• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • Pinnen123

Passar på att uppdatera denna också!

Första barnet, änsålänge inga symptom (vilket är såååå läskigt). Har lite spända bröst och molande värk men annars inget. Hoppas lite naivt just nu på att illamående kommer igång snart så att det känns mer på riktigt :D

BF-lista:

1/9 - Anonym (Nr4)
    6/9 - ananaspajas
    7-9/9 Anonym4042
    8/9 - Anonym (Superfemman)
    9/9 - Anonym (hoppas) 
    10/9 - Haja98
    11/9 - Wissen16 (bebis2) 
    13/9 - Anonym (Längtar)
    18/9 - SaSeLa, tredje barnet. Nr 2 är via IVF.
    21/9 - Anonym (Bebis2)
    23/9
    25/9 - Anonym (förstabarnet)
  • Anonym (Längtar)
    Pinnen123 skrev 2026-01-19 09:23:56 följande:

Hej,

Hur många av er gör tidigt VUL? Jag känner mig kluven... Vi har ingen erfarenhet sedan tidigare och funderar på om det är värt att betala för privat eller inte. Det förändrar ju inget (antingen så ser det ut som det ska eller inte)! :) Vi har NIPT bokat 10+3 :)

Jag har ett bokat på torsdag (6+3). Har flera mf+ma i bagaget och vill  se att hjärtat kommit igång som det ska innan jag våga glädjas ordentligt. Om det gör det går risken för missfall ner otroligt mycket Glad Vi kommer betala privat för det första och sen kommer jag genomföra KUB med UL då det erbjuds alla över 35 i Sthlm.
  • Pinnen123
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-19 10:38:07 följande:
    Jag har ett bokat på torsdag (6+3). Har flera mf+ma i bagaget och vill  se att hjärtat kommit igång som det ska innan jag våga glädjas ordentligt. Om det gör det går risken för missfall ner otroligt mycket Glad Vi kommer betala privat för det första och sen kommer jag genomföra KUB med UL då det erbjuds alla över 35 i Sthlm.

Förstår! Hoppas att det lilla fröet stannar kvar den här gången. Har det varit missfall innan vecka 6?

Spännande! Kommer ni utöver KUB att göra NIPT privat eller visar dessa två samma sak?

• Anonym (Längtar)
    Pinnen123 skrev 2026-01-19 12:53:25 följande:

Förstår! Hoppas att det lilla fröet stannar kvar den här gången. Har det varit missfall innan vecka 6?

Spännande! Kommer ni utöver KUB att göra NIPT privat eller visar dessa två samma sak?

Två MA i v 8-9 innan min son född 2021 och ett missfall v 5 i december 2025. Gjorde tidigt UL med sonen också i v 6 för att känna mig säker. Det som gör att det känns positivt nu är att vid MA har jag haft små blödningar från BIM, men med sonen och denna graviditet så har jag inte  haft några blödningar alls.

KUL första steget i Sthlm. Om det skulle vara några frågetecken så går man vidare med ett NIPT. Så förutsatt att allt ser bra ut så kommer vi bara göra KUB Glad
  • Pinnen123
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-19 12:57:47 följande:
    Två MA i v 8-9 innan min son född 2021 och ett missfall v 5 i december 2025. Gjorde tidigt UL med sonen också i v 6 för att känna mig säker. Det som gör att det känns positivt nu är att vid MA har jag haft små blödningar från BIM, men med sonen och denna graviditet så har jag inte  haft några blödningar alls.

KUL första steget i Sthlm. Om det skulle vara några frågetecken så går man vidare med ett NIPT. Så förutsatt att allt ser bra ut så kommer vi bara göra KUB Glad
    Vad skönt med positiv känsla och - låter lovande!! {#emotions_dlg.flower}
  • ananaspajas

Statusuppdatering (v. 7+1)

Symptomen kommer och går lite. Vissa dagar inget alls medan andra dagar är det mycket illamående. Har spytt en morgon för exakt en vecka sedan i 6+1 (gick upp kl 5 och tänkte jag skulle hålla mig med frukost till kl 7 men strax före kl 6 sa magen ifrån och det blev spya med efterkommande frukost). Blir tydligt att man måste lyssna mer på kroppen nu och att man inte pallar samma saker som innan.

Illamåendet är rätt lindrigt och vissa dagar inget alls. Har dock haft svårt med aptiten. Har känt mig hungrig men känt ett äckel till det jag äter (dock verkar sötsaker gå bra men vanlig mat är jobbigare). Nu är det lite mildare men förra veckan så var det typ bara Bröd och fil som jag kunde äta med glädje, mycket vanlig mat är jobbig. 

Brösten spänner och har sig. Lite titt som tätt.
    Magen har lite molande värk då och då. Blir alltid orolig då för det var så mina tidigare missfall startade. Dock är skillnaden nu att jag känt molande värk konstant sedan beräknad mens. Tidigare när jag fick MF och MA (båda omkring v. 7) kände jag ingenting (inte heller något illamående) och så plötsligt började det göra ont. Det känns därmed positivt för mig att det nu är annorlunda mot sist och med mer symptom. 

Är dock överlag rätt pigg och märker inga större skillnader i humöret ännu...

Ska se om jag får tid på gyn för VUL inom kort eller om vi håller oss till UL i v. 12-13. Är inte helt säkra ännu om vi ska göra KUB eller ej. Där jag bor får alla göra det oavsett ålder. Vill man inte göra KUB så kan vi ändå få ett tidigt UL så det är schysst. Är det lika på andra håll?

• Anonym (Bebis2)

Efter tidigt VUL pga smärta i ena sidan så kan dom inte utesluta utomkvedshavandeskap. Det sitter en hinnsäck och förmodligen en fosterstruktur i livmodern men min ena äggledare är svullen på ett ställe. Någon som vart med om detta?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hoppas)
    Anonym (Bfaugusti26) skrev 2026-01-18 10:22:28 följande:
    Grattis till pluss ❤️❤️ beklagar tidigare MA. Jag har en fråga, jag har haft två missfall och två MA tidigare. Aldrig kommit så långt som nu v 10. 9+3. Jag såg att du skrev att med ditt MA hade du ömma bröst från start. Märkte du att det avtog med det ömma innan ni upptäckte ma I v 12 Eller var du öm hela tiden? 
    Det var ett tag sen nu så minns inte exakt men tror att jag nog fortfarande var öm, men kanske att det värsta spända/ömma hade lättat lite. Däremot så vet jag att jag reagerade på att illamåendet lättade och jag fick tillbaka lite energi i ca v11-12. Ultraljudet gjordes i v11+5 och där konstaterades att graviditeten avstannat i v10+6. Så det känns ju svårt att veta såhär i efterhand om delvis minskade symptom berodde på MA eller bara för att de brukar lätta i slutet av första trimestern.. Jag försöker att inte hänga upp mig allt för mycket på symtom denna gång eftersom det ju kan variera så mycket från graviditet till graviditet men också från dag till dag. Även om det är svårt att inte övertänka 🥺
Svar på tråden Bf September 2026