Anonym (Hn) skrev 2026-01-14 07:28:04 följande:
Jag har enligt beräkningarna bf 12/9 (andra barnet). Precis gått in i vecka 7 och har bara ömma bröst som symptom. Inget illamående, ingen avsmak på mat, ingen molvärk osv. Bara lite ömma bröst! Nu nojjar man som vanligt :D
Andra med liknande, dvs få symptom? Haft missfall (3st sammanlagt under 9 år så man nojjar)..Försöker påminna mig om att alla graviditeter är olika men ändå så jämför man sig med sin graviditet som var lyckad..där jag kände mer.
😅
Jag tror att det kan skilja sig väldigt mycket. Jag fattar verkligen din oro. Jag har också ett gäng missfall bakom mig.
Jag tänker att om man får magsmärtor som är mer än bara lite molande i kombination med kanske bruna flytningar, då bär man nog kolla upp det. Men annars kan väl symptom komma och gå tror jag. Du borde snart kunna få göra ett VUL tänker jag med din historik. Jag ska försöka göra det för att få det svart på vitt även om det kommer vara jättetufft om det inte gick denna gång heller, alternativt att få mig lite lugnare om allt ser bra ut.
Sorry om detta mest blev pessimistiskt och snack om missfall. Jag tycker du ska vara lugn och njuta av graviditeten och att det är skönt om du inte är så påverkad av den. Tänk vad jobbigt att gå och må illa hela tiden liksom! Förhoppningsvis är allt som det ska💕 Om du går runt och oroar dig mycket så skulle jag rekommendera att kanske inte hänga här i anonyma forum... Blir mycket övertänkande då...
Håller tummarna att vi båda får lyckade graviditeter denna gång😍❤️