• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • Rainbowbaby2026
    Anonym (L202344) skrev 2026-02-20 20:52:16 följande:
    Anonym (Drömmeromtvå) skrev 2026-02-20 16:20:32 följande:

Stort grattis till er som plussat! Vilken lycka 😍 

Jag hade äggplock idag och fick ut 11 ägg 🙌 i onsdags hade de sett 10 äggblåsor varav 3 bara var 12mm så resultatet blev betydligt bättre än väntat 🤩 planerad återföring på onsdag 🙏

Tack allihopa!❤️❤️ Håller tummarna för er alla!🥰
    Tack för alla gratulationer i tråden ❤️

Hur går det för dig? Har du några symptom? Har du tagit fler blodprover efter ditt första eller vad händer härnäst för din del? 
  • Anonym (L202344)
    Rainbowbaby2026 skrev 2026-02-21 19:11:11 följande:
    Tack för alla gratulationer i tråden ❤️

Hur går det för dig? Har du några symptom? Har du tagit fler blodprover efter ditt första eller vad händer härnäst för din del? 
    Jag har ingen symptom alls😬 Är lite nervös över hur det går där inne, men försöker ändå ta det lugnt inför nästa steg som är scanning om 2 veckor. Hur går det för dig??
  • Rainbowbaby2026
    Anonym (L202344) skrev 2026-02-22 09:38:17 följande:
    Jag har ingen symptom alls😬 Är lite nervös över hur det går där inne, men försöker ändå ta det lugnt inför nästa steg som är scanning om 2 veckor. Hur går det för dig??

SAMMA HÄR! Hade ändå lite symptom på cyklogest men alla är borta och känner absolut ingenting nu. känner samma, är nervös att något inte står helt rätt till men försöker vara lugn i det så gott det går.

Har tidigt ultraljud 12 mars så det gäller väl bara att försöka hålla ihop tills dess. Sett flera som tar fler hemmatester och ser om man får 3+ osv men tror bara det kommer bli jobbigt om jag inte få det och skapa större oro så jag har kommit fram till att inte göra något. 

Vilket datum har du ultraljud? 💜

• Anonym (L202344)
    Rainbowbaby2026 skrev 2026-02-22 10:54:24 följande:

SAMMA HÄR! Hade ändå lite symptom på cyklogest men alla är borta och känner absolut ingenting nu. känner samma, är nervös att något inte står helt rätt till men försöker vara lugn i det så gott det går.

Har tidigt ultraljud 12 mars så det gäller väl bara att försöka hålla ihop tills dess. Sett flera som tar fler hemmatester och ser om man får 3+ osv men tror bara det kommer bli jobbigt om jag inte få det och skapa större oro så jag har kommit fram till att inte göra något. 

Vilket datum har du ultraljud? 💜

Haha åh okej skönt att inte vara ensam!
    Ja vi får bara försöka njuta fram till scanning även om det är nervöst. Väljer ändå glädjen nu😊
    Jag håller med, tror det är en bra idé att inte hålla på med fler tester, jag kommer också bara vänta på ultraljudet. Jag har tid den 9 mars. Hoppas det går bra för oss båda❤️
  • kamd

Då var det dags för mig att börja ruva! 🥰

Ett fint embryo sattes in igår. För de som missat är det i en naturlig cykel, första ägglossningen efter bortfallsblödningen och har testat själv med ägglossningstest.

Tycker att det är svårt att känna hopp. Jag har ju aldrig blivit gravid, så varför skulle det gå nu? Visst, chansen är större. Men jag har ju inte blivit gravid på de 18 cykler som enligt statistiken borde ha blivit ett barn vid det här laget. Förväntar mig ett negativt test. Har ju aldrig sett något annat. Är det någon som känner likadant?

Testdag 7 mars, men borde veta långt innan dess om det blir negativt. Har rätt kort cykel. 

• Rainbowbaby2026
    kamd skrev 2026-02-23 07:03:17 följande:

Ett fint embryo sattes in igår. För de som missat är det i en naturlig cykel, första ägglossningen efter bortfallsblödningen och har testat själv med ägglossningstest.

Tycker att det är svårt att känna hopp. Jag har ju aldrig blivit gravid, så varför skulle det gå nu? Visst, chansen är större. Men jag har ju inte blivit gravid på de 18 cykler som enligt statistiken borde ha blivit ett barn vid det här laget. Förväntar mig ett negativt test. Har ju aldrig sett något annat. Är det någon som känner likadant?

Testdag 7 mars, men borde veta långt innan dess om det blir negativt. Har rätt kort cykel. 

Hej. Va kul. Håller tummarna för dig att det går vägen denna gången. Går du på cyklogest? Vill bara varna för att cyklogest påverkar menscykeln i de flesta fall och skjuter på den under behandling. 
    Jag kände exakt samma. Varför skulle de gå nu? men det gjorde det 🥹 Jag hoppas på dig 💜
  • Anonym (L202344)

Kul med ett bra embryo!
    Jag kände också hopplöshet, tror jag skrev om det i ett av mina första inlägg för länge sedan. Hade gjort 3 misslyckade inseminationer också, men det gick ju bra med IVF (än så länge i alla fall) för mig direkt. Tror det hjälpte för oss att simmarna inte hade så långt att simma i labbet, men vem vet..❤️  
  • menhallå

Håller tummarna att fina embryot blir en fin liten bebis! 
  • menhallå

Fick äntligen omslag på ägglossningsstickan i torsdags, så hade ägglossning fredag på CD26. Alltså runt 9 dagar sen ägglossning. Men kroppen känns mycket bättre nu, mådde så dåligt dagarna innan för jag tror kroppen verkligen pumpade på med östrogen för att få hjärnan att svara haha!

Så mensen borde börja om drygt en vecka (brukar komma 9-11 dagar efter ägglossning). Vågar fortfarande inte hoppas att nästa cykel blir av... 

Också ganska sjukt att jag har nästan använt upp en gigantisk förpackning med easy at home LH tester. Måste beställa mer! Och såklart CB rosa.. är nu äntligen spännande igen!

• rajs
    menhallå skrev 2026-02-23 21:15:10 följande:

Fick äntligen omslag på ägglossningsstickan i torsdags, så hade ägglossning fredag på CD26. Alltså runt 9 dagar sen ägglossning. Men kroppen känns mycket bättre nu, mådde så dåligt dagarna innan för jag tror kroppen verkligen pumpade på med östrogen för att få hjärnan att svara haha!

Så mensen borde börja om drygt en vecka (brukar komma 9-11 dagar efter ägglossning). Vågar fortfarande inte hoppas att nästa cykel blir av... 

Också ganska sjukt att jag har nästan använt upp en gigantisk förpackning med easy at home LH tester. Måste beställa mer! Och såklart CB rosa.. är nu äntligen spännande igen!

det här var jag... tydligen hade jag ett annat konto? är verkligen så förvirrad hur jag ens kom in på det kontot för visste inte ens att jag hade ett annat

mennn håller tummarna på en FET v13 eller 14!
Svar på tråden IVF 2026