Anonym4042 skrev 2026-01-08 16:14:14 följande:
Testade idag med veckoindikator med förhoppning att det skulle visa 3+, men fortfarande bara 2-3 😩 Oro igen!! Tog ett vanligt RFSU också, bara för att ungefär, och det visade snabbt två lika starka streck. men känns ändå oroligt varför det inte blir 3+, bör vara 5+2 idag. Någon som har erfarenhet där det blivit 3+ senare?
Lägger in mig på listan iallafal, dock så oklart med datum då jag själv räknar utifrån min normala cykellängd på 26 dagar men olika appar/ChatGPT ger olika datum ändå..
Vilka appar eller annat har ni använt för att räkna ut BF?
BF-lista:
1/9 - Anonym (Nr4)
6/9 - ananaspajas
7-9/9 Anonym4042
9/9 - Anonym (hoppas)
13/9 - Anonym (Längtar)
21/9 - Anonym (Bebis2)
Kan ju röra sig om timmar egentligen när testet slår över för dig, sånt är så svårt för man vet ju inte!
Du kan ha bekräftad ägglossning en dag men det innebär bara att ägglossning sker inom 48h så det är ju 2 dagar plus/minus.
Sen ökar hcg var tredje dag, din tredje dag kanske är imorgon tex och då slår den över?
Sen testet säger 2-3 vilket inte är fel, är du i v5 så är det ju 3 veckor sedan befruktning. Så det är ju nån gång när det går över det som det bör visa 3+ vilket borde vara inom snar framtid.
Finns flera förklaringar men förstår att du är orolig ändå ❤️
Men låter ju bra med rfsu testet!
Avvakta 2-3 dagar och testa pånytt är mitt råd ❤️
Jag utgår från min ägglossning just nu men tar det med en nypa salt då det bukar kunna diffa dagar ändå hit och dit sen väl på ultraljudet.