SaSeLa skrev 2026-01-11 13:48:19 följande:
Jag hade ingen tanke på att du skulle hänga upp dig på missfallen och att jag inte var illamående då, de är absolut inte kopplade till varandra.
Jag vet allt om oro då vi försökt få barn i sju år innan andra barnet blev till via IVF. Nu spontant gravida efter 1,5 år, ej illamående än. Varje toalettbesök är en rädsla att det ska finnas blod, om brösten slutar ömma så är något fel, luktar saker inte konstigt så är det något fel.
Jag ber om ursäkt om du uppfattade min kommentar som dålig, den var menad i all välmening och kärlek i att försöka lugna din oro om att allt kan gå bra fast man inte är illamående.

Jag förstår att du inte menade att koppla ihop det men för mig landade det så, just eftersom min oro handlade om uteblivet illamående.
Jag har en liknande bakgrund och lever också med samma rädsla: varje toalettbesök, varje förändring i kroppen. Det är därför jag skrev i mitt första inlägg att jag tvekade på att ens gå med i denna grupp, eftersom såna här formuleringar lätt triggar mer oro än de lugnar.
Tar emot ursäkten och det är lugnt :) ❤️ men för min egen skulle väljer jag dock att lämna gruppen nu, lika snabbt som jag gick med.