Anonym (Längtar) skrev 2026-02-11 11:47:49 följande:
Jag känner samma. Brösten är inte lika känsliga och jag känner mig lite piggare. Men jag googlade lite och läste detta på Femcare mvc. Så förhoppningsvis är det fullt normalt.
Många kvinnor mår generellt sämre under graviditetsvecka 6-9, när nivåerna av hCG är som högst. När man sedan börjar må bättre runt vecka 9-10 kan det ibland leda till oro, men att symtomen minskar är en naturlig del av graviditetens förlopp.
Så förhoppningsvis är det fullt normalt. Jag började också med järntabletter förra veckan så det kanske har hjälpt mot tröttheten. Hoppas hoppas!
Läste också på Stockholm stad att de gör KUB ultraljud först i v 13-14. Det känns så otroligt långt bort! jag som trodde jag skulle kunna få bekräftelse i v 12 :(
Skönt att höra att det är liknande för fler. Jag är idag i 10+3 och känner inte så mycket i brösten längre och är rätt pigg. Dock har jag varit väldigt pigg och mått bra hela graviditeten hittills, inte heller haft så mycket illamående. Så lite svårt att jämföra...
Något jag dock lite smått börjat känna av sedan ett par dagar är ev. foglossning (gissning). Lite ont i rumpbenen tidigare och idag i svanskotan.
Jag har tidigt UL i vecka 14, det känns lite sent. Vi ska inte göra KUB dock. Men det känns såå långt kvar! Och vill bara veta så den lilla fortfarande lever❤️❤️ Men försöker tänka att för många så gör man inget UL förrän vid RUL (ca v. 17) och det är ju ännu senare!!
Får helt enkelt ha lite is i magen....