• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • SaSeLa
    Anonym (Bäbisnr3) skrev 2026-01-11 13:32:46 följande:
    ?Flera andra graviditeter som slutade i missfall mådde jag inte illa?. Hmm.. ganska oskönt att skriva till någon som är orolig över just detta? Du skriver ju i praktiken att ej illamående = missfall. 

Sen att du avslutar meningen med att varje graviditet är olik den andra det väger liksom inte riktigt upp! Men förstår om det inte var din avsikt att öka på oron, så det är lugnt, men det går ju att tänka på till nästa gång
    Jag hade ingen tanke på att du skulle hänga upp dig på missfallen och att jag inte var illamående då, de är absolut inte kopplade till varandra. 

Jag vet allt om oro då vi försökt få barn i sju år innan andra barnet blev till via IVF. Nu spontant gravida efter 1,5 år, ej illamående än. Varje toalettbesök är en rädsla att det ska finnas blod, om brösten slutar ömma så är något fel, luktar saker inte konstigt så är det något fel.

Jag ber om ursäkt om du uppfattade min kommentar som dålig, den var menad i all välmening och kärlek i att försöka lugna din oro om att allt kan gå bra fast man inte är illamående. Hjärta
  • Anonym (Bäbisnr3)
    SaSeLa skrev 2026-01-11 13:48:19 följande:
    Jag hade ingen tanke på att du skulle hänga upp dig på missfallen och att jag inte var illamående då, de är absolut inte kopplade till varandra. 

Jag vet allt om oro då vi försökt få barn i sju år innan andra barnet blev till via IVF. Nu spontant gravida efter 1,5 år, ej illamående än. Varje toalettbesök är en rädsla att det ska finnas blod, om brösten slutar ömma så är något fel, luktar saker inte konstigt så är det något fel.

Jag ber om ursäkt om du uppfattade min kommentar som dålig, den var menad i all välmening och kärlek i att försöka lugna din oro om att allt kan gå bra fast man inte är illamående. Hjärta

Jag förstår att du inte menade att koppla ihop det men för mig landade det så, just eftersom min oro handlade om uteblivet illamående. 

Jag har en liknande bakgrund och lever också med samma rädsla: varje toalettbesök, varje förändring i kroppen. Det är därför jag skrev i mitt första inlägg att jag tvekade på att ens gå med i denna grupp, eftersom såna här formuleringar lätt triggar mer oro än de lugnar. 

Tar emot ursäkten och det är lugnt :) ❤️ men för min egen skulle väljer jag dock att lämna gruppen nu, lika snabbt som jag gick med. 

• Mammasp82

Hejsan. 

Jag plussade igår så blir BF september härGlad
    Om allt går vägen så blir jag trebarnsmamma.

• ananaspajas
    Mammasp82 skrev 2026-01-11 14:57:21 följande:

Hejsan. 

Grattis! Så kul😍
  • Anonym (Längtar)
    Mammasp82 skrev 2026-01-11 14:57:21 följande:

Hejsan. 

Grattis och välkommen!
  • Anonym (Förstabarnet)

Hej! Plussade idag och ska vara i v.3+2 så det är fortfarande supertidigt. Fick ett MA i v.12 i maj så är väldigt orolig men samtidigt superglad. Hoppas att det lilla fröet vill stanna den här gången🥹 Det kommer bli mitt första barn och har bf 25 september????

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    11/9 - Wissen16 (bebis2) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    18/9 - SaSeLa, tredje barnet. Nr 2 är via IVF.
    21/9 - Anonym (Bebis2)
    25/9 - Anonym (förstabarnet)
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Förstabarnet) skrev 2026-01-13 00:38:44 följande:

Hej! Plussade idag och ska vara i v.3+2 så det är fortfarande supertidigt. Fick ett MA i v.12 i maj så är väldigt orolig men samtidigt superglad. Hoppas att det lilla fröet vill stanna den här gången🥹 Det kommer bli mitt första barn och har bf 25 september????

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    11/9 - Wissen16 (bebis2) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    18/9 - SaSeLa, tredje barnet. Nr 2 är via IVF.
    21/9 - Anonym (Bebis2)
    25/9 - Anonym (förstabarnet)
    Grattis och välkommen!!
  • Anonym (Förstabarnet)
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-13 08:18:27 följande:
    Grattis och välkommen!!
    Tack!!
  • Pinnen123

Hej,

Plussade förrgår och allt känns fortfarande lite overklig. vi har försökt ett tag men första gången det blir ett plus. Hade räknat med att denna cykeln var utesluten, på grund av hög feber och negativa ÄL test- så blev chockad. Tyvärr har jag av denna anledningen också slarvat med folsyran och ?passat på? att festa till det med lite goda viner, men håller verkligen tummarna för att det lilla fröet stannar kvar. Preliminär BF 23/9!

• Wissen16

Vad kul att det är så många som plussat & hittat hit! 

illamåendet har slagit till med kraft & tröttheten är utan dess like. Somnar varje kväll när jag lägger sonen & sover till morgonen Tungan ute är 5+4 nu! 

Svar på tråden Bf September 2026