Anonym (S) skrev 2025-11-04 06:59:40 följande:
Ja man är olika.
Jag har inte tagit ledigt mer än de redan röda dagarna för att jag tänker att de med smått behöver dagarna emellan mer än jag som har äldre barn.
Men du kanske inte jobbar på ett jobb där du är ledig röda dagar?
Visst kan man bli ledsen men samtidigt är det ju inte företagets fel att lagarna ser ut som de gör.
Chefen kan ju inte neka om de ansökt i tid och i övrigt följt reglerna.
Jag blir ju på ett sätt glad att höra om så många med yngre barn, det är ju kris i barnafödandet och själv är jag djupt oroad för vilka som ska jobba och betala skatt den dagen man själv inte kan arbeta/blir sjuk.
Du har läst ett inlägg där TS nämner några personer och anser att det är mycket? Bättre att kolla statistik direkt istället .
Dessutom skaffar man väl inte barn enbart för syfte att betala skatt och jobba. Folk har verkliga blivit hjärntvättade i detta land. Tänk om folk började ifrågasätta saker lite mer istället. Vad kommer till politiker och staten. Dom älskar " duktiga idioter ' klappar er på huvudet. Det här landet står inför en kollaps i alla fall. Ca 600.000 arbetslösa på,ca 150.000 lediga jobb.
Då kan en del människor och politiker skrika att det bara är att ta ett jobb, att folk är lata. När kommentaren år lat i sig själv och bekväm..Sådan statistik trollar man inte bort så lätt .
Till TS, det är din arbetsplats som är förlegad. Har ju kommit nya regler från regeringen om att det ska bli svårare att ta ut så mycket föräldraledigt och att mam nu inte längre får betalt för röda dagar
Vet många arbetsplatser nu som gjort det mer rättvist. Och ger dom utan barn ledigt med, rättvist precis som det ska vara.
Finns ingen mer egoistisk grupp än folk med barn. Ironiskt nog. Dessutom väljer dom ju själva att ta jobb/utbilda sig i yrken där man jobbar kväll och helger. Bara att anpassa sig efter arbetsgivaren eller söka ett mer lämpligt arbete.