• Anonym (Fy farao)

Han vill inte hjälpa mig

Hej jag vill lätta mitt hjärta jag har tyvärr ingen stans att ventilera. Även om det var för ett tag sen men det svider än. Det var i slutet av augusti. Jag hade haft otrolig smärta i ryggen känndes som en förlossning var inte gravida eller skulle födda. I alla fall Från morgon till eftermiddag. Nästa dag händer samma sak. Jag frågade min man om han kunde köra mig till akuten. Han vägrade jag fick gå till akuten. Hade inga pengar för att åka med en taxi och tyckte inte det var så illa för att ringa ambulans. Tog imot smärta som påminner om när man ska födda. Ungefär var 5 minut. Så en promenad från oss till akuten ska ta 20 minuter. Tog 40 minuter. Kom in under en smärt våg som gjorde så ont att jag inte kunde prata med receptionisten. Fick vänta så länge. När jag tillslut fick komma in på ett rum hade smärtan försvunnit. Fick göra några tester i alla fall. Doktorn Misstänker njursten. Fick också boka om sanningen för att det inte fungerar för honom. För att då var det läggning rutiner.  Som han tydligen inte kunde göra. Tydligt. 

• Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-23 21:08:58 följande:

Visst är det så och för denna typen av smärta och omfattningen som TS pratade om först.

Nej, faktiskt inte. Inget i ts beskrivelse om sin smärta indikerar att det är behov för ambulans. Inte heller sjukvården rekommenderar ambulans på de grunderna. 

Försöker du säga att du vet bättre än sjukvårdens rekommendationer?
    För om inte, så håller du bara med mig att det hade varit korrekt om smärtan hade varit den som TS sade först.

Nej, inte heller denna gången. 

Nej, det hade varit korrekt eftersom det inte finns något som indikerar på att ts var i behov av ambulans. 

Nu var den smärta så som ts beskrev den... det ändrades aldrig. 

• klyban
    EpicF skrev 2025-11-23 21:39:47 följande:
    Nej, faktiskt inte. Inget i ts beskrivelse om sin smärta indikerar att det är behov för ambulans. Inte heller sjukvården rekommenderar ambulans på de grunderna. 

Försöker du säga att du vet bättre än sjukvårdens rekommendationer?
    För om inte, så håller du bara med mig att det hade varit korrekt om smärtan hade varit den som TS sade först.

Nej, inte heller denna gången. 

Nej, det hade varit korrekt eftersom det inte finns något som indikerar på att ts var i behov av ambulans. 

Nu var den smärta så som ts beskrev den... det ändrades aldrig. 

I så fall vet du rekommendationen är ett faktum, om du nu inte påstår annat.
    För då är vi tillbaka till att du tror dig står över sjukvården, visst är det underbart det sker med per automatik också.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-23 21:46:46 följande:

I så fall vet du rekommendationen är ett faktum, om du nu inte påstår annat.

Nej, det är det fortfarande inte och det kommer aldrig bli oavsett hur mycket du upprepar. 

För då är vi tillbaka till att du tror dig står över sjukvården, visst är det underbart det sker med per automatik också.

Och igen; nej, det gör jag fortfarande inte. Och nej, jsg kommer inte att göra det oavsett hur många gånger du påstår eller frågar. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-23 22:04:24 följande:
    Nej, det är det fortfarande inte och det kommer aldrig bli oavsett hur mycket du upprepar. 

Och igen; nej, det gör jag fortfarande inte. Och nej, jsg kommer inte att göra det oavsett hur många gånger du påstår eller frågar. 
    Oj, då är vi tillbaka till du vet bättre, så intressant.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-24 09:23:32 följande:
    Oj, då är vi tillbaka till du vet bättre, så intressant.
     Nej, fortfarande inte. Har aldrig påstått det och kommer aldrig att påstå det heller. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-24 12:06:08 följande:
     Nej, fortfarande inte. Har aldrig påstått det och kommer aldrig att påstå det heller. 

Åhh, så du tror du vet bättre än sjukvården, intressant och det är inte första gången heller.
    För kommer du ihåg COVID-19 tråden, där försökte du berätta att du visste bättre än sjukvården om vattkoppor och luftburen virus.

svenska.se/saol/&pz=6

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-24 12:58:00 följande:

Åhh, så du tror du vet bättre än sjukvården, intressant och det är inte första gången heller.
    För kommer du ihåg COVID-19 tråden, där försökte du berätta att du visste bättre än sjukvården om vattkoppor och luftburen virus.

svenska.se/saol/&pz=6

Var mitt svar otydligt? Eller kan du inte läsa? 

Återigen, nej jag tror inte att jag vet bättre än sjukvården. Har aldrig påstått det och kommer aldrig påstått set heller. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-24 13:04:37 följande:
    Var mitt svar otydligt? Eller kan du inte läsa? 

Återigen, nej jag tror inte att jag vet bättre än sjukvården. Har aldrig påstått det och kommer aldrig påstått set heller. 

Och då gäller ambulans som ett alternativ vid svår smärta, eller är det nu du ska berätta igen du vet bättre....?

Du vet som med vattkoppor och luftburen smitta, som också bägge var fel.

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-24 14:12:47 följande:

Och då gäller ambulans som ett alternativ vid svår smärta, eller är det nu du ska berätta igen du vet bättre....?

Du vet som med vattkoppor och luftburen smitta, som också bägge var fel.

I ts fall fanns ingen indikation på att amblans behövdes. Inte ens om ts haddevattkoppor i tillägg hade det varit behov för ambulans. 

Och igen, jag vet inte bättre än sjukvården. Jag vet lika mycket, men det förstår inte du. 

Och ditt försökt till att användaren rederans också i denna tråden misslyckades då även denna referansen är irrelevant. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-24 14:15:34 följande:
    I ts fall fanns ingen indikation på att amblans behövdes. Inte ens om ts haddevattkoppor i tillägg hade det varit behov för ambulans. 

Och igen, jag vet inte bättre än sjukvården. Jag vet lika mycket, men det förstår inte du. 

Och ditt försökt till att användaren rederans också i denna tråden misslyckades då även denna referansen är irrelevant. 

Den svåra smärtan är beskriven och ingen hjälp att komma dit och inga pengar för taxi, då står ambulans.
    Sen att smärtan nedgraderas ändrar inget av den första delen.

Referensen visar återkommande fel av dig som du aldrig erkänner, och att aldrig klarar av att hålla med någon att det vars korrekt.
    Men du förstår tydligen i så enkla referenser, vilket är anmärkningsvärt.

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-24 14:28:42 följande:

Den svåra smärtan är beskriven och ingen hjälp att komma dit och inga pengar för taxi, då står ambulans.
    Sen att smärtan nedgraderas ändrar inget av den första delen.

Ts var inte i behov av ambulans eftersom kunde ta sig till akuten på egen hand. Det fanns heller ingen indikation på att hennes smärta var så akut att ambulans behövdes. 

Och innan du frågar; nej, jag tror fortfarande inteatt jag vet bättre än sjukvården utan jag vet lika mycket. Vilket är betydligt mer än vad du vet. 

Och nej, ts smärta nergraderas inte. Den avtog endel. Vilket är fullt normalt och har inget alls att göra med hur den första smärtan upplevdes. 

Referensen visar återkommande fel av dig som du aldrig erkänner, och att aldrig klarar av att hålla med någon att det vars korrekt.

Hur vorde det om du istället kom med en referens som är relevant för tråden? 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-24 14:52:03 följande:
    Ts var inte i behov av ambulans eftersom kunde ta sig till akuten på egen hand. Det fanns heller ingen indikation på att hennes smärta var så akut att ambulans behövdes. 

Och innan du frågar; nej, jag tror fortfarande inteatt jag vet bättre än sjukvården utan jag vet lika mycket. Vilket är betydligt mer än vad du vet. 

Och nej, ts smärta nergraderas inte. Den avtog endel. Vilket är fullt normalt och har inget alls att göra med hur den första smärtan upplevdes. 

Hur vorde det om du istället kom med en referens som är relevant för tråden? 

Relevansen är redan förklarad, men det är tydligen för avancerat för dig att förstå.

TS berättade först senare att det var lite överdriven återgiven smärta.
    Men att det tog dubbel tid och inte ens kunde prata, alla pekar på en punkt och ambulans som rekommendationerna säger.

Du vet bättre än sjukvården när det kommer till vattkoppor och luftburen smitta, därav referensen att du får det fel väldigt ofta, men aldrig klarar av att erkänna.

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-24 16:15:53 följande:

Relevansen är redan förklarad, men det är tydligen för avancerat för dig att förstå.

Den förklaringen betyder fortfarande att referensen även i denna tråd är irrelevant. 

Men att det tog dubbel tid och inte ens kunde prata, alla pekar på en punkt och ambulans som rekommendationerna säger.

Nej, ts berättade att smärtan avtog. 

Du tokar det däremot som att den första beskrivningen var överdriven. 

Nej, inte ens det indikerar på att ambulans var nödvändigt. 

Är tur att inte du jobbar på 1177, för då alla fått ambulans och de som verkligen behövde de hade fått vänta ock kanske förlorar sitt liv. 

Du vet bättre än sjukvården när det kommer till vattkoppor och luftburen smitta, därav referensen att du får det fel väldigt ofta, men aldrig klarar av att erkänna.

Nej, inte heller det har jag påstått. Men igen, hur är detta relevant för ts tråd?

Nu vet jag att du är en hackat skiva som vara upprepar ditt meningslösa babbel, inte klarar av att skriva sammanhängande, inte klarar att svara på enkla frågor och inte klarar av att läsa. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-24 16:55:05 följande:
    Den förklaringen betyder fortfarande att referensen även i denna tråd är irrelevant. 

Nej, ts berättade att smärtan avtog. 

Du tokar det däremot som att den första beskrivningen var överdriven. 

Nej, inte ens det indikerar på att ambulans var nödvändigt. 

Är tur att inte du jobbar på 1177, för då alla fått ambulans och de som verkligen behövde de hade fått vänta ock kanske förlorar sitt liv. Nej, inte heller det har jag påstått. Men igen, hur är detta relevant för ts tråd?

Nu vet jag att du är en hackat skiva som vara upprepar ditt meningslösa babbel, inte klarar av att skriva sammanhängande, inte klarar att svara på enkla frågor och inte klarar av att läsa. 

TS berätta att den första förklaringen var inte så illa, att den avtog, ja, det gjorde den även i första förklaringen till slut.
    Och en mer intressant,m nu berättar du igen att du inte förstår rekommendation.

Men för all del, berätta vad rekommendation är och när alla ska få ambulans enligt dig och om jag satt där, för det är ju inte ens nära rekommendation ditt påstående, utan mer att ambulans är ett måste i alla fall.(Skönt och se att du tror du kan fultolka och komma någonstans.)

Lite som vattkoppor och luftburen smitta, var kreativ, men försök aldrig få det rätt är ditt motto verkar det som, och också aldrig  be om ursäkt för dina fel eller håll med någon som har rätt.

Varför ska alla få ambulans för?
    Bara de som har så svåra smärtor som beskrivit i första utsagan.

• Anonym (Wtf?!)

Förstår inte varför jag fick en gammal låt i huvudet  = Det är en eviiiighetsmaskin!Drömmer

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-25 08:49:25 följande:

TS berätta att den första förklaringen var inte så illa, att den avtog, ja, det gjorde den även i första förklaringen till slut.
    Och en mer intressant,m nu berättar du igen att du inte förstår rekommendation.

Ja, ts smärta avtog för att sedan öka igen. Vilket är helt normalt. 

Nej, har inte berättat att jag inte förstår rekommendationerna. Du blandar ihop mig med dig själv. 

Du är den som gång på gång berättar att du inte förstår rekommendationerna eller ens vad en rekomendatio är.

Men för all del, berätta vad rekommendation är och när alla ska få ambulans enligt dig och om jag satt där, för det är ju inte ens nära rekommendation ditt påstående, utan mer att ambulans är ett måste i alla fall.(Skönt och se att du tror du kan fultolka och komma någonstans.)

Ja, om du hade jobbat på 1177 eller 112 så hade filk fått ambulans för nageltrång, pga "stark smärta".... 

Nej, ambulans är inte ett måste i ts fall. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. 

Lite som vattkoppor och luftburen smitta, var kreativ, men försök aldrig få det rätt är ditt motto verkar det som, och också aldrig  be om ursäkt för dina fel eller håll med någon som har rätt.

Har ts fått vattkoppor helt plötsligt? Märkligt att det vara är du som pratar om det. 

Nej, varför ska jag be om ursäkt? Det är inte jag som försöker diskutera vattkoppor och luftburna smittor i teåd som inte handlar om det. Återigen, det är DU.  

Nej, alla ska inte få ambulans. Och nej, vara för att man har starka smärtor som ts hade först är inte det en indikation på att man behöver ambulans. 

Man för ambulans om man bedöms behöva prehospital vård. Sedan finns det alltid undantag, som ex pågående förlossning.

Och nej, jag inte svarat dig för nu eftersom jag har ett liv utanför familjliv.se
  • klyban
    EpicF skrev 2025-12-01 15:22:09 följande:
    Ja, ts smärta avtog för att sedan öka igen. Vilket är helt normalt. 

Nej, har inte berättat att jag inte förstår rekommendationerna. Du blandar ihop mig med dig själv. 

Du är den som gång på gång berättar att du inte förstår rekommendationerna eller ens vad en rekomendatio är.

Ja, om du hade jobbat på 1177 eller 112 så hade filk fått ambulans för nageltrång, pga "stark smärta".... 

Nej, ambulans är inte ett måste i ts fall. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Har ts fått vattkoppor helt plötsligt? Märkligt att det vara är du som pratar om det. 

Nej, varför ska jag be om ursäkt? Det är inte jag som försöker diskutera vattkoppor och luftburna smittor i teåd som inte handlar om det. Återigen, det är DU.  

Nej, alla ska inte få ambulans. Och nej, vara för att man har starka smärtor som ts hade först är inte det en indikation på att man behöver ambulans. 

Man för ambulans om man bedöms behöva prehospital vård. Sedan finns det alltid undantag, som ex pågående förlossning.

Och nej, jag inte svarat dig för nu eftersom jag har ett liv utanför familjliv.se

Rekommendationen är vad den är, du försökte inbilla dig den var obligatoriskt och när du sade om jag var på 112 så skulle alla få ambulans.
    Men det är inte så rekommendationer fungerar här, utan där pratar man.
    Och här med facit i hand och vid andra förklaringen, så inser vi alla att i detta fallet skulle det inte bli en ambulans.(Men det visste vi först senare.

Haft 3 i min närhet som fått ambulans för svår smärta och samtal med 112.
    Själv så hade jag svår smärta i magen, men hade första gången skjuts upp.
    Och då tog det 1min att hamna på ett akutrum med 4-5 personal kring mig direkt.
    Andra gången månaden senare och ingen skjuts att få, så ringde jag 112 fick ambulans mycket snabbt.

På så sätt vet jag ditt tramsande att man inte får ambulans för svåra smärtor är ren nonsens.
    Så vad är det som får dig att inbilla dig du vet bättre och när verkligheten berättar du har fel?

Det är faktiskt makalöst du har så många fel som du har och påstår sig vara utbildad inom sjukvård och omvårdnad.
    Och den tråd som illustrerat alla dina fel bäst, det är alla dina fel i COVID-19 tråden, som du än idag totalvägrar be om ursäkt för och för du inte klarar av det.

• EpicF
    klyban skrev 2025-12-01 16:42:27 följande:

Rekommendationen är vad den är, du försökte inbilla dig den var obligatoriskt och när du sade om jag var på 112 så skulle alla få ambulans.
    Men det är inte så rekommendationer fungerar här, utan där pratar man.
    Och här med facit i hand och vid andra förklaringen, så inser vi alla att i detta fallet skulle det inte bli en ambulans.(Men det visste vi först senare.

Haft 3 i min närhet som fått ambulans för svår smärta och samtal med 112.
    Själv så hade jag svår smärta i magen, men hade första gången skjuts upp.
    Och då tog det 1min att hamna på ett akutrum med 4-5 personal kring mig direkt.
    Andra gången månaden senare och ingen skjuts att få, så ringde jag 112 fick ambulans mycket snabbt.

På så sätt vet jag ditt tramsande att man inte får ambulans för svåra smärtor är ren nonsens.
    Så vad är det som får dig att inbilla dig du vet bättre och när verkligheten berättar du har fel?

Det är faktiskt makalöst du har så många fel som du har och påstår sig vara utbildad inom sjukvård och omvårdnad.
    Och den tråd som illustrerat alla dina fel bäst, det är alla dina fel i COVID-19 tråden, som du än idag totalvägrar be om ursäkt för och för du inte klarar av det.

Läser du ens vad du svarar på? 🤔
  • klyban
    EpicF skrev 2025-12-01 19:56:35 följande:
    Läser du ens vad du svarar på? 🤔
    Rekommendationerna är att man ska ringa efter ambulans vid svårt smärta i magen.
Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig