• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • Anonym (Elly)

Hej alla. Jag plussade i tisdags så är nu i V 4+2. Har molvärk, lite mer trött än vanligt. Men inget illamående ännu. Med min förra graviditet kom illamående direkt efter plusset. Kanske det dröjer?

Någon som vart med om samma ni som varit gravid fler gånger att symtomen kan skilja sig så?

• Anonym (Bebis2)
    Anonym (Elly) skrev 2026-01-08 09:03:08 följande:

Hej alla. Jag plussade i tisdags så är nu i V 4+2. Har molvärk, lite mer trött än vanligt. Men inget illamående ännu. Med min förra graviditet kom illamående direkt efter plusset. Kanske det dröjer?

Någon som vart med om samma ni som varit gravid fler gånger att symtomen kan skilja sig så?

Kan bara svara för mig själv nu men jag har inga symtom på graviditet denna gången. Haft vattniga flytningar en dag men inget mer än så. Tror det kan variera från graviditet till graviditet :) 

• Anonym4042

Testade idag med veckoindikator med förhoppning att det skulle visa 3+, men fortfarande bara 2-3 😩 Oro igen!! Tog ett vanligt RFSU också, bara för att ungefär, och det visade snabbt två lika starka streck. men känns ändå oroligt varför det inte blir 3+, bör vara 5+2 idag. Någon som har erfarenhet där det blivit 3+ senare?

Lägger in mig på listan iallafal, dock så oklart med datum då jag själv räknar utifrån min normala cykellängd på 26 dagar men olika appar/ChatGPT ger olika datum ändå..

Vilka appar eller annat har ni använt för att räkna ut BF?

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    21/9 - Anonym (Bebis2)
  • Anonym (Nr4)
    Anonym4042 skrev 2026-01-08 16:14:14 följande:

Testade idag med veckoindikator med förhoppning att det skulle visa 3+, men fortfarande bara 2-3 😩 Oro igen!! Tog ett vanligt RFSU också, bara för att ungefär, och det visade snabbt två lika starka streck. men känns ändå oroligt varför det inte blir 3+, bör vara 5+2 idag. Någon som har erfarenhet där det blivit 3+ senare?

Lägger in mig på listan iallafal, dock så oklart med datum då jag själv räknar utifrån min normala cykellängd på 26 dagar men olika appar/ChatGPT ger olika datum ändå..

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    21/9 - Anonym (Bebis2)
    Kan ju röra sig om timmar egentligen när testet slår över för dig, sånt är så svårt för man vet ju inte!
    Du kan ha bekräftad ägglossning en dag men det innebär bara att ägglossning sker inom 48h så det är ju 2 dagar plus/minus.
    Sen ökar hcg var tredje dag, din tredje dag kanske är imorgon tex och då slår den över?
    Sen testet säger 2-3 vilket inte är fel, är du i v5 så är det ju 3 veckor sedan befruktning. Så det är ju nån gång när det går över det som det bör visa 3+ vilket borde vara inom snar framtid.
    Finns flera förklaringar men förstår att du är orolig ändå ❤️
    Men låter ju bra med rfsu testet!

Avvakta 2-3 dagar och testa pånytt är mitt råd ❤️

Jag utgår från min ägglossning just nu men tar det med en nypa salt då det bukar kunna diffa dagar ändå hit och dit sen väl på ultraljudet.
  • Anonym4042
    Anonym (Nr4) skrev 2026-01-08 17:16:05 följande:
    Kan ju röra sig om timmar egentligen när testet slår över för dig, sånt är så svårt för man vet ju inte!
    Du kan ha bekräftad ägglossning en dag men det innebär bara att ägglossning sker inom 48h så det är ju 2 dagar plus/minus.
    Sen ökar hcg var tredje dag, din tredje dag kanske är imorgon tex och då slår den över?
    Sen testet säger 2-3 vilket inte är fel, är du i v5 så är det ju 3 veckor sedan befruktning. Så det är ju nån gång när det går över det som det bör visa 3+ vilket borde vara inom snar framtid.
    Finns flera förklaringar men förstår att du är orolig ändå ❤️
    Men låter ju bra med rfsu testet!

Avvakta 2-3 dagar och testa pånytt är mitt råd ❤️

Jag utgår från min ägglossning just nu men tar det med en nypa salt då det bukar kunna diffa dagar ändå hit och dit sen väl på ultraljudet.
    Tack snälla för ditt svar, det lugnar lite!❤️❤️ Ja det förstås, om ägglossningen var ett par dagar senare än jag räknat på så är det exakt 3 veckor sedan befruktning idag o då är det väl rimligt med 2-3 idag.. Ska vänta till på söndag och ta ett nytt då när det gått 3 dagar till☺️

Ja okej, ja som du säger så brukar det  vara några dagar fel ändå när man väl gör ultraljudet.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym4042 skrev 2026-01-08 19:23:00 följande:
    Tack snälla för ditt svar, det lugnar lite!❤️❤️ Ja det förstås, om ägglossningen var ett par dagar senare än jag räknat på så är det exakt 3 veckor sedan befruktning idag o då är det väl rimligt med 2-3 idag.. Ska vänta till på söndag och ta ett nytt då när det gått 3 dagar till☺️

Ja okej, ja som du säger så brukar det  vara några dagar fel ändå när man väl gör ultraljudet.
    Det kan t.o.m. vara så att hcg ökat fort och det av hook effect ger 2-3 istället för 3+
    Det finns oändligt med lyckade gravidmiter där veckotesten aldrig visar 3+. Jag har valt att inte använda dem alls just för att de inte är så exakta och skapar onödigt oro ❤️
  • Anonym (hoppas)
    Anonym4042 skrev 2026-01-08 16:14:14 följande:

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    21/9 - Anonym (Bebis2)
    Jag har läst om flera som inte får 3+ förrän typ 5+5 - 6+0 någonstans. Tänker också att det beror på hur lång tid det tar för ägget att fästa. Så förutom att ägglossning kan ha skett senare än man trott så kan det ju också ha tagit några extra dagar innan ägget fäste och hcg började produceras.

Och om det är exakt 3v sedan befruktning borde du ju vara på 5+0. Jag fick 3+ idag på 5+1 och det är ju mycket möjligt att jag hade fått 2-3 om jag hade testat igår! 

Ge inte upp hoppet! Det låter ju väldigt bra med rfsu-testet så jag tror helt enkelt att du bara testat precis på gränsen till för tidigt för 3+ ❤️
  • Anonym (Bebis2)

Idag tog jag mitt första digitala test som visar positivt(tog rfsu early igår). Förra graviditeten var jag testoman, tänkte försöka undvika det denna gången då det bara gav mig mer ångest utan kör mer det som sker det sker. Första bebisen tog 7 år att få till och nu lyckades vi på 2 månader så vet att jag kan bli gravid igen om det nu skulle gå åt skogen. 

Någon mer som inte tänker testa mer nu efter 2 positiva test? :) 

• Anonym4042
    Anonym (Lugn) skrev 2026-01-08 19:51:12 följande:
    Det kan t.o.m. vara så att hcg ökat fort och det av hook effect ger 2-3 istället för 3+
    Det finns oändligt med lyckade gravidmiter där veckotesten aldrig visar 3+. Jag har valt att inte använda dem alls just för att de inte är så exakta och skapar onödigt oro ❤️
    Tack för ditt svar❤️ och ja jag förstår dig helt att du inte använder dem alls pga oron som kan bli!
    Intressant dock det du skrev om hook effect, aldrig hört talas om innan.

Iallafall så damp det ner nya test i morse, kunde inte hålla mig från att testa (blivit helt testoman som nån annan kallade det här). Det visade 3+ idag!! Så nu blir det inget mer testande här.
  • Anonym4042
    Anonym (hoppas) skrev 2026-01-08 21:01:51 följande:
    Jag har läst om flera som inte får 3+ förrän typ 5+5 - 6+0 någonstans. Tänker också att det beror på hur lång tid det tar för ägget att fästa. Så förutom att ägglossning kan ha skett senare än man trott så kan det ju också ha tagit några extra dagar innan ägget fäste och hcg började produceras.

Och om det är exakt 3v sedan befruktning borde du ju vara på 5+0. Jag fick 3+ idag på 5+1 och det är ju mycket möjligt att jag hade fått 2-3 om jag hade testat igår! 

Ge inte upp hoppet! Det låter ju väldigt bra med rfsu-testet så jag tror helt enkelt att du bara testat precis på gränsen till för tidigt för 3+ ❤️
    Testade i morse (fast att jag absolut skulle vänta ett par dagar till hade jag tänkt) och det visade 3+❤️ Så jag var väl precis i skarven där antar jag.
    Hade trott jag skulle varit lite mer lugn nu vid tredje barnet men njae inte direkt vad det verkar hittills 😅
Svar på tråden Bf September 2026