ananaspajas skrev 2026-03-10 18:27:30 följande:
Ååh! Jag blir också så otroligt glad och rörd för alla er som fått se er lilla och att allt ser bra ut❤️
Det gjorde min lilla också förra veckan!!
Gällande molvärk så har jag det rätt regelbundet och känns liksom trångt där nere. Det trycker en del på ändtarmen känns det som (bakåtlutad livmoder), framför allt när jag springer. (JA, jag kan äntligen springa igen efter att min foglossning släppt😍 Är så tacksam för det!! Känns som jag fått energin tillbaka!)
I övrigt så blir det tajtare med byxorna så det kanske börjar hända lite grejer trots allt även om min livmoder är bakåtlutad. Är idag i 14+4 så snart v. 16 vilket är galet!!
Har nu berättat för alla vänner och på jobbet. Alla blev väldigt glada🥰
Gällande kläder så har jag beställt några t-shirts på Vinted samt ett par byxor. Tycker det är lite svårt att veta med byxor framför allt för det är ju precis i början och har ingen aning om hur kroppen kommer ändras. Även om det finns plats för magen att växa så kanske man blir bredare på andra ställen... hur tänker ni? Några med erfarenhet från tidigare graviditeter?
Det fina är ju att man kommer vara som störst under sommarsäsong med klänningar och kjolar😍😍
Dröm enligt mig... 😉
Visst är det härligt med lite energi igen! Tog mig iväg till gymmet för första gången sen i januari i helgen

Personligen växte jag mest framåt, både mage och bröst. Så ser också fram emot lösa klänningar och gravid leggings under vår/sommar. Bara det inte blir för varmt. Det känns som en mardröm att vara höggravid och över 30 grader varmt

Är även lite sugen på att köpa en sån där söt jumpsuit från Lunetta. Det ser så sköna ut!
Anonym (Bebis2) skrev 2026-03-10 19:10:05 följande:
Äntligen fick vi veta att det är en kry krabat som ligger där inne, låg sannolikhet på kromosomavvikelser och denna var mer samarbetsvillig än sonen, har inte en enda bild från graviditeten med honom och nu fick jag helt plötsligt 3 styckna 😁 fick även behålla mitt bf datum vilket blev 16 september 😍
Åh vad kul! Min sprattlade omkring så mycket att hon som gjorde ultraljudet satt i 10 min för att få till rätt vinklar för att kunna mäta. Tänk att de redan kan ha så mycket bus för sig