-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Åh vad roligt, vi är verkligen supernöjda med läkarna hittills 🥰 jag hade också första UL på sprutdag 8. Nu är jag på dag 11 och väntar spänt på att tiden ska gå snabbare så jag får komma in på mitt andra UL 🙏🏻Solstickan skrev 2026-03-11 18:40:22 följande:Vi ska också till Akademiska. Spännande! Hur har de lagt upp ultraljuden för er, när hade du första? Jag har mitt första på onsdag dvs behandlingsdag 8.
Lycka till på ultraljudet och hoppas det visar på fin tillväxt! -
Andra UL idag. Äggplock inbokat på måndag 🤞🏻 pirrigt och läskigt på samma gång! Men verkligen en milstolpe. Sista sprutan på fredag och sen ägglossningssprutor på lördag. Verkligen nedräkning nu 🙏🏻
-
Hej alla.
Idag är jag i vecka 7+5 efter att ha plussat efter min första FET via IVF. Första VUL var bokat till idag och ett litet embryo på 14 mm med hjärtslag fick vi se🥹. Känner mig så lycklig och tacksam och håller tummarna för att vi klarar oss igenom dessa kommande veckor utan några problem.
Håller tummarna för alla er som kämpar på. ❤️ -
Tack för dina stöttande ord ❤️ nu har jag gått igenom missfallsbehandlingen och det gick mycket bättre än jag trodde, var så rädd för att det skulle göra ont och vara väldigt obehagligt men det gick fortare och mycket mindre smärtsamt än jag trodde. Är väldigt lättad att det är över rent fysiskt nu och ska ge mig själv lite tid att återhämta mig innan vi börjar fundera på när vi orkar göra ett nytt försök. Min sambo vill helst köra på även om han tycker att det är helt upp till när och om jag orkar, jag är mer osäker, är så rädd att det här ska hända igen och hade nog helst velat ta lite tid att bara få vara mig själv och inte hyperfokuserad på vad som händer i min kropp, oroa mig för allt som kan gå fel osv. Men samtidigt känner jag att vi inte har tid för några längre pauser.Josefine1987 skrev 2026-03-11 15:54:16 följande:Åh <3 vilka kämpar ni är, både du och lilla embryton. Ta hand om dig och försök att inte tänka på måsten eller vad man "borde" göra, gör vad du kan för att du ska må så bra som det är möjligt i denna tuffa situation.
Fint att det finns embryon som väntar på er <3 Stor kram!
hur går det i stimuleringen, har du haft ett första UL än för att kolla äggblåsorna? Håller alla tummar och tår för fint utfall för er denna gång ❤️ -
Tack ❤️rajs skrev 2026-03-11 19:04:38 följande:Åh vad jobbigt
skickar all omtanke till dig. -
+1 på fint stöd från chef. var så tveksam om jag skulle berätta om ivf:en men är så glad att jag gjorde det. Har fått mycket stöd och underlättat både under behandlingar och nu under missfall.Motherofdachshunds skrev 2026-03-11 23:28:34 följande:Ville bara slänga in lite pepp här för har man tur så är det här en enorm källa till stöd! Jag har berättat för både min chef och mina närmsta kollegor och jag har på riktigt inga större supportrar! Vissa av dom har gjort ivf själva och det är så skönt att kunna känna det stödet och peppen på jobbet och ha ett gäng starka kvinnor som hejar på en ❤️Spännande, lycka till på äggplocket!Hejasommaren skrev 2026-03-12 13:44:53 följande:Andra UL idag. Äggplock inbokat på måndag 🤞🏻 pirrigt och läskigt på samma gång! Men verkligen en milstolpe. Sista sprutan på fredag och sen ägglossningssprutor på lördag. Verkligen nedräkning nu 🙏🏻
Stort grattis ❤️Rainbowbaby2026 skrev 2026-03-12 15:09:38 följande:Hej alla.
Idag är jag i vecka 7+5 efter att ha plussat efter min första FET via IVF. Första VUL var bokat till idag och ett litet embryo på 14 mm med hjärtslag fick vi se🥹. Känner mig så lycklig och tacksam och håller tummarna för att vi klarar oss igenom dessa kommande veckor utan några problem.
Håller tummarna för alla er som kämpar på. ❤️
-
Underbart! Hoppas vi kommer ha samma tur här om ett par veckor 🍀🥹Rainbowbaby2026 skrev 2026-03-12 15:09:38 följande:Hej alla.
-
Skönt det gick okej och att du inte behövde ha smärta samtidigt som man mår liksom dåligt över missfallet. Jag hade nog kört på direkt, jag har väntat imellan någon gång för jag inte orkat hålla på. Men nu när jag vet vilken tid allting har tagit Hade jag hellre kört på direkt. men du ska göra det som Känns bra för dig.JNMK skrev 2026-03-12 15:14:29 följande:Tack för dina stöttande ord ❤️ nu har jag gått igenom missfallsbehandlingen och det gick mycket bättre än jag trodde, var så rädd för att det skulle göra ont och vara väldigt obehagligt men det gick fortare och mycket mindre smärtsamt än jag trodde. Är väldigt lättad att det är över rent fysiskt nu och ska ge mig själv lite tid att återhämta mig innan vi börjar fundera på när vi orkar göra ett nytt försök. Min sambo vill helst köra på även om han tycker att det är helt upp till när och om jag orkar, jag är mer osäker, är så rädd att det här ska hända igen och hade nog helst velat ta lite tid att bara få vara mig själv och inte hyperfokuserad på vad som händer i min kropp, oroa mig för allt som kan gå fel osv. Men samtidigt känner jag att vi inte har tid för några längre pauser.
hur går det i stimuleringen, har du haft ett första UL än för att kolla äggblåsorna? Håller alla tummar och tår för fint utfall för er denna gång ❤️ -
Men wow så spännande, jag var på ultraljud idag. Har nästa ultraljud på måndag. Blir nog äggplock onsdag eller torsdag för min del.Hejasommaren skrev 2026-03-12 13:44:53 följande:Andra UL idag. Äggplock inbokat på måndag 🤞🏻 pirrigt och läskigt på samma gång! Men verkligen en milstolpe. Sista sprutan på fredag och sen ägglossningssprutor på lördag. Verkligen nedräkning nu 🙏🏻
-
Åh stort grattis❤️😍Rainbowbaby2026 skrev 2026-03-12 15:09:38 följande:Hej alla.