klyban skrev 2025-11-22 16:08:31 följande:
Rekommendationen så räcker svår smärta.
Och givetvis de andra symtomen berättar än mer akuthet än bara smärta.
Nej.
Försöker du igen säga att du vet bättre än rekommendationerna från sjukvården, för de är där och du ifrågasätter dom.
Fortfarande inte.
En rekommendation är en rekommendation, vad i ordet är det du kämpar med att förstå?
EpicF skrev 2025-11-22 14:51:33 följande:
Ts beskrev en upplevelse av smärta. Om den var svår eller inte kan INTE DU avgöra.
DU kan heller INTE avgöra om den smärtan ts beskrev senare inte var svår.
Precis, andras upplevelser är irrelevanta! Så varför tror du bestämt att DU kan avgöra hur ts smärta var?!
Så du förstår vad en rekomendation är, trots att betydelsen/definitionen är skriven. Bra då vet vi det. Bra att du erkänner det 😂
EpicF skrev 2025-11-22 14:51:33 följande:
Ts beskrev en upplevelse av smärta. Om den var svår eller inte kan INTE DU avgöra.
DU kan heller INTE avgöra om den smärtan ts beskrev senare inte var svår.
Precis, andras upplevelser är irrelevanta! Så varför tror du bestämt att DU kan avgöra hur ts smärta var?!
Och behöver jag förklara så enkla ord för dig vad som rekommendation.
Du får berätta vad som är så svårt för dig här, för rekommendation är inget måste, visste du inte om det, utan berättar var sjukvården anser du borde göra vid en så svår smärta som första förklaringen berättade om och inte ens kunde prata.
Nej, jag vet vad rekomendation betyder. Men du ka förklara för sig själv, om du visste vad det betyder vilket du erkänt att du inte gör.
Vad som är svårt för mig?
Ja, just nu så har jag lite problem med matsmältningen och lite lätt obstipasion. Sjukvården anser jag borde ta lactulose och ev movicol, vilket är precis det jag tänkte göra.
Smärta känner jag inte av nu. Men det klart, för jag inte ut med min obstipation så kan smärtan bli ett problem, kanske svår smärta. Men ambulans kommer jag Inte behöva.
Rekommendationen så räcker svår smärta.
Ja, TS berättade om sin svåra smärta, som sedan nedgraderades.
Nej, ts smärta har inge nedgraderats. Det har du fått om bakfoten.
Och ja, andras upplevda smärtor är irrelevanta, skoj du håller med mig igen.(Men lugnt, det har du inte förmågan till erkänna
)
Så varför tar du hela tiden upp ts smärta? Du kan inte bedöma vad för smärta ta upplevdes, och ändå är det de du prövar att göra gång på gång.
Nej, jag håller inte dig. Du prövar att bedöma ts smärta. Det gör inte jag.
Alltså håller jag absolut inte med dig.
Förövrigt, jag håller aldrig med dig och kommer aldrig göra det heller. Ditt meningslösa babbel får du ha för dig själv.