• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • ananaspajas
    Anonym (Bebis2) skrev 2026-01-08 21:29:10 följande:

Idag tog jag mitt första digitala test som visar positivt(tog rfsu early igår). Förra graviditeten var jag testoman, tänkte försöka undvika det denna gången då det bara gav mig mer ångest utan kör mer det som sker det sker. Första bebisen tog 7 år att få till och nu lyckades vi på 2 månader så vet att jag kan bli gravid igen om det nu skulle gå åt skogen. 

Någon mer som inte tänker testa mer nu efter 2 positiva test? :) 

Hej,
    Jag har faktiskt inte tagit något annat än ett vanligt analogt test från RFSU som jag tog typ 4+3. Har varit smått manisk med ägglossningstest och googlingar om symptom och allt sånt. Så min man sa att nu får det vara bra. Jag tog inget ägglossningstest under månaden som vi nu lyckades, och lyckades hålla mig till typ 4 dagar efter BM. Jag litar på att ett positivt test är det. Skulle det bli missfall igen så lär jag väl upptäcka det förr eller senare. Försöker att inte tänka så mycket på vad som jag gå fel utan njuta nu lite i tanken av att jag är gravid och att det förhoppningsvis går bra. Pga två tidigare missfall ska jag försöka få till ett VUL i vecka 8.
  • RadiantGradient

Jag tog ett tidigt test ett par dagar innan BIM och det visade positivt 30/12! Jag är nu i v. 6 men ska på mitt första besök 21/1. Detta är min första graviditet så det känns väldigt spännande. Jag försöker att inte oroa mig för mycket. Känner mig rätt uppsvälld och har ömma bröst och är tröttare, i övrigt mår jag bra. BF borde bara runt 9-12 september, så det kan bli på min födelsedag faktiskt! Men jag får ju veta mer säkert så småningom.
    Lycka till allihop!

• Anonym4042
    RadiantGradient skrev 2026-01-09 16:23:53 följande:

Jag tog ett tidigt test ett par dagar innan BIM och det visade positivt 30/12! Jag är nu i v. 6 men ska på mitt första besök 21/1. Detta är min första graviditet så det känns väldigt spännande. Jag försöker att inte oroa mig för mycket. Känner mig rätt uppsvälld och har ömma bröst och är tröttare, i övrigt mår jag bra. BF borde bara runt 9-12 september, så det kan bli på min födelsedag faktiskt! Men jag får ju veta mer säkert så småningom.
    Lycka till allihop!

Stort grattis, så spännande med första graviditeten!😍 Ungefär samma symtom här, men har blivit extremt trött redan dock 😩
    Jag var hos barnmorska idag och hon räknade 9/9 som BF, så typ samma BF då.
    Grattis igen! Ska bli så roligt at följa alla🥰
  • ananaspajas
    RadiantGradient skrev 2026-01-09 16:23:53 följande:

Lycka till allihop!

Grattis! Så roligt😍 
    Här är också en lite småsvullen kvinna med ömma tuttar. Som det ska vara.😉 Skönt att du mår bra i övrigt just nu.  Visst är det spännande att vara med om det för första gången? Se hur man själv reagerar, om man får cravings eller förändrat luktsinne. Själv tycker jag att mitt smak och doftsinne blivit lite svagare. Märkligt...
  • Anonym (Längtar)

Kul att höra om andras symtom! Det är fem år sen sist för mig och vissa saker minns jag så tydligt och andra helt diffusa. Slutet av v 5 nu och jag har minskad molvärk men bröstvårtorna är känsligare, ökade flytningar och uppblåst som sjutton. Det blir alltid värre i slutet på dagen. Såg ut som jag var 6 månader igår kväll. Kunde knappt stänga byxorna 😂

• Hujedameja

Hej alla! Glider in från sidan här. Jag plussade den 26 december och är nu 23 DPO! Har försökt över ett år med två missfall i bagaget.... är 35 och livrädd att förlora det igen...

fler som ska få barn första gången och 30+? 💕

• SaSeLa

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    18/9 - SaSeLa, tredje barnet. Nr 2 är via IVF.
    21/9 - Anonym (Bebis2)
  • Wissen16

så roligt att läsa allas plus & följa. 

Fredag 16/1 har jag ett ultraljud inbokat & hoppas allt 
    ser ut som det ska. I september fick jag missfall v.10 så helt lugn ändå kommer man ju inte vara 🙈 

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    11/9 - Wissen16 (bebis2) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    18/9 - SaSeLa, tredje barnet. Nr 2 är via IVF.
    21/9 - Anonym (Bebis2)
  • Anonym (Bäbisnr3)

Hade inte tänkt vara med i denna grupp bara följa på avstånd haha men har så mycket tankar och funderingar att bolla så..
    Vecka 4+1 idag om jag räknat rätt och BF 19 september.

Jag fick barn i augusti förra året (!!!) så jag har en bebis på snart 5 månader. 

Jag känner en del symtom på graviditeten men det som oroar mig lite är att jag ännu inte mår illa. I min förra graviditet kröp jag nämligen på golvet från och med typ äl+10. 
    Någon mer som inte ännu mår illa men som gjort det i tidigare graviditet?
    Jag är dock dö trött, tycker att allt luktar skit, har svag molande värk som kommer och går samt att det drar i ligamenten ibland. Men just illamåendet? VILL nästan ha det för att kunna slappna av.

• SaSeLa
    Anonym (Bäbisnr3) skrev 2026-01-11 08:20:07 följande:

Hade inte tänkt vara med i denna grupp bara följa på avstånd haha men har så mycket tankar och funderingar att bolla så..
    Vecka 4+1 idag om jag räknat rätt och BF 19 september.

Jag fick barn i augusti förra året (!!!) så jag har en bebis på snart 5 månader. 

Jag känner en del symtom på graviditeten men det som oroar mig lite är att jag ännu inte mår illa. I min förra graviditet kröp jag nämligen på golvet från och med typ äl+10. 
    Någon mer som inte ännu mår illa men som gjort det i tidigare graviditet?
    Jag är dock dö trött, tycker att allt luktar skit, har svag molande värk som kommer och går samt att det drar i ligamenten ibland. Men just illamåendet? VILL nästan ha det för att kunna slappna av.

Hej! Första barnet hade jag hyperemesis men med flera andra graviditeter som tyvärr slutar i missfall och andra barnet mådde jag inte illa en enda dag. Varje graviditet är olik den andra. Lycka till! Kram
Svar på tråden Bf September 2026