-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
kamd skrev 2026-03-04 12:37:11 följande:Åh, beklagar 💔 På ett sätt är jag väldigt förberedd för det. ALLA i min närhet har fått missfall, oavsett ivf eller naturligt, så varför skulle jag ha sån tur att slippa det?
Skickar styrkekramar! Din kropp kan, och det är fantastiskt. Nu ska det bara vara rätt embryo också!rajs skrev 2026-03-04 16:03:21 följande:Jag beklagar
det suger att vara på fel sida av statistiken
Tack! Nu när vi smält det lite känns det väldigt sorgligt men okej. Kroppen och embryot har kämpat på så gott vi kan och denna gång räckte det inte hela vägen. Det känns dock hemskt att gå och vänta på missfall och inte veta när det ska hända. Än så länge känner jag ingenting, möjligen att vissa symptom blivit mindre tydliga efter jag slutade med cyklogest.
håller tummarna för att allt går fint för er🤞de allra flesta har ju turen att ligga på rätt sida statistiken❤️Fantastiskt, stort grattis ❤️Anonym (L202344) skrev 2026-03-05 16:07:15 följande:Hej😃 Jag mår så bra, har precis fått se ett litet foster med hjärtslag på en skärm🥺❤️ Efter alla dessa år och månader av väntan. Jag har fortfarande ingen som helst symptom så jag var jätterädd och ledsen innan, var säker på att det gått snett. Ringde och bad om en tidigare tid, därav att jag redan har fått scanna.
Samtidigt som jag är jätteglad så lider jag verkligen med er som inte fått ett positivt besked och jag håller alla tummar för att det blir er tur härnäst.
Hur mår du??
Essential skrev 2026-03-06 05:20:57 följande:Hej. hoppar också in här, har följt tråden ett tag.
har flera tidiga missfall och ett sent missfall i vecka 20. Vi har försökt i 4 år.
Börjat med min första ivf behandling, igår tog jag min första rekovelle spruta.
Hej och välkommen till tråden, det är skönt att kunna dela erfarenheter med andra i den här processen!
vilken tuff resa ni haft, kan inte ens föreställa mig hur tufft det är med missfall i v20 💔 håller tummarna för att ivf kommer ta er i mål! Har det gått bra att komma igång med sprutorna?
-
Så skönt! Lovande med 3+ så tidigt!kamd skrev 2026-03-06 09:18:55 följande:Nu vågar jag kanske tro på det... Snälla stanna kvar 🥺❤️

-
Ååååh grattis 🥰kamd skrev 2026-03-06 09:18:55 följande:Nu vågar jag kanske tro på det... Snälla stanna kvar 🥺❤️

-
Åh vad fantastiskt <3 tänkte jag skulle skriva till dig att även fast det inte visar "3+" i tid så kan det gå jättebra, men det behövs ju inte. Stort grattis till er, håller tummarna att allt fortsätter som det ska!
kamd skrev 2026-03-06 09:18:55 följande:Nu vågar jag kanske tro på det... Snälla stanna kvar 🥺❤️

-
Beklagar verkligen er förlust, kan inte föreställa mig. Vi har också försökt över fyra år, men aldrig fått ett plus och det är såklart jättetufft men samtidigt "lättare" än att behöva gått igenom det ni gjort.
Önskar er verkligen all lycka <3 hoppas er IVF-resa blir kort och lyckad!
Essential skrev 2026-03-06 05:20:57 följande:Hej. hoppar också in här, har följt tråden ett tag.
har flera tidiga missfall och ett sent missfall i vecka 20. Vi har försökt i 4 år.
-
Åh vad tufft. Jag beklagar verkligen er förlust <3 Lilla kämpen, jag hoppas hur det än blir att det går så bra som det kan utifrån den tuffa situationen. Fin du är som mitt i det tuffa kan peppa oss övriga.JNMK skrev 2026-03-04 11:30:31 följande:Håller tummarna för att klinikbytet kommer innebära vändningen för er❤️ Har läst så mycket gott om CvL!
Jag kommer få fortsätta kämpa, tyvärr visade det tidiga ultraljudet att embryot mätte en vecka för litet och hjärtslagen var långsamma. Mest sannolikt blir det ett missfall inom kort 💔 försöker tänka positivt att kroppen ändå visat att den kan bli gravid nu, men just nu känns det riktigt tungt.
Vill inte skrämma upp er som plussat, för de allra flesta går det bra (80% och risken minskar vecka för vecka, efter hjärtslag på ultraljud under 5 procent). Förhoppningsvis har jag fyllt den otursamma statistiken så ni slipper.
Stor kram till dig! Skickar all styrka jag kan! -
Igår började med sprutorna för vårt sjätte behandlingsförsök/äggplock. Vi har bytt till CVL och hoppas att de mirakulöst ska kunna ge oss bättre resultat.
För varje behandlingsomgång har jag allt svårare att hålla hoppet uppe. För mig är det helt omöjligt att visualisera att även vi skulle kunna stå där med ett positivt graviditetstest en dag.
Tacksam för detta forum där man kan skriva med er som går igenom liknande resor! -
JNMK skrev 2026-03-06 09:22:25 följande:rajs skrev 2026-03-04 16:03:21 följande:Jag beklagar
det suger att vara på fel sida av statistiken
Tack! Nu när vi smält det lite känns det väldigt sorgligt men okej. Kroppen och embryot har kämpat på så gott vi kan och denna gång räckte det inte hela vägen. Det känns dock hemskt att gå och vänta på missfall och inte veta när det ska hända. Än så länge känner jag ingenting, möjligen att vissa symptom blivit mindre tydliga efter jag slutade med cyklogest.
håller tummarna för att allt går fint för er🤞de allra flesta har ju turen att ligga på rätt sida statistiken❤️Fantastiskt, stort grattis ❤️Essential skrev 2026-03-06 05:20:57 följande:Hej. hoppar också in här, har följt tråden ett tag.
Hej och välkommen till tråden, det är skönt att kunna dela erfarenheter med andra i den här processen!
vilken tuff resa ni haft, kan inte ens föreställa mig hur tufft det är med missfall i v20 💔 håller tummarna för att ivf kommer ta er i mål! Har det gått bra att komma igång med sprutorna?
Åh beklagar. Vet hur tufft det är❤️ skickar styrkekramar.
för mig i mina tidiga missfall har det liksom varit att först har symtomen minskat/försvunnit och sedan några dagar senare har blödningen kommit Igång.
tack, det värmer❤️ det har gått bra. har fått rekovelle. Känns faktiskt knappt när man sticker sig. Hoppas det är vår tur snart.
Tack snälla ❤️🙏kamd skrev 2026-03-06 09:16:37 följande:Välkommen och lycka till! ❤️
Tack snälla. Ja, fyra år av försök känns verkligen som en evighet. Det är verkligen en tuff resa. Hoppas det vänder för oss båda snart❤️🙏Josefine1987 skrev 2026-03-06 20:40:31 följande:Beklagar verkligen er förlust, kan inte föreställa mig. Vi har också försökt över fyra år, men aldrig fått ett plus och det är såklart jättetufft men samtidigt "lättare" än att behöva gått igenom det ni gjort.
Önskar er verkligen all lycka <3 hoppas er IVF-resa blir kort och lyckad!
-
Josefine1987 skrev 2026-03-06 20:50:22 följande:Igår började med sprutorna för vårt sjätte behandlingsförsök/äggplock. Vi har bytt till CVL och hoppas att de mirakulöst ska kunna ge oss bättre resultat.
För varje behandlingsomgång har jag allt svårare att hålla hoppet uppe. För mig är det helt omöjligt att visualisera att även vi skulle kunna stå där med ett positivt graviditetstest en dag.
Tacksam för detta forum där man kan skriva med er som går igenom liknande resor!
då började vi samma dag.
vilka sprutor tar du?
jag Känner likadant. det Är nog för att man fått kämpa så länge.. 😞
-
Åhh grattis 🥹🙏kamd skrev 2026-03-06 09:18:55 följande:Nu vågar jag kanske tro på det... Snälla stanna kvar 🥺❤️