• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • Josefine1987
    Memmis48 skrev 2026-03-03 13:21:14 följande:

Hej!

Jag hoppar in här också.
    Jag har redan genomgått stimulering, äggplock och återföring.
    Är just nu på ruvardag 1 med ett fint 5-dagars (ET).
    Detta är vårt första försök och hoppas på att det blir det sista förstås.
    Hade väldigt svårt med sprutorna.

Kämpa på alla! ❤️❤️

Vad fint att ni fick ett ET direkt. Jag tycker ruvardagarna är så långsamma, men samtidigt såklart fint att veta att man kanske snart är gravid.

Håller tummarna för att ni lyckas direkt <3 
  • Anonym (L202344)
    Josefine1987 skrev 2026-03-03 11:15:13 följande:

Hej kämpar!

Jag har följt er främst i tystnad eftersom vi inte riktigt veta hur/när/om vi ska fortsätta.

Jag väntar mens kommande dagar för att börja vår 6e behandling. Vi har bytt klinik från Livio till Carl von Linnekliniken och hoppas att det på något vis ska ske ett mirakel, men med så många misslyckanden i bagaget är det svårt att känna hopp. Man hittar inte vad som är fel.

Vi ska göra tre till försök. Lyckas vi inte, måste vi nog tyvärr inse att det inte blir någon familj för oss. Det är svårt att ha dom tankarna i huvudet, samtidigt som vi ändå måste försöka hoppas på den nya kliniken.

Hoppas på ett mirakel, för oss och er alla <3

Håller tummarna❤️
  • Wimbi

Jag är SÅ nervös inför ultraljudet jag har nästa vecka.
    När man går igenom IVF så känns allt så skört, man vet ju hur snabbt glädje blir sorg osv.
    Så orolig över att inte se några hjärtslag.
    Är i v10 vid första UL

Är det någon som kan peppa mig?

• kamd
    Wimbi skrev 2026-03-04 02:09:44 följande:

Jag är SÅ nervös inför ultraljudet jag har nästa vecka.
    När man går igenom IVF så känns allt så skört, man vet ju hur snabbt glädje blir sorg osv.
    Så orolig över att inte se några hjärtslag.
    Är i v10 vid första UL

Är det någon som kan peppa mig?

Vet inte hur jag ska peppa dig... Har precis klivit in i fasen då man väntar oroligt... På en oväntad blödning eller ett ultraljud som inte ser ut som det ska... Extra oroligt eftersom jag testade "för tidigt" idag då min sambo reser iväg i eftermiddag och vi ville ta det tillsammans. Testdag är egentligen om 3 dagar (på lördag). Men det var starkt positivt idag, så då är det väl stor chans att det är det även på lördag? Förstår ingenting. Var så säker på att det skulle vara negativt. Är glad men också väldigt chockad. FET var 22/2 så är i vecka 4+1(?). 
  • JNMK

Hej kämpar!

Jag har följt er främst i tystnad eftersom vi inte riktigt veta hur/när/om vi ska fortsätta.

Jag väntar mens kommande dagar för att börja vår 6e behandling. Vi har bytt klinik från Livio till Carl von Linnekliniken och hoppas att det på något vis ska ske ett mirakel, men med så många misslyckanden i bagaget är det svårt att känna hopp. Man hittar inte vad som är fel.

Vi ska göra tre till försök. Lyckas vi inte, måste vi nog tyvärr inse att det inte blir någon familj för oss. Det är svårt att ha dom tankarna i huvudet, samtidigt som vi ändå måste försöka hoppas på den nya kliniken.

Håller tummarna för att klinikbytet kommer innebära vändningen för er❤️ Har läst så mycket gott om CvL! 

Jag kommer få fortsätta kämpa, tyvärr visade det tidiga ultraljudet att embryot mätte en vecka för litet och hjärtslagen var långsamma. Mest sannolikt blir det ett missfall inom kort 💔 försöker tänka positivt att kroppen ändå visat att den kan bli gravid nu, men just nu känns det riktigt tungt. 

Vill inte skrämma upp er som plussat, för de allra flesta går det bra (80% och risken minskar vecka för vecka,  efter hjärtslag på ultraljud under 5 procent).  Förhoppningsvis har jag fyllt den otursamma statistiken så ni slipper.

• kamd
    JNMK skrev 2026-03-04 11:30:31 följande:

Håller tummarna för att klinikbytet kommer innebära vändningen för er❤️ Har läst så mycket gott om CvL! 

Jag kommer få fortsätta kämpa, tyvärr visade det tidiga ultraljudet att embryot mätte en vecka för litet och hjärtslagen var långsamma. Mest sannolikt blir det ett missfall inom kort 💔 försöker tänka positivt att kroppen ändå visat att den kan bli gravid nu, men just nu känns det riktigt tungt. 

Vill inte skrämma upp er som plussat, för de allra flesta går det bra (80% och risken minskar vecka för vecka,  efter hjärtslag på ultraljud under 5 procent).  Förhoppningsvis har jag fyllt den otursamma statistiken så ni slipper.

Åh, beklagar 💔 På ett sätt är jag väldigt förberedd för det. ALLA i min närhet har fått missfall, oavsett ivf eller naturligt, så varför skulle jag ha sån tur att slippa det?

Skickar styrkekramar! Din kropp kan, och det är fantastiskt. Nu ska det bara vara rätt embryo också!
  • rajs

Hej kämpar!

Håller tummarna att ni får rätt hjälp på CvL och att det går bra!!
  • rajs
    JNMK skrev 2026-03-04 11:30:31 följande:

Jag beklagar Hjärta  det suger att vara på fel sida av statistiken
  • rajs
    Memmis48 skrev 2026-03-03 13:21:14 följande:

Hej!

Jag hoppar in här också.
    Jag har redan genomgått stimulering, äggplock och återföring.
    Är just nu på ruvardag 1 med ett fint 5-dagars (ET).
    Detta är vårt första försök och hoppas på att det blir det sista förstås.
    Hade väldigt svårt med sprutorna.

Kämpa på alla! ❤️❤️

Hej! Välkommen!
  • rajs

Är nu på dag 1 av första, förhoppningsvis, FET cykeln... är livrädd om jag ska vara ärlig.Men först ska jag bara inte få omslag på ÄL testet på en måndag. 

Känns dock skönt att ha lämnat evighetscykeln bakom mig (som ändå inte var SÅ lång som den kändes).

Svar på tråden IVF 2026