• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • ananaspajas
    Anonym (hoppas) skrev 2026-03-02 10:13:31 följande:

Äntligen kan jag andas för första gången på flera månader känns det som!!! Allt såg så bra ut 🥹

Wow🥹❤️
  • Mollyx

Hej allihopa! 
    här kommer en till som har bf september, så kul att få läsa om andra som är i samma sits. 
    efter några års försök och missfall förra året så har jag inte vågat hoppas att allt skulle gå bra denna gången.. 
    men gjorde KUB igår och var så nervös att jag började gråta innan (förra KUB fick vi reda på att vi fått MA) därav min panik inför denna gången.
    men allting såg normalt ut och det finns verkligen en bebis där inne :D så nu kan jag äntligen få känna mig gravid.

hur har ni andra det med symptom nu? Mina har minskat senaste veckan, mindre ömma bröst osv. men därmot börjat få ett svagt hormonsteck på magen 

bf 8/9 

• Haja98
    Mollyx skrev 2026-03-03 21:37:54 följande:

Hej allihopa! 
    här kommer en till som har bf september, så kul att få läsa om andra som är i samma sits. 
    efter några års försök och missfall förra året så har jag inte vågat hoppas att allt skulle gå bra denna gången.. 
    men gjorde KUB igår och var så nervös att jag började gråta innan (förra KUB fick vi reda på att vi fått MA) därav min panik inför denna gången.
    men allting såg normalt ut och det finns verkligen en bebis där inne :D så nu kan jag äntligen få känna mig gravid.

hur har ni andra det med symptom nu? Mina har minskat senaste veckan, mindre ömma bröst osv. men därmot börjat få ett svagt hormonsteck på magen 

bf 8/9 

Åh varmt välkommen och stort grattis!!! vi har också försökt i flera år och med ett tidigare MA förra året (vecka 11). Förstår din känsla helt, sitter och väntar på mig KUB som är om cirka två timmar och sitter mest och gråter av oro. Hoppas så att som du få andas ut snart!! 

Mina symptom börjar äntligen minska och jag har börjat kunna jobba 25% hemifrån. Tidiga foglossningen som gjorde att jag knappt kunde gå känns nu mer bara som en träningsvärk. Tröttheten och illamåendet börjar långsamt men säkert också backa! Min mage är dock enorm, ser snarare ut som jag är gravid i vecka 33 än 13, men det påminner mig och lilla livet där inne! 

BF innan någon korrigering på KUB är just nu 9 september 🙏🏻
  • Haja98
    Anonym (hoppas) skrev 2026-03-02 10:13:31 följande:

Äntligen kan jag andas för första gången på flera månader känns det som!!! Allt såg så bra ut 🥹

STORT grattis!!! Åh vilken fin liten bebis 🥹 Någon känsla av könet ännu? 
  • Anonym (Längtar)
    Mollyx skrev 2026-03-03 21:37:54 följande:

Hej allihopa! 

bf 8/9 

Välkommen och grattis! samma här. sett strecket ett tag, men tror det beror på att det är nr 2 :)
  • Anonym (hoppas)
    Haja98 skrev 2026-03-04 12:43:00 följande:
    STORT grattis!!! Åh vilken fin liten bebis 🥹 Någon känsla av könet ännu? 
    Tack!! Har verkligen inte haft någon sådan känsla förrän nu efter kub har jag en svag magkänsla att det är en liten tjej. Men vi får se vad som visar sig på RUL 13/4. Längtar så mycket efter att få se lilla bebisen igen 🤩 Och längtar nästan ännu mer tills man kan börja känna små rörelser!! 
  • ananaspajas

Äntligen varit på UL idag! Har varit så orolig men allt såg bra ut😍
    Blev framflyttad 2 dagar så nu är BF 3 september.  
    Sån galen lättnad!!

• Anonym (Längtar)
    ananaspajas skrev 2026-03-04 17:18:13 följande:

Äntligen varit på UL idag! Har varit så orolig men allt såg bra ut😍
    Blev framflyttad 2 dagar så nu är BF 3 september.  
    Sån galen lättnad!!

Fantastiskt!! Åh, vilken fin bild Hjärta

Nu längtar jag som tokig till på tisdag!!
  • Haja98

Allt såg toppen ut på KUB, bebben sparkade massor och låg och sög på tummen 🥹❤️ vi fick 1 på 20 000 risk för Down och 1 på 15 900 på de andra två kromosomavvikelserna vilket känns som otroligt bra svar 🙏🏻 Blev flyttas bakåt med nytt BF 12 september.

Efter så många år och tidigare MA känns detta som en dröm jag aldrig trodde skulle ske. Nu väntar jag med spänning på RUL 21 april för att få träffa den lille igen och förhoppningsvis få veta lite mer om den som gömmer sig där inne!

• Anonym (Längtar)
    Haja98 skrev 2026-03-06 05:19:20 följande:

Allt såg toppen ut på KUB, bebben sparkade massor och låg och sög på tummen 🥹❤️ vi fick 1 på 20 000 risk för Down och 1 på 15 900 på de andra två kromosomavvikelserna vilket känns som otroligt bra svar 🙏🏻 Blev flyttas bakåt med nytt BF 12 september.

Efter så många år och tidigare MA känns detta som en dröm jag aldrig trodde skulle ske. Nu väntar jag med spänning på RUL 21 april för att få träffa den lille igen och förhoppningsvis få veta lite mer om den som gömmer sig där inne!

Grattis!! Så skönt att kunna andas ut och börja drömma på riktigt Hjärta
  • ananaspajas
    Haja98 skrev 2026-03-06 05:19:20 följande:

Så underbart!! 
    Så häftigt när det plötsligt verkar gå bra efter år av längtan och missfall🥹❤️

Ska ni ta reda på könet vid RUL? Jag tror nog att vi ska göra det. Det fanns chans att se på vårt UL i onsdags i och med att jag var i 13+5 men min livmoder lutar bakåt så var för långt ifrån mätinstrumentet för att kunna se redan. Någon annan som också har bakåtlutad livmoder? Gör tydligen att magen syns lite senare och stämmer helt med mig. Ser ut som vanligt fortfarande. Vill bara att det ska synas!!
  • Haja98
    ananaspajas skrev 2026-03-06 17:48:17 följande:
    Så underbart!! 
    Så häftigt när det plötsligt verkar gå bra efter år av längtan och missfall🥹❤️

Ska ni ta reda på könet vid RUL? Jag tror nog att vi ska göra det. Det fanns chans att se på vårt UL i onsdags i och med att jag var i 13+5 men min livmoder lutar bakåt så var för långt ifrån mätinstrumentet för att kunna se redan. Någon annan som också har bakåtlutad livmoder? Gör tydligen att magen syns lite senare och stämmer helt med mig. Ser ut som vanligt fortfarande. Vill bara att det ska synas!!
    Den som utförde KUB sa inget om bakåtlutad, och då jag själv tycker jag har en ordentlig mage redan antar att jag inte har det! Tycker själv det är jobbigt att magen syns redan, och detta trots min övervikt 😅 Oroar mig att folk bara tänker att jag är ännu större än vanligt, och ibland tror jag att jag inbildar mig att det är en gravidmage när det egentligen är min vanliga.. men vet ju samtidigt att mina vanliga byxor är alldeles för små just nu, så är nog bara hjärnspöken! 

Det ska vi! Jag är nyfiken av mig och min fästman ännu mer, så vi kämpar att vänta tills RUL 😅 Jag har trott att det är en pojke hela graviditeten men på sistone har jag haft en magkänsla att det är en flicka, och enligt NUB-teorin är det en flicka. Men vågar inte hoppas/ tro för mycket innan jag vet säkert. Vill mest veta kön så vi kan börja kalla bebis vid namn så det känns mer på riktigt! 
  • Anonym (Skånetjej)

Stort grattis till alla er som haft lyckade KUB ! Så kul att se alla ultraljudsbilder och höra alla glada besked Hjärta

Jag har också glada besked från vårt nipt test som visade helt normala värden, så nu borde jag inte oroa mig för något längre. Känns dock som jag alltid hittar något att oroa mig för, men nu ska jag verkligen försöka njuta. Vi har också fått reda på att det är en liten pojke därinne, precis som jag har misstänkt från första sekunden vi plussade denna gång. Känns lite overkligt att vi tagit oss förbi alla dessa steg, äntligen vågar jag tro att det ska gå vägen! 

Dessutom så har jag nu berättat för nya jobbet om min situation, och de tog emot nyheten så bra. De var bara glada för min skull och välkomnar mig med öppna armar. Så nu känns det riktigt bra inför starten den 23 mars Glad

För mig är symtomen ganska milda just nu. Magen växer dock på som den ska och jag har en hel del molande värk, framförallt på kvällarna när jag ligger i sängen. Jag antar att det är växtvärken och att lill-pojken växer på som han ska. Jag har också börjat få svårt att ha mina vanliga byxor... jag har ju inte bakåtlutning så här börjar det hända saker Tungan ute Är det någon som har tips på bra och snygga gravid-kläder att ha på kontor? 

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Skånetjej) skrev 2026-03-09 13:45:50 följande:

Stort grattis till alla er som haft lyckade KUB ! Så kul att se alla ultraljudsbilder och höra alla glada besked Hjärta

Jag har också glada besked från vårt nipt test som visade helt normala värden, så nu borde jag inte oroa mig för något längre. Känns dock som jag alltid hittar något att oroa mig för, men nu ska jag verkligen försöka njuta. Vi har också fått reda på att det är en liten pojke därinne, precis som jag har misstänkt från första sekunden vi plussade denna gång. Känns lite overkligt att vi tagit oss förbi alla dessa steg, äntligen vågar jag tro att det ska gå vägen! 

Dessutom så har jag nu berättat för nya jobbet om min situation, och de tog emot nyheten så bra. De var bara glada för min skull och välkomnar mig med öppna armar. Så nu känns det riktigt bra inför starten den 23 mars Glad

För mig är symtomen ganska milda just nu. Magen växer dock på som den ska och jag har en hel del molande värk, framförallt på kvällarna när jag ligger i sängen. Jag antar att det är växtvärken och att lill-pojken växer på som han ska. Jag har också börjat få svårt att ha mina vanliga byxor... jag har ju inte bakåtlutning så här börjar det hända saker Tungan ute Är det någon som har tips på bra och snygga gravid-kläder att ha på kontor? 

Grattis! Skönt att de var positiva på nya jobbet 🤗

Åh så kul att veta kön redan nu 🤩 
  • Anonym (Elly)

Jag var på KUB igår. Allt såg bra ut på den lila och BF är den 13 september :)
    Jag frågade om hon kunde kolla könet, hon sa ja det kan vi försöka.

Hon kollade och tyckte det såg ut som det var en liten snopp. Sen när bebis rörde sig mer blev barnmorskan mer övertygad och sa det här är nog definitivt en pojke. Men det är såklart inte helt 100% säkert.

Men någonstans litar jag ändå på vad barnmorskan sa och tror det gömmer sig en liten grabb där :)

• tovsan1

Har också BF i september med mitt andra barn 😍. Varit på ultraljud KUB och allt såg bra ut. Nån som vill gissa på om det är pojke eller flicka? 💙????. Ultraljudet gjordes i v. 12+4. 

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Elly) skrev 2026-03-10 08:50:47 följande:

Jag var på KUB igår. Allt såg bra ut på den lila och BF är den 13 september :)
    Jag frågade om hon kunde kolla könet, hon sa ja det kan vi försöka.

Hon kollade och tyckte det såg ut som det var en liten snopp. Sen när bebis rörde sig mer blev barnmorskan mer övertygad och sa det här är nog definitivt en pojke. Men det är såklart inte helt 100% säkert.

Men någonstans litar jag ändå på vad barnmorskan sa och tror det gömmer sig en liten grabb där :)

tovsan1 skrev 2026-03-10 08:53:34 följande:

Har också BF i september med mitt andra barn 😍. Varit på ultraljud KUB och allt såg bra ut. Nån som vill gissa på om det är pojke eller flicka? 💙????. Ultraljudet gjordes i v. 12+4. 

Härligt att ni fått se era små! bara 1 h kvar till mitt KUL ultraljud. Kan knappt koncentrera mig på jobbet Foten i munnen
  • Anonym (Längtar)

Nu har även jag fått se min perfekta lilla bebis och kan äntligen andas ut Hjärta Det sprattlades för fullt och ville inte alls samarbeta, men till slut så gick det. Perfekt resultat på KUB och framflyttad 3 dagar. Ny bf 10/9. 

Solen skiner, bebis mår bra och jag kan äntligen släppa ut magen. Idag är en bra dag Skrattande

• ananaspajas

Ååh! Jag blir också så otroligt glad och rörd för alla er som fått se er lilla och att allt ser bra ut❤️
    Det gjorde min lilla också förra veckan!!

Gällande molvärk så har jag det rätt regelbundet och känns liksom trångt där nere. Det trycker en del på ändtarmen känns det som (bakåtlutad livmoder), framför allt när jag springer. (JA, jag kan äntligen springa igen efter att min foglossning släppt😍 Är så tacksam för det!! Känns som jag fått energin tillbaka!)
    I övrigt så blir det tajtare med byxorna så det kanske börjar hända lite grejer trots allt även om min livmoder är bakåtlutad. Är idag i 14+4 så snart v. 16 vilket är galet!!

Har nu berättat för alla vänner och på jobbet. Alla blev väldigt glada🥰

Gällande kläder så har jag beställt några t-shirts på Vinted samt ett par byxor. Tycker det är lite svårt att veta med byxor framför allt för det är ju precis i början och har ingen aning om hur kroppen kommer ändras. Även om det finns plats för magen att växa så kanske man blir bredare på andra ställen... hur tänker ni? Några med erfarenhet från tidigare graviditeter?
    Det fina är ju att man kommer vara som störst under sommarsäsong med klänningar och kjolar😍😍
    Dröm enligt mig... 😉

• Anonym (Bebis2)

Äntligen fick vi veta att det är en kry krabat som ligger där inne, låg sannolikhet på kromosomavvikelser och denna var mer samarbetsvillig än sonen, har inte en enda bild från graviditeten med honom och nu fick jag helt plötsligt 3 styckna 😁 fick även behålla mitt bf datum vilket blev 16 september 😍 

Svar på tråden Bf September 2026