-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Fantastiskt, stort grattis! 🎉Rainbowbaby2026 skrev 2026-02-18 05:28:10 följande:Vaknade vid 2 i natt och kunde inte somna om. tillslut fick jag gå upp och kissa i en pappersmugg och försöka vänta några timmar innan min sambo vaknar. Runt 4 började det rör på sig så jag skuttar upp och tar testerna och säger till sambo nu är det dags, testerna är doppade. vi går och kollar... JAG ÄR GRAVID 🥹🥹❤️ fick 2-3 veckor på testet vilket stämmer helt korrekt. Kan knappt tro det. Nu hoppas vi bara på att allt går fortsatt bra 💜 -
Tack snälla 🥹🥰 är så rädd och lycklig så samma gång. Kan inte sluta le.Anonym (Lily96) skrev 2026-02-18 21:40:57 följande:Fantastiskt, stort grattis! 🎉 -
Såhär såg det ut för mig:Anonym (2712) skrev 2026-02-18 16:35:52 följande:Jag gjorde äggplock förra veckan och nu idag började jag blöda.
Bortfallsblödningen?
Hur funkar det nu? Detta förmodar jag liksom är min mens som brukar komma om typ någon vecka egentligen.
Eller är det någon mellanblödning och sedan kommer den vanliga också?
Äggplock + 5: Bortfallsblödning som varade i 3-4 dagar
2 veckor efter påbörjad blödning (alltså CD 15) testade jag positivt på ÄL-test. CD 17 bekräftades ÄL i natural cycles och de såg även på VUL att ÄL skett. Min ÄL blev alltså 4 veckor "sen" räknat från bortfallsblödningens start, men typ en vecka "tidig" om det hade varit en vanlig cykel. Så ingen "vanlig" mens också.
Och grattis till er två(?) som plussat hittills!! ❤️ -
Stort grattis till er som plussat! Vilken lycka 😍
Jag hade äggplock idag och fick ut 11 ägg 🙌 i onsdags hade de sett 10 äggblåsor varav 3 bara var 12mm så resultatet blev betydligt bättre än väntat 🤩 planerad återföring på onsdag 🙏 -
Ja verkligen. Tycker ändå att den här veckan gått hyfsat fort men blir tokig att det är en hel vecka till kvar?!?!? Det är väl bara att hålla i och hålla ut, jag hejar på oss! När är din testdag?Anonym (Maria_26) skrev 2026-02-18 18:57:29 följande:hej!!
jag veeeeet. jag gjorde FET förra tisdagen, hade också ett misslyckat försök med färskt i december.
har också bestämt mig för att inte testa tidigare men går sönder av väntan?
-
Stort grattis till er som har plussat!!! 😍❤️
En fråga; är det någon annan som har fått ähem? livliga drömmar, av progesteronet? 😅 Det är nu statistiskt bevisat då det hände både förra och den här rundan (har aldrig upplevt något liknande förut så det är absolut inte ?normalt?) 😂 -
Hej!
Jag har (tsm med partner) genom gått ett ägguttag efter ett kort protokoll med gonal-f 375ml under en vecka.
det blev bara tre folliklar och ett moget ägg som blev felbefruktat. Nu vill läkaren att jag ska ha långt protokoll där man först nedreglerar hormonerna (stänger av äggstockarna tillfälligt) för att sedan stimulera dem med både Gonal-f och Menopur.
Jag har låg äggreserv (4,2 pmol). Är jag googlar pö vad som är bäst när man har svarat dåligt på ett kort protokoll med hög dos säger Googles ai att en Mild stimulering kan vara bättre eftersom man då fokuserar på att få en bra kvalitet på ett ägg istället för många som kanske har sämre kvalitet.
Finns det någon här med samma erfarenhet? Kanske Tom någon som genomgått Mild IVF vs Långt protokoll med låg äggreserv? -
kamd skrev 2026-02-19 21:50:11 följande:Såhär såg det ut för mig:
Äggplock + 5: Bortfallsblödning som varade i 3-4 dagar
2 veckor efter påbörjad blödning (alltså CD 15) testade jag positivt på ÄL-test. CD 17 bekräftades ÄL i natural cycles och de såg även på VUL att ÄL skett. Min ÄL blev alltså 4 veckor "sen" räknat från bortfallsblödningens start, men typ en vecka "tidig" om det hade varit en vanlig cykel. Så ingen "vanlig" mens också.
Och grattis till er två(?) som plussat hittills!! ❤️Anonym (Drömmeromtvå) skrev 2026-02-20 16:20:32 följande:Stort grattis till er som plussat! Vilken lycka 😍
Jag hade äggplock idag och fick ut 11 ägg 🙌 i onsdags hade de sett 10 äggblåsor varav 3 bara var 12mm så resultatet blev betydligt bättre än väntat 🤩 planerad återföring på onsdag 🙏
Motherofdachshunds skrev 2026-02-20 18:46:12 följande:Stort grattis till er som har plussat!!! 😍❤️
En fråga; är det någon annan som har fått ähem? livliga drömmar, av progesteronet? 😅 Det är nu statistiskt bevisat då det hände både förra och den här rundan (har aldrig upplevt något liknande förut så det är absolut inte ?normalt?) 😂
Tack allihopa!❤️❤️ Håller tummarna för er alla!🥰 -
Hej.
när har ni fått mest efter ett misslyckat FET och tagit cyklogest fram till test dag?
-
Jag fick mens 11 dagar efter återföring 😊Anonym (Maria_26) skrev 2026-02-21 13:40:24 följande:Hej.
när har ni fått mest efter ett misslyckat FET och tagit cyklogest fram till test dag?