• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • Anonym (Bäbisnr3)
    SaSeLa skrev 2026-01-11 08:43:11 följande:
    Hej! Första barnet hade jag hyperemesis men med flera andra graviditeter som tyvärr slutar i missfall och andra barnet mådde jag inte illa en enda dag. Varje graviditet är olik den andra. Lycka till! Kram
    Exakt. Jag har haft MA innan mitt senaste barn och då mådde jag inte heller illa. Så förknippar det med missfall/MA..
  • Anonym (Bäbisnr3)
    SaSeLa skrev 2026-01-11 08:43:11 följande:
    Hej! Första barnet hade jag hyperemesis men med flera andra graviditeter som tyvärr slutar i missfall och andra barnet mådde jag inte illa en enda dag. Varje graviditet är olik den andra. Lycka till! Kram
    Ganska oskön kommentar av dig haha
  • ananaspajas
    Anonym (Bäbisnr3) skrev 2026-01-11 08:20:07 följande:

Hade inte tänkt vara med i denna grupp bara följa på avstånd haha men har så mycket tankar och funderingar att bolla så..
    Vecka 4+1 idag om jag räknat rätt och BF 19 september.

Jag fick barn i augusti förra året (!!!) så jag har en bebis på snart 5 månader. 

Jag känner en del symtom på graviditeten men det som oroar mig lite är att jag ännu inte mår illa. I min förra graviditet kröp jag nämligen på golvet från och med typ äl+10. 
    Någon mer som inte ännu mår illa men som gjort det i tidigare graviditet?
    Jag är dock dö trött, tycker att allt luktar skit, har svag molande värk som kommer och går samt att det drar i ligamenten ibland. Men just illamåendet? VILL nästan ha det för att kunna slappna av.

Hej, jag har förstått att det kan vara väldigt varierande. Det är säkert ingen fara💕 Men förstår ändå oron när det inte känns som förra gången, om det nu gick bra då!
  • ananaspajas

Undrar om någon mer har en mage som börjat krångla? Mår lite illa ibland, väldigt lindrigt. Men sedan ett par dagar så är det typ diarré och massa IBS-besvär som magsmärtor och orolighet/bubbel från tarmarna. Visst kan det bli åt det hållet också, har mest annars hört om förstoppning...

• Anonym (Bäbisnr3)
    ananaspajas skrev 2026-01-11 10:12:18 följande:
    Hej, jag har förstått att det kan vara väldigt varierande. Det är säkert ingen fara💕 Men förstår ändå oron när det inte känns som förra gången, om det nu gick bra då!
    Hej💕 Ja vid graviditeterna av båda mina barn så har jag mått så fruktansvärt illa på en gång. Men det är ju väldigt tidigt än så det kanske kommer och precis som du säger så kan det ju variera💕 usch att man är lika orolig varje gång!
  • SaSeLa
    Anonym (Bäbisnr3) skrev 2026-01-11 09:35:57 följande:
    Ganska oskön kommentar av dig haha
    Nu förstår jag inte alls? FörvånadJag delade med mig av att illamående inte behöver betyda något dåligt alls och att du inte skulle oroa dig!
  • SaSeLa
    SaSeLa skrev 2026-01-11 12:47:13 följande:
    Nu förstår jag inte alls? FörvånadJag delade med mig av att illamående inte behöver betyda något dåligt alls och att du inte skulle oroa dig!
    *att inte vara illamående
  • Anonym (Längtar)
    Om man läste lite snabbt så missade man att du skrev om en graviditet som resulterat i bebis också. Tror det blev ett litet missförstånd 🤗
  • Anonym (Bäbisnr3)
    ?Flera andra graviditeter som slutade i missfall mådde jag inte illa?. Hmm.. ganska oskönt att skriva till någon som är orolig över just detta? Du skriver ju i praktiken att ej illamående = missfall. 

Sen att du avslutar meningen med att varje graviditet är olik den andra det väger liksom inte riktigt upp! Men förstår om det inte var din avsikt att öka på oron, så det är lugnt, men det går ju att tänka på till nästa gång
  • Anonym (Bäbisnr3)
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-11 13:32:23 följande:
    Om man läste lite snabbt så missade man att du skrev om en graviditet som resulterat i bebis också. Tror det blev ett litet missförstånd 🤗
    Nejdå det missades ej :) en bebis och FLERA missfall. Kommentaren är därav fortfarande oskön
Svar på tråden Bf September 2026