAGA supportrar. Förmodligen blev den stackars killen så pass hjärntvättad att han blev knäpp helt enkelt. Psykiskt sjuk.

Kapitolium var ett utmärkt exempel av någon I tråden. Dessa galningar tar till våld och säger att allt är fake news och riggat. Inte ens vänstern beter sig så där. Då hade väl dom försökt samma sak.

Ingen utanför USA visste vem denna person var, innan han blev mördad förutom folk med speciella intressen för MAGA och höger extremism.

• Anonym (Hundraprocent)
    Padirac skrev 2025-09-13 12:43:55 följande:

Fuentes gäng hatar Kirks gäng, Kirk är inte tillräckligt reaktioner, Fuentes har väl också sagt att Kirk är fascist..

Trumps attentatman menade väl också att Trump inte var tillräckligt MAGA.. 

Uppgifter för gällande att hela familjen pratat vid senaste middagarna om Kirk och att han inte varit tillräckligt reaktioner för Trumps politiska mål. 

För mig är den möjligheten inte trolig. Det är för vagt. En högerextrem mördar inte  Jimmy Åkesson för att han är för lite högerpopulistisk. 

Jag tror mest på att han hittat en form av gemenskap i universitetets vänstervridna värld. Dessutom skulle jag inte bli förvånad om han tom pratat med CK och känt sig kränkt. CK kunde ju verbalt utmanövrera dom flesta.
  • Anonym (Hundraprocent)
    Anonym (Cassandra) skrev 2025-09-13 12:47:34 följande:

Aldrig hört talas om honom, innan han blev mördad.

Förstår inte vad Sverige har med detta göra och vad vi har med MAGA att göra. Massa propaganda trådar som startas av höger extremister.

Dessutom låg ju inte vänstern bakom detta, så dessa idioter kan lugna ner sig nu. Hela familjen var ju Trump/MAGA supportrar. Förmodligen blev den stackars killen så pass hjärntvättad att han blev knäpp helt enkelt. Psykiskt sjuk.

Kapitolium var ett utmärkt exempel av någon I tråden. Dessa galningar tar till våld och säger att allt är fake news och riggat. Inte ens vänstern beter sig så där. Då hade väl dom försökt samma sak.

Ingen utanför USA visste vem denna person var, innan han blev mördad förutom folk med speciella intressen för MAGA och höger extremism.

Ja, det har ju aldrig hänt att en 22-åring har rakt motsatta politiska värderingar än sin familj.
Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?