• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • Anonym (Skånetjej)
    Anonym4042 skrev 2026-02-09 21:04:19 följande:

Hej på er❤️ försvann härifrån, kände att alla symtom försvann (brösten slutade ömma o kändes inte så tunga längre, hade haft illamående som försvann, tröttheten minskade), sedan kom en liten liten blödning förra veckan, har inte heller blivit något svullen om magen som förra graviditeten då fick jag liten bula på magen typ vecka 9 men nu inget. Bokade privat ultraljud till idag och fostret hade slutat växa i 7+6 :(, så MA tyvärr.
    Var egentligen i vecka 9+4 ungefär idag. Tufft såklart och ledsamt, men skönt att få det bekräftat då jag kände det så starkt att det var så. Nu längtar jag bara tills allt är över, inväntar kontakt från gyn imorgon för att starta missfallet.

Stort lycka till nu allihop!❤️

Massa styrkekramar till dig, beklagar verkligen Hjärta
  • ananaspajas
    Anonym (Skånetjej) skrev 2026-02-26 13:25:31 följande:

Ja det var det jag tyckte var så himla jobbigt, alltså om att berätta eller inte så tidigt. Det där med att ingen vet vad man går igenom, samtidigt som det kan vara ganska skönt att inte få för mycket frågor eller medlidande blickar. Men jag tycker det har varit påfrestande att hålla det för mig själv så länge som vi gjort denna gång. Men igår var vi på KUB och fick se en liten bebis som såg frisk ut, så nu har vi börjat berätta. Det är skönt, men jag är också så rädd att något ska hända nu. Vill inte gå igenom att behöva meddela missfall igen... 

Sen gällande KUB så var resultatet var godkänt, men såklart är det svårt att släppa oron ändå. Vi fick ca 1/5500 på T21 och då undrar jag såklart varför det inte är 1/20 000 som på de andra testen. Men vi ska göra NIPT också så då får vi väl veta mer. Kanske oroar jag mig i onödan, för de sa ju att det inte behövdes kolla något mer för det var så pass bra. Får se om jag avvaktar med att berätta för nya jobbet tills jag fått veta om NIPT ser bra ut. 

Har ni berättat nu? Hur tog era nära och kära det i så fall? Hjärta

Jag har faktiskt mått relativt bra, var väldigt trött fram till vecka 11 och hade en del illamående. Sen har magen varit sådär, och brösten varit svullna och ömma. Men utöver det har jag mått relativt bra. Jag har dock fått massa extraslag på hjärtat som jag inte vet om det är relaterat, men jag tänker att det kan bero på det ökade blodflödet. Men det har lugnat ner sig lite på senare veckor. Du hade inte heller haft sådär jättejobbiga symtom väl? 

Jag förstår. Vi har faktiskt valt att inte göra KUB utan bara ett vanligt UL. Vi vill inte hamna i en situation där vi behöver ta ställning typ, och vi är rätt unga så risken är ändå låg. Om det skulle bli ett barn med t.ex. downs så är det såå välkommet ändå. Det är väl främst det syndromet där barnet lever väldigt kort som skulle vara en orsak. Men detta är alltså hur jag känner för jag skulle inte vilja göra en abort och då spelar det inte så stor roll. Är något avvikande så känns det skönare att man får veta det sen efter en hel graviditet och förlossning, men det är bara hur jag och min man resonerar. Alla gör såklart som man själv vill🥰

Hoppas allt ser ok ut för er. Tänker att det är väldigt låg risk, viste inte ens att man gick vidare om det var 1/5500. Trodde det var 1/200... Men hoppas att allt går bra💕

Vi har bara berättar för föräldrarna och syskonen till oss. Resten får bli efter UL på onsdag (!!!!). Då är det främst för att få bekräftat att något faktiskt lever. Även om jag känner att livmodern växer för varje dag, även om det i te syns ännu utan bara känns när man trycker lite. 

Jag mår väldigt bra bortsett från att jag börjat känna lite foglossning. Kommer och går. Pratade med en fysioterapeut igår och fick lite tips så nu är ett avlastningsbälte påväg hem! I övrigt så har jag lite lätt typ magknip på kvällarna, magen är trög och brösten ömmar lite ibland men inte alls så mycket som jag trodde de skulle göra. Blir säkert värre. Ännu ingen tydlig gravidmage tycker jag, men det kommer väl😊 är ju första och bara v. 13. 
  • ananaspajas
    ananaspajas skrev 2026-02-26 14:20:32 följande:
    Jag förstår. Vi har faktiskt valt att inte göra KUB utan bara ett vanligt UL. Vi vill inte hamna i en situation där vi behöver ta ställning typ, och vi är rätt unga så risken är ändå låg. Om det skulle bli ett barn med t.ex. downs så är det såå välkommet ändå. Det är väl främst det syndromet där barnet lever väldigt kort som skulle vara en orsak. Men detta är alltså hur jag känner för jag skulle inte vilja göra en abort och då spelar det inte så stor roll. Är något avvikande så känns det skönare att man får veta det sen efter en hel graviditet och förlossning, men det är bara hur jag och min man resonerar. Alla gör såklart som man själv vill🥰

Hoppas allt ser ok ut för er. Tänker att det är väldigt låg risk, viste inte ens att man gick vidare om det var 1/5500. Trodde det var 1/200... Men hoppas att allt går bra💕

Vi har bara berättar för föräldrarna och syskonen till oss. Resten får bli efter UL på onsdag (!!!!). Då är det främst för att få bekräftat att något faktiskt lever. Även om jag känner att livmodern växer för varje dag, även om det i te syns ännu utan bara känns när man trycker lite. 

Jag mår väldigt bra bortsett från att jag börjat känna lite foglossning. Kommer och går. Pratade med en fysioterapeut igår och fick lite tips så nu är ett avlastningsbälte påväg hem! I övrigt så har jag lite lätt typ magknip på kvällarna, magen är trög och brösten ömmar lite ibland men inte alls så mycket som jag trodde de skulle göra. Blir säkert värre. Ännu ingen tydlig gravidmage tycker jag, men det kommer väl😊 är ju första och bara v. 13. 
    Glömde svara på din fråga. Våra familjer blev överlyckliga! Men hade inte förväntat mig något annat heller😅 De vet att vi har kämpat ett litet tag med ett par missfall.
  • mimmeli

Hej på er 🧡
    Har läst lite i tråden och bestämde mig för att skapa ett konto och joina. Jag är 32 år och gravid för första gången, BF 9/9. Det är min största dröm att få bli mamma så det är riktigt spännande, men samtidigt lite läskigt. Har inga nära vänner att prata och utbyta erfarenheter på det här området med så det känns lite ensamt ibland, trots att jag har en underbar partner som jag är oerhört glad över att få dela livet med. Kanske kan det kännas lite mindre ensamt att skriva med er här 😊

Nästa vecka ska vi göra KUB och därefter berätta för familjen vad som pågår. Ser mest fram emot att få berätta för mina morföräldrar som förhoppningsvis fortfarande lever och kommer få träffa sitt barnbarnsbarn i september 🥹🥰

• Anonym (Längtar)
    mimmeli skrev 2026-02-26 22:14:35 följande:

Hej på er 🧡
    Har läst lite i tråden och bestämde mig för att skapa ett konto och joina. Jag är 32 år och gravid för första gången, BF 9/9. Det är min största dröm att få bli mamma så det är riktigt spännande, men samtidigt lite läskigt. Har inga nära vänner att prata och utbyta erfarenheter på det här området med så det känns lite ensamt ibland, trots att jag har en underbar partner som jag är oerhört glad över att få dela livet med. Kanske kan det kännas lite mindre ensamt att skriva med er här 😊

Nästa vecka ska vi göra KUB och därefter berätta för familjen vad som pågår. Ser mest fram emot att få berätta för mina morföräldrar som förhoppningsvis fortfarande lever och kommer få träffa sitt barnbarnsbarn i september 🥹🥰

Välkommen! Förstår att du ser fram emot att berätta. Det är så kul att ha något att se fram emot allihopa. Längtar till KUB 10/3. Sen ska vi berätta för storebror Hjärta

Hur har du mått hittills?
  • Haja98
    mimmeli skrev 2026-02-26 22:14:35 följande:

Hej på er 🧡

Välkommen! Då har vi samma BF! 

Hoppas KUB går bra för oss båda nästa vecka, jag har det på onsdag och är SÅ nervös ❤️

Vi plussade den 31 december. 5 januari fick jag samtal om att min mormor troligen inte hade lång tid kvar (91 år gammal) så vi åkte dit direkt och berättade för henne om det lilla livet i magen. Hon visste att vi försökt i flera år och hon själv försökte få min mamma i 8 år, så hon blev så otroligt glad för vår skull. När vi sa hejdå avslutade hon med "jag ser fram emot att träffa den lille", och två dagar senare somnade hon in ❤️ Är en stor sorg att hon aldrig kommer få träffa mitt barn, men oj vad glad jag är att jag hann få berätta för henne!! 
  • Anonym (Bebis2)

Är det någon utav er som fortfarande inte har några symtom? 

jag har mest en obeskrivlig trötthet som beror på järnbrist men inget mer än så. V 12 idag 

• Anonym (hoppas)

KUB imorgon bitti och jag är så himla nervös och känner mig också typ lite ?uppgiven? 

Har gjort ett kub tidigare i min första/förra graviditet och då visade det ett 10+5 foster utan hjärtslag :( Så nu känns det som att jag FÖRVÄNTAR mig samma denna gång vilket känns lite deppigt men jag har så svårt att tänka positivt.. Vet inte vad jag ville med detta, kanske bara skriva av mig lite nervositet 😅

Men håll gärna tummarna för att jag får min kub-revansch imorgon. Vill ju inget hellre än att det ska resultera i att vi får se en frisk och pigg liten där inne och få gå hem från ultraljudet med lätta steg och bilder i handen 😭

• ananaspajas
    Anonym (Bebis2) skrev 2026-02-28 21:10:33 följande:

Är det någon utav er som fortfarande inte har några symtom? 

jag har mest en obeskrivlig trötthet som beror på järnbrist men inget mer än så. V 12 idag 

Hej! 
    Jag har inte haft så kraftiga symptom mer än lite lätt illamående i början, lite ömma bröst (har dock inte känt något på flera veckor förrän idag igen (13+0)). Har däremot fått problem med foglossning sedan en vecka så det är den som gör att jag känner mig mest gravid. I övrigt så ser jag inte gravid ut men jag kan känna toppen av livmodern. Har överlag mått väldigt bra och varit pigg som vanligt. Så det är nog väldigt olika från person till person. Skönt att du mår bra, även om man såklart på vissa sätt kan känna att man vill känna något. Att man gärna skulle ta några rejäla spyor bara för att känna att det är något där.
  • ananaspajas
    Anonym (hoppas) skrev 2026-03-01 18:12:12 följande:

KUB imorgon bitti och jag är så himla nervös och känner mig också typ lite ?uppgiven? 

Har gjort ett kub tidigare i min första/förra graviditet och då visade det ett 10+5 foster utan hjärtslag :( Så nu känns det som att jag FÖRVÄNTAR mig samma denna gång vilket känns lite deppigt men jag har så svårt att tänka positivt.. Vet inte vad jag ville med detta, kanske bara skriva av mig lite nervositet 😅

Men håll gärna tummarna för att jag får min kub-revansch imorgon. Vill ju inget hellre än att det ska resultera i att vi får se en frisk och pigg liten där inne och få gå hem från ultraljudet med lätta steg och bilder i handen 😭

Å vilken nervositet. Vi ska på UL på onsdag. Jag kan bara tänka att det kommer gå bra för att det känns som att livmodern växer för varje dag. Men man vet ju aldrig helt säkert förrän man är där. 
    Hoppas verkligen att allt ser bra ut för oss❤️ du får återkomma imorgon! 
Svar på tråden Bf September 2026