• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • Essential
    Josefine1987 skrev 2026-03-10 11:23:03 följande:

Jag har hört flera från cvl som fått Rekovelle, vet inte heller när man väljer det. 

Jag har pratat med dom om mensen, men dom kunde inte säga något förutom att det är för sent att ändra sig nu. Vi får se vad ultraljudet säger. jag gör det dagen efter dig, på fredagen. 

Jag började blöda i natt, stimuleringsdag 5. Allt blir väldigt omvänt känns det som. Får se vad som händer. 

Hur mår du? Har du några biverkningar? Lycka till på torsdag!

Hoppas stimuleringen går bra och stt du har fina äggblåsor imorgon. Skriv gärna hur det går efter ditt ultraljud. 

har lite känningar i magen och lite tröttare men annars är det bra faktiskt, själv då?

• Anonym (Elen)
    Hejasommaren skrev 2026-03-12 13:44:53 följande:

Andra UL idag. Äggplock inbokat på måndag 🤞🏻 pirrigt och läskigt på samma gång! Men verkligen en milstolpe. Sista sprutan på fredag och sen ägglossningssprutor på lördag. Verkligen nedräkning nu 🙏🏻

Åh spännande!! ❤️ All lycka till 😍

Vilka dagar hade du dina UL? Och vilken dag i cykeln ska du ta ägglossningsprutan och vilken dag i cykeln får du äggplock? Kan ju såklart skilja sig mellan olika kliniker och sånt med men är så nyfiken. 
    Jag ska själv förhoppningsvis börja min första behandling nu i slutet på mars när mensen kommer och jag vill verkligen köra den månaden, men jag är iväg på utbildning 3 h hemifrån i två dagar på runt Cykeldag 10-12 så är rädd att jag inte kommer kunna köra på de. Allt handlar ju om när jag isf ska göra äggplocket för sprutorna kan man ju ta med sig ❤️

• Anonym (L202344)
    Rainbowbaby2026 skrev 2026-03-12 15:09:38 följande:

Hej alla. 

Idag är jag i vecka 7+5 efter att ha plussat efter min första FET via IVF. Första VUL var bokat till idag och ett litet embryo på 14 mm med hjärtslag fick vi se🥹. Känner mig så lycklig och tacksam och håller tummarna för att vi klarar oss igenom dessa kommande veckor utan några problem. 

Håller tummarna för alla er som kämpar på. ❤️ 

Åh grattis vad skönt!!❤️❤️🙏😃
  • Rainbowbaby2026
    Anonym (L202344) skrev 2026-03-12 20:15:13 följande:
    Åh grattis vad skönt!!❤️❤️🙏😃
    Tack. ❤️ hur går det för dig med symptom osv? Känns redan jobbigt att veta att nästa UL är i vecka 12-14. Känns så långt bort 😳🥹
  • Anonym (L202344)
    Rainbowbaby2026 skrev 2026-03-13 05:08:34 följande:
    Tack. ❤️ hur går det för dig med symptom osv? Känns redan jobbigt att veta att nästa UL är i vecka 12-14. Känns så långt bort 😳🥹
    Nu är jag i vecka 8+0, har haft några dagar med extrem trötthet (men det har försvunnit nu), samt är extremt uppblåst på kvällarna sedan två dagar tillbaka (har gått upp 1 kg i vätska😳). Lite större bröst också nu faktiskt😅 Har bara mått illa i någon minut två gånger när jag varit hungrig på fm. Så det är inte jättemycket symptom, men nog för att jag ska våga slappna av lite mer. Fick till ett extra ultraljud faktiskt innan påsk, hade en schysst läkare, så behöver inte vänta så länge till på en uppdatering🙏 Hur går det med dina symptomer?
  • Hejasommaren
    Essential skrev 2026-03-12 17:59:01 följande:
    Men wow så spännande, jag var på ultraljud idag. Har nästa ultraljud på måndag. Blir nog äggplock onsdag eller torsdag för min del. 
    Åh vad roligt att vi är så nära varandra i tiden 🤗 hur gick ultraljudet? Justerades dosen något? Nedräkning även för dig till äggplock 😍
  • Hejasommaren
    Anonym (Elen) skrev 2026-03-12 19:47:18 följande:

Åh spännande!! ❤️ All lycka till 😍

Vilka dagar hade du dina UL? Och vilken dag i cykeln ska du ta ägglossningsprutan och vilken dag i cykeln får du äggplock? Kan ju såklart skilja sig mellan olika kliniker och sånt med men är så nyfiken. 
    Jag ska själv förhoppningsvis börja min första behandling nu i slutet på mars när mensen kommer och jag vill verkligen köra den månaden, men jag är iväg på utbildning 3 h hemifrån i två dagar på runt Cykeldag 10-12 så är rädd att jag inte kommer kunna köra på de. Allt handlar ju om när jag isf ska göra äggplocket för sprutorna kan man ju ta med sig ❤️

Tack snälla du ❤️

stimuleringen börjas CD 2 som då blir sprutdag 1 - sen börjar man tydligen sluta prata i CD vid IVFer🥲 jag hade första UL på sprutdag 8 (CD9) och nästa UL på sprutdag 11 (CD12). kommer stimulera till sprutdag 12 (CD 13) och sen ägglossningsspruta sprutdag 13 (CD 14). Äggplock blir 36h senare, dvs CD 16 (behandlingsdag 15 men sista sprutan är ägglossningssprutan)

spännande att du snart får köra igång! Jag håller alla tummarna för dig och håll oss gärna uppdaterade. Kliniken kan ju schemalägga UL så att det passar men om det är första behandlingen gissar jag att de vill ha extra koll. Jag har förstått det som att vi med PCOS ofta får två ultraljud pga svårt att följa utvecklingen och risk för överstimulering. Första gången är det vanligare med två UL också men blir det fler stimuleringar verkar det vara rätt vanligt att det bara blir ett UL
  • Rainbowbaby2026
    Anonym (L202344) skrev 2026-03-13 07:08:46 följande:
    Nu är jag i vecka 8+0, har haft några dagar med extrem trötthet (men det har försvunnit nu), samt är extremt uppblåst på kvällarna sedan två dagar tillbaka (har gått upp 1 kg i vätska😳). Lite större bröst också nu faktiskt😅 Har bara mått illa i någon minut två gånger när jag varit hungrig på fm. Så det är inte jättemycket symptom, men nog för att jag ska våga slappna av lite mer. Fick till ett extra ultraljud faktiskt innan påsk, hade en schysst läkare, så behöver inte vänta så länge till på en uppdatering🙏 Hur går det med dina symptomer?
    Tröttheten är extrem för min del. Jag sover flera timmar och vaknar trött. Haha men ändå hyfsat hanterbart. Lite sura uppstötningar om jag lägger mig på ?fel? sida. Lite ömma bröst men inget illamående vilket jag är tacksam för så länge som möjligt 😅 åh va skönt att få ett extra UL! vi funderar faktiskt på att betala för ett UL runt påsk innan vi berättar för familjen. Känns skönt att få se att allt fortfarande ser bra ut innan vi berättar. 
  • Anonym (linn_)

Någon mer som inväntar mensen för att sen kunna starta behandling (om där finns plats)? Varit på uppstartsmöte och känner mig både pirrig och nervös på att börja denna resa 😊 

• Anonym (Elen)
    Anonym (linn_) skrev 2026-03-15 08:19:55 följande:

Någon mer som inväntar mensen för att sen kunna starta behandling (om där finns plats)? Varit på uppstartsmöte och känner mig både pirrig och nervös på att börja denna resa 😊 

Japp, jag!! 

Jag känner samma, är både nervös men förväntansful. livrädd för sprutorna men det kommer säkert gå bra ändå. 

Hur länge har ni försökt få barn? ❤️

Svar på tråden IVF 2026