• Anonym (Force)

Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?

Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?

• Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
  • Anonym (GH)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 20:58:29 följande:

NYTimes har nu fått korrigera sina felaktiga påståenden om antisemitiska uttalanden. Kirk tvärtom kritiserade andras antisemitiska påståenden.

A correction was made on Sept. 11, 2025: An earlier version of this article described incorrectly an antisemitic statement that Charlie Kirk had made on an episode of his podcast. He was quoting a statement from a post on social media and went on to critique it. It was not his own statement. [bold and italics original]

www.nytimes.com/2025/09/11/us/charlie-kirk-views-guns-gender-climate.html

Förstår inte på vilket sätt det här bidrar till trådens ämne. Kan ju knappast varit många som anklagat Kirk för att vara antisemit med tanke på hur pro-Israel han var. Ingen i tråden har iaf anklagat honom för att vara antisemit. Förstår inte relevansen i ditt inlägg. 
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 21:30:05 följande:
    Förstår inte på vilket sätt det här bidrar till trådens ämne. Kan ju knappast varit många som anklagat Kirk för att vara antisemit med tanke på hur pro-Israel han var. Ingen i tråden har iaf anklagat honom för att vara antisemit. Förstår inte relevansen i ditt inlägg. 
    De som på vänstersidan använder fealktigheter i propagandasyfte för att svartmåla meningsmotståndare, speciellt Kirk nu när han mordats, är extra avskyvärda när det handlar om väletablerad media, inte bara någon dubbelanonym på tiktok eller FL. NYTimes forsokte och blev påkomna, det är värt att notera. Trist du inte forstår igen.
  • Trent
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 21:43:20 följande:
    De som på vänstersidan använder fealktigheter i propagandasyfte för att svartmåla meningsmotståndare, speciellt Kirk nu när han mordats, är extra avskyvärda när det handlar om väletablerad media, inte bara någon dubbelanonym på tiktok eller FL. NYTimes forsokte och blev påkomna, det är värt att notera. Trist du inte forstår igen.
    Aha. Så du vet att det inte var ett ärligt misstag. Hur då?
  • Trent
    Ja jag tänkte särskilt att du anklagade dem för att använda felaktigheter i propagandasyfte. Det skulle ju du aldrig göra. Du som har så fin moral. Så berätta nu hur du vet att det var det som skedde.
  • Anonym (GH)
    Det är inte enbart media till vänster som skriver felaktigheter. Det har alltid förekommit och new york times är verkligen inte vänster.
    Exempelvis verkar mördaren inte vara vänster, som påstods av vissa i högermedia. En annan felaktighet som kom från högermedia var att kulorna som skytten använde var graverade med pro-transideologiska budskap vilket inte visade sig stämma. Varför skriver du inte om det?  Tycker du det också är propaganda?
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 22:07:06 följande:
    Det är inte enbart media till vänster som skriver felaktigheter. Det har alltid förekommit och new york times är verkligen inte vänster.
    Exempelvis verkar mördaren inte vara vänster, som påstods av vissa i högermedia. En annan felaktighet som kom från högermedia var att kulorna som skytten använde var graverade med pro-transideologiska budskap vilket inte visade sig stämma. Varför skriver du inte om det?  Tycker du det också är propaganda?
    Nu skrev jag om NYTimes och deras felaktigheter. Har du annat du vill ta upp är du välkommen att skriva dina egna inlägg. Måste jag skriva om allt SVT och Pravda påstår också?
  • Trent
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 22:11:20 följande:
    Vet och vet. NYTimes har inte bara sporadiska misslyckanden, de representerar ett endemiskt tillstånd av felaktigheter. Har kan du t ex läsa om en del:

www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13537121.2024.2394292
    Hahaha! Räcker det att tro?

Jag tror att du tycker det är okej att äga andra människor som egendom. Det är en del av min religion att tro det och skriva inlägg om det. Du kommer väl inte inkräkta på min rätt att utöva min religion?
  • Anonym (GH)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 22:15:56 följande:
    Nu skrev jag om NYTimes och deras felaktigheter. Har du annat du vill ta upp är du välkommen att skriva dina egna inlägg. Måste jag skriva om allt SVT och Pravda påstår också?
    Jag tycker bara det är intressant hur du ser felaktigheter som new york times skriver och senare rättar är propaganda men när felaktigheterna kommer från höger vill du inte kommentera.
    Du svarade aldrig på frågan om du även anser felaktigheter från högermedia, som jag gav exempel på, ska betraktas som propaganda. Kan du svara på frågan tack?   
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 22:30:19 följande:
    Jag tycker bara det är intressant hur du ser felaktigheter som new york times skriver och senare rättar är propaganda men när felaktigheterna kommer från höger vill du inte kommentera.
    Du svarade aldrig på frågan om du även anser felaktigheter från högermedia, som jag gav exempel på, ska betraktas som propaganda. Kan du svara på frågan tack?   
    Jag har inte sett dina högermedia exempel. 

Men tänk också på att mycket spekulationer sker, från alla håll, under tiden man inte vet forloppet av ett sådant här mord, och det kommer alltid finnas spekulationer som inte visar sig stämma. Det är inte riktigt samma sak som att felaktigt ange något som hänt tidigare, som man faktist redan har alla fakta om.
Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?