Anonym (Superfemman) skrev 2026-02-16 20:45:47 följande:
Beklagar till er där det inte gått vägen 💔
Här rullar allt på än så länge. Var på ett ultraljud förra söndagen och blev flyttad till 4/9. Var i 10+1 då. Bifogar bild på knytet. Tänk att det är små bebisar därinne?! Lyckades även höra med doppler hemma idag, 11+2. så skönt att kunna lugna nerverna.
Kan definitivt känna livmodern när jag är lite kissnödig och ligger ner. Just nu är den väl stor som en grapefrukt ungefär.
Illamåendet hänger i och foglossningen har verkligen gjort entré här. Har fått extrem foglossning och behövt kryckor i mina tidigare graviditeter och detta verkar inte vara ett undantag. Ska försöka kämpa vidare på jobbet till påsk då jag blir omplacera.
Hur mår ni andra?

Spännande! Kan tyvärr inte se någon bild, men så skönt att få se! Doppler har jag aldrig hört talas om, men är det typ ett stetoskop som man kan lyssna på hjärtljud med eller? Spännande att kunna känna, känns som att det blir lite tydligare för varje dag. Känner dock lite tydligare på kvällen, vet inte om magen är mer uppsvälld då och det trycker ut mer.
Ja helt galet att det är en liten där inne!!! Jag har TUL om 2 veckor (då v. 13+3).
Jag känner av lite svag foglossning, men typ bara lindrigt ont i svanskotan ännu. Jobbigt att det är så illa så du behöver kryckor. Finns det något som funkar för att lindra foglossning, för dig?
Illamåendet har lättat men alltså dofter är starka. Åkte bil igår med en kollega som är rökare (rökte inte i bilen men hade förmodligen gjort det strax före han klev in) och jag höll på att bli tokig! Försökte hålla för näsan diskret.
Har äntligen berättat för den närmsta familjen och det är sådan lättnad! Blir att kännas mer på riktigt typ☺️