• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (1a -08 2a -12 och 3an -26?) skrev 2026-01-16 15:42:35 följande:

Hej! 

Jag plussade tidigt i morse! 😄
    Tidigt, har inte bim förens om 3 dagar.
    i söndags fyllde min äldsta 18 år och så nu detta❤️
    26/9 är BF enligt kalendern.
    Idag på jobbet gick vi förbi matsalen där det stektes kyckling och jag hylla i en snödriva. Som ?tur är? gr det kräksjuka på jobbet så fick använda det som skäl och gå hem. 
    Vill inte säga något än 😆 
    men jobbar i ett kvinnodominerat yrke och frågan kom ganska snabbt; Du är inte gravid då?  

Välkommen! Låter som det kan bli svårt att hålla det hemligt 😅
  • Anonym (Superfemman)
    Wissen16 skrev 2026-01-16 22:37:30 följande:

Tidigt vul idag, 5+6. Såg ett tickande hjärta. Vilket känns underbart! 

Men vad härligt! Grattis!

Här har illamåendet slagit till med full kraft. Tycker det är så fruktansvärt att kräkas så jag känner mig extremt ynklig 🥺. Försöker tänka att det är positivt att hormonnivåerna iallafall verkar öka, haha. 

Apropå att berätta för folk så har jag berättat för både jobbet och några vänner. Jobbar i en bransch där jag kommer behöva omplaceras vid en viss vecka, och just nu lägger vi den schemaperioden som innebär att jag behöver flyttas. Känns elakt att lägga ett schema jag vet att jag inte kommer kunna jobba plus att jag då får ett sämre schema på min omplacering om jag inte lägger det själv. Så jag tog tjuren vid hornen och berättade för chefen förra veckan. Sista veckan att lägga schemat är nästa vecka och jag kommer inte hinna träffa min chef innan dess? Nåväl.

Har bokat ett privat ultraljud till den 29/1, då är jag 8+1. Ska bli skönt om allt ser bra ut.  

• Anonym (Superfemman)

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    8/9 - Anonym (Superfemman)
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    11/9 - Wissen16 (bebis2) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    18/9 - SaSeLa, tredje barnet. Nr 2 är via IVF.
    21/9 - Anonym (Bebis2)
    25/9 - Anonym (förstabarnet)
  • Anonym (Längtar)
    Wissen16 skrev 2026-01-16 22:37:30 följande:

Tidigt vul idag, 5+6. Såg ett tickande hjärta. Vilket känns underbart! 

Åh vad härligt! Längtar tills mitt på torsdag 🤩
    Anonym (Superfemman) skrev 2026-01-17 11:21:16 följande:

Här har illamåendet slagit till med full kraft. Tycker det är så fruktansvärt att kräkas så jag känner mig extremt ynklig 🥺. Försöker tänka att det är positivt att hormonnivåerna iallafall verkar öka, haha. 

Apropå att berätta för folk så har jag berättat för både jobbet och några vänner. Jobbar i en bransch där jag kommer behöva omplaceras vid en viss vecka, och just nu lägger vi den schemaperioden som innebär att jag behöver flyttas. Känns elakt att lägga ett schema jag vet att jag inte kommer kunna jobba plus att jag då får ett sämre schema på min omplacering om jag inte lägger det själv. Så jag tog tjuren vid hornen och berättade för chefen förra veckan. Sista veckan att lägga schemat är nästa vecka och jag kommer inte hinna träffa min chef innan dess? Nåväl.

Usch vad jobbigt med illamående! Jag kände mig sjösjuk i två dagar denna vecka,  men det försvann igen. Hoppas verkligen inte det blir värre än så. Jag hade väldigt svårt att koncentrera mig längre stunder på jobbet 😬
  • Haja98

Jag oroar mig som tusan här hemma för känns som mina symptom minskat senaste dagarna.. håller tummarna att det är att jag över tänker! Ska på tidigt VUL 26/1 och hoppas så att jag denna gång får bättre nyheter än min senaste graviditet som slutade i MA

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    8/9 - Anonym (Superfemman)
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    10/9 - Haja98
    11/9 - Wissen16 (bebis2) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    18/9 - SaSeLa, tredje barnet. Nr 2 är via IVF.
    21/9 - Anonym (Bebis2)
    25/9 - Anonym (förstabarnet)
  • Anonym (Längtar)
    Haja98 skrev 2026-01-17 16:37:15 följande:

Jag oroar mig som tusan här hemma för känns som mina symptom minskat senaste dagarna.. håller tummarna att det är att jag över tänker! Ska på tidigt VUL 26/1 och hoppas så att jag denna gång får bättre nyheter än min senaste graviditet som slutade i MA

Förstår verkligen din oro då! Men förhoppningsvis är det bara kroppen som vänjer sig vid hormonökningen. Mina har varit olika styrka varje dag, men testen ökade som det skulle. Försöker slappna av till tidigt UL på torsdag 😊
  • Anonym (Bfaugusti26)
    Anonym (hoppas) skrev 2026-01-02 10:58:19 följande:
    När jag var gravid första gången (slutade dock i MA v12) så hade jag ömma svullna bröst direkt från början, vilket jag vanligtvis har innan mens men vid graviditet blev det liksom 10x värre 😅 Illamåendet slog till med full kraft prick v7. Innan dess mådde jag väldigt bra och som vanligt, men kanske lite extra trött. 

Den här gången är det samma med brösten + att jag är sjukt hungrig och har nästan konstant "tomhetskänsla" i magen. Är i v5 nu och hoppas illamåendet håller sig borta ett bra tag till, eller helst inte dyker upp alls 😂
    Grattis till pluss ❤️❤️ beklagar tidigare MA. Jag har en fråga, jag har haft två missfall och två MA tidigare. Aldrig kommit så långt som nu v 10. 9+3. Jag såg att du skrev att med ditt MA hade du ömma bröst från start. Märkte du att det avtog med det ömma innan ni upptäckte ma I v 12 Eller var du öm hela tiden? 
  • Wissen16
    Anonym (Superfemman) skrev 2026-01-17 11:21:16 följande:

Har bokat ett privat ultraljud till den 29/1, då är jag 8+1. Ska bli skönt om allt ser bra ut.  

Tusen tack! 

samma här! Illamåendet & tröttheten har slagit till med fullstryrka. Och undrar hur jag ska överleva till september. 

jag kommer berätta för chefen imorgon, vi har en nära relation & det är skönt att de vet om jg inte orkar eller mår dåligt. 

• Pinnen123

Hej,

Hur många av er gör tidigt VUL? Jag känner mig kluven... Vi har ingen erfarenhet sedan tidigare och funderar på om det är värt att betala för privat eller inte. Det förändrar ju inget (antingen så ser det ut som det ska eller inte)! :) Vi har NIPT bokat 10+3 :)

Svar på tråden Bf September 2026