• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • Anonym (Superfemman)
    Anonym4042 skrev 2026-01-05 14:56:57 följande:

Roligt med några fler! Grattis alla till plus!😍❤️

Jag skulle vilja ta ett veckotest när det ät möjligt att det visar 3+, men funderar på när jag ska testa. Tog ett veckotest i lördags (3/1) o då visade det 2-3 veckor. Är nu enligt appar i vecka 4+6. när tror ni det kan visa 3+? Imorgon när jag är i 5+0..?

Samma dag som mig då! Jag tänkte våga mig på ett veckotest ikväll tror jag. 
  • Anonym (Superfemman)

4+5 (tror jag) idag och nu fick jag äntligen 3+ på digitala 😍
  • Anonym4042
    Anonym (Superfemman) skrev 2026-01-05 18:28:00 följande:

4+5 (tror jag) idag och nu fick jag äntligen 3+ på digitala 😍
    Åh grattis!! vad skönt 😍 jag testar nog imorgon eller övermorgon!
  • Minilillis

Kul när man ser veckotesten byta vecka! Testade själv idag, v 5+5 och fick 3+ ❤️ (för en v sen (4+5) så visade de 2-3v. )

men har man stark stegring så visar de sig snabbt. Nu har jag förengångskull lyckats hålla mig å inte testa varannan dag 🤭🤣 

• Lovishumlan
    ananaspajas skrev 2026-01-05 14:20:34 följande:

Kul med massa fler!

Jag har idag ringt MVC men i och med att jag hade ett första samtal innan mitt första missfall i mars så behöver jag bara besöka vårdcentralen och ta sköldkörtelprov. Har fått tid för inskrivning 9 feb. Får se om jag gör ett tidigt UL med tanke på mina tidigare missfall/MA. 

Symptom är begränsade men har väl mest lite molande värk som jag haft sedan några dagar innan beräknad mens. Sen lite växande och ömmande bröst. Lite svagt illamående på kvällen(??). Annars fortfarande rätt pigg och humöret stabilt tack och lov... 

Hoppas du får ett tidigt UL! 

Spännande att du skriver angående illamående på kvällen.. jag hade det också några dagar tidigare men sen har det varit helt okej ändå. Idag började jag jobba och steg upp betydligt tidigare än vad jag har gjort på 2v. Mådde ganska illa i morse men alltså nu på kvällen.. fy fan. Nästan så jag tror  jag ska bli magsjuk (vet man ju iofs inte nu heller 😅).. Mår riktigt illa och vill bara ligga ner på sidan för att lindra känslan. Får nog fråga chatgtp varför det känns värre på kvällen, hehe.. 

• Anonym (hoppas)
    Anonym4042 skrev 2026-01-05 14:56:57 följande:

Roligt med några fler! Grattis alla till plus!😍❤️

Jag skulle vilja ta ett veckotest när det ät möjligt att det visar 3+, men funderar på när jag ska testa. Tog ett veckotest i lördags (3/1) o då visade det 2-3 veckor. Är nu enligt appar i vecka 4+6. när tror ni det kan visa 3+? Imorgon när jag är i 5+0..?

Har också tänkt ta ett till digitalt veckotest då jag gärna vill se 3+ innan jag ringer BM. 
    Borde vara 5+0 imorgon så funderar på att ta det då eller kanske vänta ett par dagar extra ifall ÄL var någon dag senare än jag trodde...

Har du tagit ditt test än? 🤩
  • Anonym4042
    Anonym (hoppas) skrev 2026-01-06 13:09:20 följande:
    Har också tänkt ta ett till digitalt veckotest då jag gärna vill se 3+ innan jag ringer BM. 
    Borde vara 5+0 imorgon så funderar på att ta det då eller kanske vänta ett par dagar extra ifall ÄL var någon dag senare än jag trodde...

Har du tagit ditt test än? 🤩
    Ja jag förstår hur du tänker; jag har tänkt samma plus att jag är själv med min treåring och min femåring som har en tendens att absolut behöva hjälp med något eller behöva komma in på toan precis när jag ska ta testet 😅 Men på torsdag morgon är jag själv utan barnen så tänkte ta då, då är jag typ 5+2.
  • Anonym (Marie)

Hej! Jag Hoppar också in I tråden.
    Ny på Familjeliv. Plussade 27/12. 
    Idag 5+0 om man utgår från senaste cykelns första dag. Min sjunde graviditet. Har två barn, född 2018 och 2023. 

Lyckligt gravid, även om jag inte känner av det så mycket än, men vill mest tiden ska gå tills när man vågar hoppas lite mer att det ska gå vägen. Dock streck som blivit tydligt starkare och fick 3+ på veckoindikatorn för några dagar sen så är hoppfull. 

😊

• Anonym (Bebis2)

kommer in här jag med. 

Hade ÄL 28/12 och bim 12/1 vilket gör mig till DPO10 idag. Har inga symtom men vaknade med så hemskt vattniga flytningar imorse vilket jag absolut inte brukar ha. tog ett test och det är positivt 😍 det gör BF till 21/9. Vi har redan en son född i Maj 2025 så det blir tätt mellan barnen men hellre det än att börja om om några år :) 

• dljh

Hej, plussade igår då mensen inte kom 1/1 men kan vara lite oregelbunden med några dagar, så tog det ett par dagar innan jag lyssnade på magkänslan.
    Har ett barn som precis fyllt 8 år, vi har försökt få syskon i 7 år. 
    Vi hade precis gett upp tanken om ett syskon och börjat sälja och skänka bort alla bebissaker. Men nu blir det till att behålla resten.

Vips så dök det där efterlängtade + upp på stickan.
    Vi är minst sagt chockade.

Bf beräknas runt 9/9 
    Så här blir det att börja om, men vet att blivande storasyskonet kommer bli överlycklig när vi väl berättar.

Svar på tråden Bf September 2026