Anonym (Skånetjej) skrev 2026-02-02 15:15:39 följande:
Tack så mycket, och stor grattis själv!
Jag förstår precis de känslorna av hopplöshet. Det är den där känslan av kontrollförlusten också, när man förväntas sig att bli gravid och så blir man inte det. Trots att man gör "alla rätt" och prickar in ÄL testar och ligger på rätt dagar. Så ser man ändå det där negativa testet. Det är en så jobbigt att gå igenom, och eftersom man inte vet när det kommer lösa sig så känns det som en evighet.
Såå härligt att ni också sett ett litet hjärta. Har också hört att risken sjunker avsevärt nu, och det känns så betryggande. Jag hoppas verkligen det blir bra för oss nu, och tänk vad kul att följa varandra när vi till och med har samma BF? Ska verkligen bli kul att följa, jag hoppas så mycket !
Så mysigt att ni ska berätta! Hur var det era tidigare graviditeter, hann ni berätta för någon eller var det så pass tidigt att ni aldrig hann dela det?
Jag ser fram emot när vi ska berätta också, det känns som att det börjar bli dags snart.
Jag ska faktiskt ta upp det med facket. Då kan jag också rådfråga dem lite om jag ska berätta i förväg eller inte. Sen ska det också bli skönt som du säger, att bolla med anhöriga. Men jag misstänker att de kommer finnas lite olika syn på vad som är bäst, men då får jag bara ta det som känns bäst för mig.
Första steget är egentligen att ta mig förbi alla tester, då ser jag ju också hur stor magen blivit, och efter det ska jag ta ett beslut om när och hur.
Vid de förra två graviditeterna som slutade i missfall I vecka 6-7 så hade vi inte berättat för någon. Berättade inte heller för någon om första missfallet. Det var först efter andra missfallet som jag kände att detta måste jag dela med några nära. De vet också att jag längtat länge och att de därför lite regelbundet nyfiket frågat hur det går i frågan. Om det skulle bli något fel denna gång så kan jag berätta direkt då och få stöd tänker jag. Och också haft tur att må väldigt bra nu, och inte egentligen behövt så mycket ursäkter eller stöttning. Så nu blir det typ en liten överraskning att det gått såpass långt! Har blivit ett gäng vita lögner senaste veckorna när folk frågat hur det går...
Bra att snacka med dem! Sen tänker jag att det egentligen inte borde spela någon jättestor roll oavsett hur du gör. Det är nog främst en själv som blåser upp det och tror så himla mycket om vad andra ska tycka och tänka. Misstänker att de flesta blir glada för er skull! 🥰
Hur mår du? Vilka symptom har du haft och har nu? Det är ju så himla olika!