• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • ananaspajas

Idag fick jag göra ett VUL och fick se en liten liten bebis och ett hjärta som slog för fullt!! Sådan otrolig lättnad😅 De mätte till 8+2 (vissa appar säger 8+0 och andra 8+1) så det var ju ganska lika. Är så otroligt lycklig att ha kommit såhär långt denna gång! 💕

• Haja98

Efter nästan två år av försök och ett MA i bagaget så fick jag idag se ett litet hjärta slå på tidigt VUL. Herregud vad tårarna runnit senaste timmarna, kan inte förstå att jag faktiskt har ett litet liv inne i magen. Mätte exakt som om vi trodde, 7+3. Nu kan jag äntligen slappna av smått fram till KUB 4 mars. 

Trodde aldrig denna dag skulle komma!❤️

• Haja98
    ananaspajas skrev 2026-01-26 14:46:55 följande:

Idag fick jag göra ett VUL och fick se en liten liten bebis och ett hjärta som slog för fullt!! Sådan otrolig lättnad😅 De mätte till 8+2 (vissa appar säger 8+0 och andra 8+1) så det var ju ganska lika. Är så otroligt lycklig att ha kommit såhär långt denna gång! 💕

Åh stort grattis!! 🎉❤️
  • Anonym (Nr4)
    ananaspajas skrev 2026-01-26 14:46:55 följande:

Haja98 skrev 2026-01-26 18:31:16 följande:

Efter nästan två år av försök och ett MA i bagaget så fick jag idag se ett litet hjärta slå på tidigt VUL. Herregud vad tårarna runnit senaste timmarna, kan inte förstå att jag faktiskt har ett litet liv inne i magen. Mätte exakt som om vi trodde, 7+3. Nu kan jag äntligen slappna av smått fram till KUB 4 mars. 

Så kul för er båda! Alltid en lättnad när man får se hjärtat slå ❤️
  • ananaspajas
    Haja98 skrev 2026-01-26 18:31:16 följande:

Fantastiskt! ❤️ Så glad för din skull! Vi har också kämpat ett tag och hade ett MA och ett MF under första halvan av 2025. Jag fick också se ett litet hjärta på VUL idag🥰 
  • Haja98
    ananaspajas skrev 2026-01-26 20:49:13 följande:
    Fantastiskt! ❤️ Så glad för din skull! Vi har också kämpat ett tag och hade ett MA och ett MF under första halvan av 2025. Jag fick också se ett litet hjärta på VUL idag🥰 
    Sån otrolig känsla att få se ett hjärta slå efter man genomlidit sånt tidigare ❤️
  • ananaspajas

Hur går det för alla? Hur mår ni? 💕

Själv har illamåendet avtagit något men tröttheten brutit in med full kraft den senaste veckan. Känner även en slags nedstämdhet eller olust att göra saker. Har inte gråtit eller så som jag brukar kunna göra vid PMS. Nu är det mer någon slags jämn dimma av trötthet och likgiltighet. Någon annan som känner lika? (idag v 8+4)

• Haja98
    ananaspajas skrev 2026-01-29 08:30:32 följande:

Själv har illamåendet avtagit något men tröttheten brutit in med full kraft den senaste veckan. Känner även en slags nedstämdhet eller olust att göra saker. Har inte gråtit eller så som jag brukar kunna göra vid PMS. Nu är det mer någon slags jämn dimma av trötthet och likgiltighet. Någon annan som känner lika? (idag v 8+4)

Mår nog värre än någonsin! Tar lergigan comp 3 ggr om dagen men spenderar hela dagarna med att kämpa mot att spy vid toan! Bett om starkare illamåendetabletter som jag hoppas på löser det 🙏🏻 

Tidig foglossning som känns som någon slagit mitt bäcken med en slägga, tröttheten från helvetet och hjärndimman som gjort att jag knappt minns mitt namn. Nej nu kämpar jag mig mest genom dagarna 😅 

Stackars fästmannen här hemma får skratt, tårar, skrik och hyllningar om vartannat. Känslorna är inte stabila, men med det fysiska måendet som det är och alla känslor från flera år av negativa tester så tänker jag att det inte är konstigt att känslorna är all over the place! 

Låter som jag bara klagar nu, men jag tar detta varje dag 9 månader hellre än åren av infertilitet 🙏🏻
  • ananaspajas
    Haja98 skrev 2026-01-29 15:52:54 följande:
    Mår nog värre än någonsin! Tar lergigan comp 3 ggr om dagen men spenderar hela dagarna med att kämpa mot att spy vid toan! Bett om starkare illamåendetabletter som jag hoppas på löser det 🙏🏻 

Tidig foglossning som känns som någon slagit mitt bäcken med en slägga, tröttheten från helvetet och hjärndimman som gjort att jag knappt minns mitt namn. Nej nu kämpar jag mig mest genom dagarna 😅 

Stackars fästmannen här hemma får skratt, tårar, skrik och hyllningar om vartannat. Känslorna är inte stabila, men med det fysiska måendet som det är och alla känslor från flera år av negativa tester så tänker jag att det inte är konstigt att känslorna är all over the place! 

Låter som jag bara klagar nu, men jag tar detta varje dag 9 månader hellre än åren av infertilitet 🙏🏻
    Det låter tufft! Är du sjukskriven nu alltså (om du jobbar)? För det där kan man ju knappt ha en vanlig vardag med!
    Hoppas starkare tabletter hjälper❤️ 

Intressant att foglossning kan dyka upp redan nu. Häftigt vad fort kroppen sätter igång! Hoppas det inte blir allt för illa... 

Det är helt rimligt att känna massa blandade känslor. Nog tycker jag att man får klaga lite på att man mår piss, även om man kämpat länge. Det är ju ingen motsägelse liksom😊 

Vilken vecka är du i nu? 
  • Anonym (Elly)
    ananaspajas skrev 2026-01-29 08:30:32 följande:

Jag äter Bonjesta som dämpar mitt illamående mycket under dagen! Men mår fortfarande lite lätt illa ibland, mest på kvällarna när tabletterna går ut. Har svårt med mat, ingen riktig matlust, äter mycket mackor som orsakat en förstoppning. Det är jobbigt.

Är lite deppig från och till. Har inte lust med saker, tror det hör ihop med alla hormonerna och att jag är sååååå trött!! 

Har en 3 åring här hemma som är väldigt mammig, blir mycket TV tittande och allt jag vill är att ligga i fosterställning i soffan, tänker på om jag ska äta lite så illamåendet inte tar över osv.

Längtar tills jag mår bättre och har energi samt är mer mig själv.
Svar på tråden Bf September 2026