• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • Anonym (Längtar)
    ananaspajas skrev 2026-02-12 20:12:30 följande:
    Vi får kämpa på ihop!! 

Tips är ju att klicka hem lite billigt från Vinted och sen sälja iväg på Vinted själv om det inte passar. Då sjunker ju inte värdet lika mycket som om man köpt nytt. Har precis fått hem ett par gravid-träningstights. Lite stora nu men så skönt att inte ha något som trycker. Tycker att det är obehagligt när byxorna hamnar ovanför magen och det blir spänt och trycker. Magen är dock platt på magen och sen svullen på kvällen, så som det brukar vara även innan graviditeten. Men det är ju så himla olika hur fort det syns. Jag har nog bara tänkt att jag är en person som säkert får mage tidigt men kanske inte. Visserligen så hamnar väl inte livmodern ovanför benet (är det blygdbenet det heter??) förrän efter v. 12, fram mot v. 14 typ. Så kanske kommer. Är ju första graviditeten som jag kommit såhär långt i...
    Mycket tankar som snurrar 🤯
    Bra tips! Det får nog bli så. Kan inte gå omkring i bara leggnings i minugrader Skrattande
  • ananaspajas

Är det någon som har börjat kunna känna livmodern? Det ska vara precis ovanför blygdbenet tydligen. När jag känner så känns det som att det är en ärta där. Är idag i v. 10+6. Ingen aning om det är livmodern men har försökt känna i någon vecka och tycker att detta dykt upp nu. 😅

• Anonym (Längtar)
    ananaspajas skrev 2026-02-14 18:09:57 följande:

Är det någon som har börjat kunna känna livmodern? Det ska vara precis ovanför blygdbenet tydligen. När jag känner så känns det som att det är en ärta där. Är idag i v. 10+6. Ingen aning om det är livmodern men har försökt känna i någon vecka och tycker att detta dykt upp nu. 😅

Inget än, men jag är ca 1 vecka efter dig Glad 

Minns det som en kant från förra graviditeten. Tips är att känna precis efter en orgasm. Då blir allt "hårt" och tydligare Drömmer
  • Anonym (Superfemman)

Beklagar till er där det inte gått vägen 💔 

Här rullar allt på än så länge. Var på ett ultraljud förra söndagen och blev flyttad till 4/9. Var i 10+1 då. Bifogar bild på knytet. Tänk att det är små bebisar därinne?! Lyckades även höra med doppler hemma idag, 11+2. så skönt att kunna lugna nerverna. 

Kan definitivt känna livmodern när jag är lite kissnödig och ligger ner. Just nu är den väl stor som en grapefrukt ungefär. 

Illamåendet hänger i och foglossningen har verkligen gjort entré här. Har fått extrem foglossning och behövt kryckor i mina tidigare graviditeter och detta verkar inte vara ett undantag. Ska försöka kämpa vidare på jobbet till påsk då jag blir omplacera. 

Hur mår ni andra? 

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Superfemman) skrev 2026-02-16 20:45:47 följande:

Här rullar allt på än så länge. Var på ett ultraljud förra söndagen och blev flyttad till 4/9. Var i 10+1 då. Bifogar bild på knytet. Tänk att det är små bebisar därinne?! Lyckades även höra med doppler hemma idag, 11+2. så skönt att kunna lugna nerverna. 

Kan definitivt känna livmodern när jag är lite kissnödig och ligger ner. Just nu är den väl stor som en grapefrukt ungefär. 

Illamåendet hänger i och foglossningen har verkligen gjort entré här. Har fått extrem foglossning och behövt kryckor i mina tidigare graviditeter och detta verkar inte vara ett undantag. Ska försöka kämpa vidare på jobbet till påsk då jag blir omplacera. 

Hur mår ni andra? 

Åh vad kul att få se det lilla knytet! Längtar tills det blir dags för mig. Borde vara om 2-3 veckor först. 

Jag har senaste dagarna faktiskt mått riktigt bra. Så länge jag tar det hyfsat lugnt och äter regelbundet :) Men börjar få känning av foglossningen om jag gått mycket under dagen :/
  • ananaspajas

Hur mår ni andra? 

Spännande! Kan tyvärr inte se någon bild, men så skönt att få se! Doppler har jag aldrig hört talas om, men är det typ ett stetoskop som man kan lyssna på hjärtljud med eller? Spännande att kunna känna, känns som att det blir lite tydligare för varje dag. Känner dock lite tydligare på kvällen, vet inte om magen är mer uppsvälld då och det trycker ut mer. 

Ja helt galet att det är en liten där inne!!! Jag har TUL om 2 veckor (då v. 13+3).
    Jag känner av lite svag foglossning, men typ bara lindrigt ont i svanskotan ännu. Jobbigt att det är så illa så du behöver kryckor. Finns det något som funkar för att lindra foglossning, för dig?

Illamåendet har lättat men alltså dofter är starka. Åkte bil igår med en kollega som är rökare (rökte inte i bilen men hade förmodligen gjort det strax före han klev in) och jag höll på att bli tokig! Försökte hålla för näsan diskret. 

Har äntligen berättat för den närmsta familjen och det är sådan lättnad! Blir att kännas mer på riktigt typ☺️
  • ananaspajas

Hur mår ni andra? 

Nu ser jag bilderna! Så häftigt!! 
  • Hujedameja

Hej alla! 

kommer in lite från sidan, inte varit aktiv här.

har flera missfall varvat ett MA i vecka 10 (9+3) sedan tidigare. Och väntar mitt först barn. 

går in i vecka 12 idag och har KUB på tisdag! Har precis fått svar på NIPT med alla normala resultat.

tycker det börjar bli jobbigt med att kroppen förändras? fler som känner så? Jag har en liten skev kroppsbild och känner mig mest plufsig och ser liksom tjock ut. tycker graviditeten triggar gamla tankemönster ❤️?????

• ananaspajas
    Hujedameja skrev 2026-02-20 13:33:02 följande:

Hej alla! 

kommer in lite från sidan, inte varit aktiv här.

har flera missfall varvat ett MA i vecka 10 (9+3) sedan tidigare. Och väntar mitt först barn. 

går in i vecka 12 idag och har KUB på tisdag! Har precis fått svar på NIPT med alla normala resultat.

tycker det börjar bli jobbigt med att kroppen förändras? fler som känner så? Jag har en liten skev kroppsbild och känner mig mest plufsig och ser liksom tjock ut. tycker graviditeten triggar gamla tankemönster ❤️?????

Hej och välkommen hit!

Samma här, jag väntar också första barnet och har ett par missfall bakom mig. Så härligt att det såg bra ut på NIPT! 

Personligen gillar jag att min kropp förändras i samband med graviditeten, tycker det känns som ett härligt tecken på att det växer ett liv där inne! Känner mig stolt över allt jag orkar göra och att min kropp skapar en liten bebis!
    Men kan verkligen förstå de som mår dåligt över detta och har haft jobbigt kring kroppen sedan tidigare. Har du tagit upp detta med din barnmorska? Detta är förmodligen väldigt vanliga känslor och tankar och du borde kunna få prata med någon om detta. En graviditet är inte en dans på rosor, men det är väldigt viktigt att du får det stöd du behöver i detta för att du och bebben ska må så bra som möjligt psykiskt och fysiskt som möjligt❤️

Kram, du klarar detta!! 🥰
  • Hujedameja
    ananaspajas skrev 2026-02-20 14:03:09 följande:
    Hej och välkommen hit!

Samma här, jag väntar också första barnet och har ett par missfall bakom mig. Så härligt att det såg bra ut på NIPT! 

Personligen gillar jag att min kropp förändras i samband med graviditeten, tycker det känns som ett härligt tecken på att det växer ett liv där inne! Känner mig stolt över allt jag orkar göra och att min kropp skapar en liten bebis!
    Men kan verkligen förstå de som mår dåligt över detta och har haft jobbigt kring kroppen sedan tidigare. Har du tagit upp detta med din barnmorska? Detta är förmodligen väldigt vanliga känslor och tankar och du borde kunna få prata med någon om detta. En graviditet är inte en dans på rosor, men det är väldigt viktigt att du får det stöd du behöver i detta för att du och bebben ska må så bra som möjligt psykiskt och fysiskt som möjligt❤️

Kram, du klarar detta!! 🥰

Tack för det fina välkomnandet 🥰🥰🥰och grattis till bebis! När är du beräknad? Hur gammal är du? 

vad fint (och sorgligt) att dela erfarenheten av flera missfall men tänk att det är vår tur nu! hur känns allt för dig? 

jag har pratat med BM och fått tid till psykolog, men om en månad. Jag hr en kropp som gått upp och ner i vikt flera omgångar i livet så jag tycker det blir lite ångestladdat när kroppen förändras. Bryr mig inte att brösten blir större eller så men tycker mest det känns jobbigt att se plufsig ut och känna mig svullen. Längtar efter en liten mage så jag kan stoltsera liksom 🥰

Svar på tråden Bf September 2026