• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • rajs
    Anonym (L202344) skrev 2026-02-16 13:17:59 följande:

Jag är gravid!🤩 
    Grattis!!!
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (L202344) skrev 2026-02-16 13:17:59 följande:

Jag är gravid!🤩 
    Stort grattis!🎉
  • Anonym (L202344)
    rajs skrev 2026-02-17 18:08:39 följande:
    Grattis!!!
    Anonym (Lily96) skrev 2026-02-17 20:14:26 följande:
    Stort grattis!🎉
    Suena skrev 2026-02-17 08:19:48 följande:
    Grattis till dig 👏🏼. Hur många gånger hade du försökt?
    Stort tack allihopa!❤️ Första IVF, har gjort tre inseminationer innan också som inte funkat
  • Rainbowbaby2026
    Anonym (L202344) skrev 2026-02-16 15:11:48 följande:
    Tack!!❤️❤️😊 Håller tummarna för dig nu också!🙏
    Vaknade vid 2 i natt och kunde inte somna om. tillslut fick jag gå upp och kissa i en pappersmugg och försöka vänta några timmar innan min sambo vaknar. Runt 4 började det rör på sig så jag skuttar upp och tar testerna och säger till sambo nu är det dags, testerna är doppade. vi går och kollar... JAG ÄR GRAVID 🥹🥹❤️ fick 2-3 veckor på testet vilket stämmer helt korrekt. Kan knappt tro det. Nu hoppas vi bara på att allt går fortsatt bra 💜
  • Anonym (L202344)
    Rainbowbaby2026 skrev 2026-02-18 05:28:10 följande:
    Vaknade vid 2 i natt och kunde inte somna om. tillslut fick jag gå upp och kissa i en pappersmugg och försöka vänta några timmar innan min sambo vaknar. Runt 4 började det rör på sig så jag skuttar upp och tar testerna och säger till sambo nu är det dags, testerna är doppade. vi går och kollar... JAG ÄR GRAVID 🥹🥹❤️ fick 2-3 veckor på testet vilket stämmer helt korrekt. Kan knappt tro det. Nu hoppas vi bara på att allt går fortsatt bra 💜
    Ååh vad glad jag blir!! Har tänkt på dig och hoppats! Så roligt😍😍 
  • JNMK
    Rainbowbaby2026 skrev 2026-02-18 05:28:10 följande:
    Stort grattis 🥳🥳
  • Rainbowbaby2026
    Anonym (L202344) skrev 2026-02-18 06:29:23 följande:
    Ååh vad glad jag blir!! Har tänkt på dig och hoppats! Så roligt😍😍 
    JNMK skrev 2026-02-18 08:34:34 följande:
    Stort grattis 🥳🥳
    Tack snälla. Känns så overkligt. 🥹
  • Anonym (2712)

Jag gjorde äggplock förra veckan och nu idag började jag blöda.
    Bortfallsblödningen? 

Hur funkar det nu? Detta förmodar jag liksom är min mens som brukar komma om typ någon vecka egentligen.
    Eller är det någon mellanblödning och sedan kommer den vanliga också? 

• Motherofdachshunds

Denna väntan? gjorde FET i söndags och nu sitter jag på händerna och försöker sysselsätta mig men det är svårt. Jag försöker manifestera och tänka positivt! Det här är min första FET efter ett misslyckat försök i december med ett färskt embryo. Låt oss hoppas att det går vägen, testdag den 28e? Jag har lovat mig själv att inte testa tidigare!

• Anonym (Maria_26)
    Motherofdachshunds skrev 2026-02-18 17:58:09 följande:

Denna väntan? gjorde FET i söndags och nu sitter jag på händerna och försöker sysselsätta mig men det är svårt. Jag försöker manifestera och tänka positivt! Det här är min första FET efter ett misslyckat försök i december med ett färskt embryo. Låt oss hoppas att det går vägen, testdag den 28e? Jag har lovat mig själv att inte testa tidigare!

hej!! 

jag veeeeet. jag gjorde FET förra tisdagen, hade också ett misslyckat försök med färskt i december. 

har också bestämt mig för att inte testa tidigare men går sönder av väntan? 

Svar på tråden IVF 2026