-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Josefine1987 skrev 2026-03-06 20:46:14 följande:Åh vad tufft. Jag beklagar verkligen er förlust <3 Lilla kämpen, jag hoppas hur det än blir att det går så bra som det kan utifrån den tuffa situationen. Fin du är som mitt i det tuffa kan peppa oss övriga.
Stor kram till dig! Skickar all styrka jag kan!Essential skrev 2026-03-07 04:18:32 följande:Åh beklagar. Vet hur tufft det är❤️ skickar styrkekramar.
för mig i mina tidiga missfall har det liksom varit att först har symtomen minskat/försvunnit och sedan några dagar senare har blödningen kommit Igång.
tack, det värmer❤️ det har gått bra. har fått rekovelle. Känns faktiskt knappt när man sticker sig. Hoppas det är vår tur snart.
Tack snälla ❤️🙏Tack snälla. Ja, fyra år av försök känns verkligen som en evighet. Det är verkligen en tuff resa. Hoppas det vänder för oss båda snart❤️🙏kamd skrev 2026-03-06 09:16:37 följande:Välkommen och lycka till! ❤️
Tack, betyder mycket med stöd och digitala styrkekramar från er andra som också är i processen❤️
min kropp och lilla embryot kämpade på så gott vi kunde, men idag på uppföljande ultraljud fick vi bekräftat att hjärtslagen upphört. Det var väntat och i sammanhanget ändå det bättre alternativet av de besked vi kunde få. Dock MA eftersom min kropp inte påbörjat missfallet på egen hand så imorgon tar jag medicin för avbrytande. Det känns sorgligt och läskigt men samtidigt okej, vill bara få komma vidare nu. Just nu känns det svårt att ladda om för nytt försök men är väldigt tacksam över att vi har två embryon i frysen när vi väl känner oss redo igen.
håller alla tummar och tår för era ägguttag och att äggblåsorna växer fint till ultraljuden❤️ -
Åh Skickar massa styrkekramar till er! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️JNMK skrev 2026-03-10 17:31:53 följande:Essential skrev 2026-03-07 04:18:32 följande:Åh beklagar. Vet hur tufft det är❤️ skickar styrkekramar.
för mig i mina tidiga missfall har det liksom varit att först har symtomen minskat/försvunnit och sedan några dagar senare har blödningen kommit Igång.
tack, det värmer❤️ det har gått bra. har fått rekovelle. Känns faktiskt knappt när man sticker sig. Hoppas det är vår tur snart.
Tack snälla ❤️🙏Tack snälla. Ja, fyra år av försök känns verkligen som en evighet. Det är verkligen en tuff resa. Hoppas det vänder för oss båda snart❤️🙏
Tack, betyder mycket med stöd och digitala styrkekramar från er andra som också är i processen❤️
min kropp och lilla embryot kämpade på så gott vi kunde, men idag på uppföljande ultraljud fick vi bekräftat att hjärtslagen upphört. Det var väntat och i sammanhanget ändå det bättre alternativet av de besked vi kunde få. Dock MA eftersom min kropp inte påbörjat missfallet på egen hand så imorgon tar jag medicin för avbrytande. Det känns sorgligt och läskigt men samtidigt okej, vill bara få komma vidare nu. Just nu känns det svårt att ladda om för nytt försök men är väldigt tacksam över att vi har två embryon i frysen när vi väl känner oss redo igen.
håller alla tummar och tår för era ägguttag och att äggblåsorna växer fint till ultraljuden❤️
-
Tack, det värmer❤️❤️Rainbowbaby2026 skrev 2026-03-10 17:45:10 följande:Åh Skickar massa styrkekramar till er! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ -
Har också fått Rekovelle. Det är den nyaste varianten vad jag förstår och jag är själv jättepositivt inställd till den då den är individanpassad utifrån ens vikt och AMH-värde. Spontant känns det som att man borde få mindre biverkningar då.Josefine1987 skrev 2026-03-10 11:23:03 följande:Jag har hört flera från cvl som fått Rekovelle, vet inte heller när man väljer det.
Jag har pratat med dom om mensen, men dom kunde inte säga något förutom att det är för sent att ändra sig nu. Vi får se vad ultraljudet säger. jag gör det dagen efter dig, på fredagen.
Jag började blöda i natt, stimuleringsdag 5. Allt blir väldigt omvänt känns det som. Får se vad som händer.
Hur mår du? Har du några biverkningar? Lycka till på torsdag!
Vi fick besked idag att vi fick plats hos Uppsala så imorgon börjar vi med Rekovelle! Ultraljud nästa onsdag (18/3). Det kommer att bli FET för vår del också har de meddelat, vet inte hur vanligt det är med FET vs färsk återföring? Men barnmorskan menade på att då maxar vi våra chanser eftersom det inte går åt lika mycket försök då om jag tolkade det rätt. -
Tufft❤️❤️ Vet hur det känns. Nästa gång blir det er tur❤️JNMK skrev 2026-03-10 17:31:53 följande:Essential skrev 2026-03-07 04:18:32 följande:Åh beklagar. Vet hur tufft det är❤️ skickar styrkekramar.
Tack snälla ❤️🙏Tack snälla. Ja, fyra år av försök känns verkligen som en evighet. Det är verkligen en tuff resa. Hoppas det vänder för oss båda snart❤️🙏
håller alla tummar och tår för era ägguttag och att äggblåsorna växer fint till ultraljuden❤️
-
Åh, ledsen att du också behövt gå igenom detta tidigare. Så fint att du nu är gravid igen ❤️Anonym (L202344) skrev 2026-03-10 21:06:40 följande:Tufft❤️❤️ Vet hur det känns. Nästa gång blir det er tur❤️
Jag hoppas verkligen att det blir vår tur snart också ❤️ -
Godmorgon!
Har vaknat runt 6 ända sedan jag plussade. Håller på att bli tokig!
Hur mår ni som är mellan positivt test och innan första ultraljudet?
Jag går hela tiden och väntar på att det ska börja göra ont i magen och att en blödning ska komma. Jag har nämligen inga symptom. Inget illamående, ingen molvärk i magen, knappt någon förändring i brösten, inte mer törstig än vanligt och inte mer kissnödig heller. Jag förstår ingenting. Önskar att min kropp kunde ge mig lite bekräftelse mer än ett streck på en sticka 😔
Det ENDA som tyder på att det skett någon förändring är min Garmin-klocka. Enligt den är jag så gott som döende. Brukar ha HRV på runt 90-100 och vilopuls på runt 50-55. Nu ligger de på 40 respektive 70. Helt galet i min värld 😳
Sedan igår är jag förkyld, vilket oroar mig ytterligare. Dels oroar jag mig för att det är det min klocka visar på, och inte att jag är gravid. Men också att det ska bli ett missfall om jag får hög feber eller liknande. Symptomen känns hittills som när jag fick influensa för några veckor sedan.
Är det någon mer som är sjuk? Vad kan man göra? Googlade om jag fick ta Strepsils men det rekommenderades inte till gravida. Alvedon får man väl ta om jag skulle få feber? Än så länge har jag "bara" 37,2 vilket ju är mycket högre än vanligt men den har ju stigit sakta sedan jag blev gravid.
-
Åh spännande att ni snart är igång! Vilken klinik i Uppsala? Jag går på Akademiska 🤗 även jag får FET direkt pga risk för överstimulering. Tycker det känns skönt att veta att det blir paus direkt efter äggplock. Jag har mitt andra UL imorgon 🤞🏻Solstickan skrev 2026-03-10 18:29:36 följande:Har också fått Rekovelle. Det är den nyaste varianten vad jag förstår och jag är själv jättepositivt inställd till den då den är individanpassad utifrån ens vikt och AMH-värde. Spontant känns det som att man borde få mindre biverkningar då.
Vi fick besked idag att vi fick plats hos Uppsala så imorgon börjar vi med Rekovelle! Ultraljud nästa onsdag (18/3). Det kommer att bli FET för vår del också har de meddelat, vet inte hur vanligt det är med FET vs färsk återföring? Men barnmorskan menade på att då maxar vi våra chanser eftersom det inte går åt lika mycket försök då om jag tolkade det rätt. -
Hej och grattis till graviditeten! Jag tyckte också det var en jobbig väntan. Efter första ultraljud lugnade jag mig ett tag, men nu är jag lite nervös igen, det kommer nog alltid vara så oavsett vilket skede man än är i. I ett försök att lugna dig lite: jag hade inga symptom fram till första ultraljudet, kanske lite molande bara strax före, och det såg fint ut. När jag hade MA hade jag mer symptom än jag hade denna gång (ömma bröst).kamd skrev 2026-03-11 06:58:56 följande:Godmorgon!
Jag går hela tiden och väntar på att det ska börja göra ont i magen och att en blödning ska komma. Jag har nämligen inga symptom. Inget illamående, ingen molvärk i magen, knappt någon förändring i brösten, inte mer törstig än vanligt och inte mer kissnödig heller. Jag förstår ingenting. Önskar att min kropp kunde ge mig lite bekräftelse mer än ett streck på en sticka 😔
Det ENDA som tyder på att det skett någon förändring är min Garmin-klocka. Enligt den är jag så gott som döende. Brukar ha HRV på runt 90-100 och vilopuls på runt 50-55. Nu ligger de på 40 respektive 70. Helt galet i min värld 😳
Sedan igår är jag förkyld, vilket oroar mig ytterligare. Dels oroar jag mig för att det är det min klocka visar på, och inte att jag är gravid. Men också att det ska bli ett missfall om jag får hög feber eller liknande. Symptomen känns hittills som när jag fick influensa för några veckor sedan.
Är det någon mer som är sjuk? Vad kan man göra? Googlade om jag fick ta Strepsils men det rekommenderades inte till gravida. Alvedon får man väl ta om jag skulle få feber? Än så länge har jag "bara" 37,2 vilket ju är mycket högre än vanligt men den har ju stigit sakta sedan jag blev gravid.
Rainbowbaby2026 tror jag också skrev inte hade någon symptom.
Är ingen läkare men 37,2 låter väldigt lågt fortfarande, jag hade tagit Alvedon först vid 38+, men hade nog kontaktat min läkare först. -
JNMK skrev 2026-03-10 17:31:53 följande:Essential skrev 2026-03-07 04:18:32 följande:Åh beklagar. Vet hur tufft det är❤️ skickar styrkekramar.
Åh <3 vilka kämpar ni är, både du och lilla embryton. Ta hand om dig och försök att inte tänka på måsten eller vad man "borde" göra, gör vad du kan för att du ska må så bra som det är möjligt i denna tuffa situation.
Fint att det finns embryon som väntar på er <3 Stor kram!
-
Jag får aldrig positiva test, men kan änvå verkligen föreställa mig oron för blödning och andra jobbiga symtom. Att du inte känner något alls är HELT normalt och precis som förväntat även fast allt ser ut som det ska <3
Vad jobbigt med förkylningen. Många blir sjuka någon gång under sin graviditet, men jag förstår oron. Även fast du är "lågtempare" (som de allra flesta) så är inte 37,2 skadligt för fostret. Ta Alvedon om du får feber, men hoppas att du slipper må sämre.
Vilken vecka är du i?
Ta hand om dig. kram!
kamd skrev 2026-03-11 06:58:56 följande:Godmorgon!
-
Lycka till på ultraljudet!Hejasommaren skrev 2026-03-11 08:17:56 följande:Åh spännande att ni snart är igång! Vilken klinik i Uppsala? Jag går på Akademiska 🤗 även jag får FET direkt pga risk för överstimulering. Tycker det känns skönt att veta att det blir paus direkt efter äggplock. Jag har mitt andra UL imorgon 🤞🏻 -
kamd skrev 2026-03-11 06:58:56 följande:Godmorgon!
Förstår verkligen att du håller på att bli tokig. Det håller jag också på att bli och jag har första UL imorgon. Går in i v10 imorgon.
Har mått väldig illa i två veckor men sen slutade det bara tvärt? tänkte hallå? Kom tillbaka??
och jag hade nog avvaktat med Alvedon. Är du gravid så har du automatiskt lite högre temp men den låter ändå lagom. Över 38 hade jag nog övervägt
-
Josefine1987 skrev 2026-03-10 11:18:20 följande:Åh vad fint att du fick ett embryo. Nu håller vi tummarna för att det är er lilla pärla ♥️ ruvartiden är så lååång. Hur tänker du kring test, väntar till testdag eller tar du något tidigare? Ta hand om dig och stort lycka till!Jag brukar tjuvtesta dryga 10 dagar efter ovitrellen så den inte ger utslagna så typ ruvardag 7-8 brukar jag våg?. eller ja rättare sagt har jag alltid testat då.
Brukar ni andra tjuvtesta? Eller härdar ni till klinikens testdag?