-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Lycka till! Har kliniken inte helgöppet? Menar du att man inte kan återföra om det ska ske en helg?! Det är ju helt sjukt! Jag gjorde min FET på en söndag. Har inte ens reflekterat över att det kanske inte är så för alla... Håller tummarna för dig!rajs skrev 2026-03-04 16:12:12 följande:Är nu på dag 1 av första, förhoppningsvis, FET cykeln... är livrädd om jag ska vara ärlig.Men först ska jag bara inte få omslag på ÄL testet på en måndag.
Känns dock skönt att ha lämnat evighetscykeln bakom mig (som ändå inte var SÅ lång som den kändes).
-
Man är ju knäpp alltså... Hade inga som helst symptom och var helt säker på att testet skulle bli negativt. Nu när jag testat positivt kommer symptomen krypande. Eller jag börjar snarare inse att jag haft dem i typ en vecka!? Det är bara min hjärna som inte velat lyssna på kroppen. Har ju galen molvärk i ryggen och långt ner i magen. Brösten är knöliga och ömma. Är trött på ett sätt som inte är normalt för mig. Har avfärdat allt som biverkningar av Cyclogest eller "vårtrötthet"... Eller är det bara inbillningar nu för att jag vet att jag är gravid?! Så förvirrad och känner mig knäpp!
Är också fruktansvärt nervös för att det kommer vara negativt på lördag, och då kommer min sambo som sagt inte vara hemma... Har tänkt ta digitalt då men tänk om det inte står 3+, för det ska det väl göra nu? Eller?! -
Åh känns igen mig så mycket. Men grattis till graviditeten! Blev också knäpp samtidigt är det ju inte konstigt när cyklogest ger samma/liknande symptom och man vill något så gärna. Man vågar ju knappt hoppas och tro. Jag har hört och läst mig till att dessa 2-3 samt 3+ inte är exakt som de borde utan man kan gå någon vecka och vara 3+ men fortfarande får 2-3 på stickan, det behöver inte vara något fel.kamd skrev 2026-03-05 13:32:09 följande:Man är ju knäpp alltså... Hade inga som helst symptom och var helt säker på att testet skulle bli negativt. Nu när jag testat positivt kommer symptomen krypande. Eller jag börjar snarare inse att jag haft dem i typ en vecka!? Det är bara min hjärna som inte velat lyssna på kroppen. Har ju galen molvärk i ryggen och långt ner i magen. Brösten är knöliga och ömma. Är trött på ett sätt som inte är normalt för mig. Har avfärdat allt som biverkningar av Cyclogest eller "vårtrötthet"... Eller är det bara inbillningar nu för att jag vet att jag är gravid?! Så förvirrad och känner mig knäpp!
Är också fruktansvärt nervös för att det kommer vara negativt på lördag, och då kommer min sambo som sagt inte vara hemma... Har tänkt ta digitalt då men tänk om det inte står 3+, för det ska det väl göra nu? Eller?!
-
Heeeej! Hur mår du? UL på måndag var det va? Hur känns det? Hur går det med symptomen?Anonym (L202344) skrev 2026-02-18 06:29:23 följande:Ååh vad glad jag blir!! Har tänkt på dig och hoppats! Så roligt😍😍 -
Rainbowbaby2026 skrev 2026-03-05 13:51:33 följande:Heeeej! Hur mår du? UL på måndag var det va? Hur känns det? Hur går det med symptomen?Hej😃 Jag mår så bra, har precis fått se ett litet foster med hjärtslag på en skärm🥺❤️ Efter alla dessa år och månader av väntan. Jag har fortfarande ingen som helst symptom så jag var jätterädd och ledsen innan, var säker på att det gått snett. Ringde och bad om en tidigare tid, därav att jag redan har fått scanna.
Samtidigt som jag är jätteglad så lider jag verkligen med er som inte fått ett positivt besked och jag håller alla tummar för att det blir er tur härnäst.
Hur mår du?? -
Anonym (L202344) skrev 2026-03-05 16:07:15 följande:Hej😃 Jag mår så bra, har precis fått se ett litet foster med hjärtslag på en skärm🥺❤️ Efter alla dessa år och månader av väntan. Jag har fortfarande ingen som helst symptom så jag var jätterädd och ledsen innan, var säker på att det gått snett. Ringde och bad om en tidigare tid, därav att jag redan har fått scanna.
Samtidigt som jag är jätteglad så lider jag verkligen med er som inte fått ett positivt besked och jag håller alla tummar för att det blir er tur härnäst.
Hur mår du??
Menååh va glad jag blir för din skull! Grattis 🥰 och skönt och slippa alla symptom tänker jag också nu när du väl fått det bekräftat att allt är bra. Skönt att du fick möjlighet att göra det tidigare.
Jag mår bra, kissar ofta, mycket känslor men utöver det är det rätt lugnt på den fronten. Inget illamående eller dylikt så jag vet inte vad jag ska vänta mig. Lever på hoppet att allt är bra och att UL går bra om en vecka 💜
-
Tusen tack!🥰 Ja men precis!Rainbowbaby2026 skrev 2026-03-05 17:27:39 följande:Menååh va glad jag blir för din skull! Grattis 🥰 och skönt och slippa alla symptom tänker jag också nu när du väl fått det bekräftat att allt är bra. Skönt att du fick möjlighet att göra det tidigare.
Jag mår bra, kissar ofta, mycket känslor men utöver det är det rätt lugnt på den fronten. Inget illamående eller dylikt så jag vet inte vad jag ska vänta mig. Lever på hoppet att allt är bra och att UL går bra om en vecka 💜
Okej spännande😊 Du får gärna skriva här hur det går sen. Hoppas det ser bra ut🙏❤️ -
Hej. hoppar också in här, har följt tråden ett tag.
har flera tidiga missfall och ett sent missfall i vecka 20. Vi har försökt i 4 år.
Börjat med min första ivf behandling, igår tog jag min första rekovelle spruta.
-
Essential skrev 2026-03-06 05:20:57 följande:Hej. hoppar också in här, har följt tråden ett tag.
har flera tidiga missfall och ett sent missfall i vecka 20. Vi har försökt i 4 år.
Börjat med min första ivf behandling, igår tog jag min första rekovelle spruta.
Välkommen och lycka till! ❤️
-
Nu vågar jag kanske tro på det... Snälla stanna kvar 🥺❤️