• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • ananaspajas
    Hujedameja skrev 2026-02-20 18:01:37 följande:

Tack för det fina välkomnandet 🥰🥰🥰och grattis till bebis! När är du beräknad? Hur gammal är du? 

vad fint (och sorgligt) att dela erfarenheten av flera missfall men tänk att det är vår tur nu! hur känns allt för dig? 

jag har pratat med BM och fått tid till psykolog, men om en månad. Jag hr en kropp som gått upp och ner i vikt flera omgångar i livet så jag tycker det blir lite ångestladdat när kroppen förändras. Bryr mig inte att brösten blir större eller så men tycker mest det känns jobbigt att se plufsig ut och känna mig svullen. Längtar efter en liten mage så jag kan stoltsera liksom 🥰

Tack snälla! 
    Jag är idag i v. 11+5 så beräknat typ 4-5 september. Ska på TUL om 1,5 vecka så får väl veta mer exakt då. Men jag var faktiskt på ett tidigt VUL i 8+3 för just på grund av de tidigare missfallen och fick då se en liten bebis!! 🥹❤️
    Just nu känns det väldigt bra för illamåendet är nästan borta och jag kan känna att livmodern känns tydligare för varje dag!! Hur mår du? 
    Fyller 26 i år😊 Själv då?

Så bra att du får hjälp! Ja det är en jobbig period, jag känner mig också rätt svullen och vi kommer inte berätta för allmänheten förrän om 1,5 vecka så då är det ytterligare veckor att se lite småtjock ut😂 Längtar såå efter en riktig gravidmage!! 
  • Hujedameja
    ananaspajas skrev 2026-02-20 20:35:20 följande:
    Tack snälla! 
    Jag är idag i v. 11+5 så beräknat typ 4-5 september. Ska på TUL om 1,5 vecka så får väl veta mer exakt då. Men jag var faktiskt på ett tidigt VUL i 8+3 för just på grund av de tidigare missfallen och fick då se en liten bebis!! 🥹❤️
    Just nu känns det väldigt bra för illamåendet är nästan borta och jag kan känna att livmodern känns tydligare för varje dag!! Hur mår du? 
    Fyller 26 i år😊 Själv då?

Så bra att du får hjälp! Ja det är en jobbig period, jag känner mig också rätt svullen och vi kommer inte berätta för allmänheten förrän om 1,5 vecka så då är det ytterligare veckor att se lite småtjock ut😂 Längtar såå efter en riktig gravidmage!! 

Nej men grattis!!! Både till det fina UL men också att du kommit så långt! Jag är 11+0 idag så du är bara 5 dagar före mig. Coolt! 

Jag mår också väldigt mycket bättre, herregud vad den första tiden var okul haha. Jag är 35 år!

Har också gjort tidigt ultraljud, senast 9+0, och det såg fint ut 🥹. Har KUB/TUL på tisdag redan! Får se om det blir för tidigt! 

• Haja98

Igår blev det att åka till till gynakuten efter blod på pappret och en stark smärta i magen.. hjärtat var i halsgropen hela vägen in då mitt MA senast började exakt likadant. Men efter blodprover och ett UL kunde man konstatera att det var en cysta som spruckit på äggstocken. Bebis mådde toppen och sparkade massor inne i magen ❤️ Trodde jag var 11+0 men möttes till 11+1/11+2. 

Så otroligt att få ett positivt resultat, det blev många tårar här hemma igår ❤️ Nu väntar jag på KUB 4 mars!

• ananaspajas
    Haja98 skrev 2026-02-21 15:51:01 följande:

Igår blev det att åka till till gynakuten efter blod på pappret och en stark smärta i magen.. hjärtat var i halsgropen hela vägen in då mitt MA senast började exakt likadant. Men efter blodprover och ett UL kunde man konstatera att det var en cysta som spruckit på äggstocken. Bebis mådde toppen och sparkade massor inne i magen ❤️ Trodde jag var 11+0 men möttes till 11+1/11+2. 

Så otroligt att få ett positivt resultat, det blev många tårar här hemma igår ❤️ Nu väntar jag på KUB 4 mars!

Men så otroligt fantastiskt att allt såg bra ut! ❤️❤️❤️Hade själv också fått panik om det blev så för mig, drömde till och med en mardröm om att detta hände inatt...
    Så häftigt att det sparkar!! Häftigt hur mycket som bebisarna växer för varje vecka.  

Kan du känna något av livmodern ännu? Från typ 11+1 kunde jag känna en liten knopp och det har blivit tydligare under veckan, nu lite mer "hårt" runt om. Riktigt häftigt och känns som ett tecken på att det är något som lever och växer där inne! 
  • ananaspajas
    Hujedameja skrev 2026-02-20 21:10:49 följande:

Nej men grattis!!! Både till det fina UL men också att du kommit så långt! Jag är 11+0 idag så du är bara 5 dagar före mig. Coolt! 

Jag mår också väldigt mycket bättre, herregud vad den första tiden var okul haha. Jag är 35 år!

Har också gjort tidigt ultraljud, senast 9+0, och det såg fint ut 🥹. Har KUB/TUL på tisdag redan! Får se om det blir för tidigt! 

Tack! Ja imorgon är det vecka 13 för mig så sjukt!! 😍 Ska fira med en alkoholfri öl ikväll!

Skönt om det blivit bättre.
    Menar du att man kan göra KUB för tidigt även om man är innanför de rekommenderade dagarna?

Hur känns tankarna på att bli mamma? Är det något du drömt om länge? Jag har längtat väldigt länge men tycker det är svårt att förstå att det är på riktigt. Blir säkert tydligare när det syns och känns mer och man kanske börjar köpa lite bebisprylar!
  • Anonym (Längtar)
    Hujedameja skrev 2026-02-20 13:33:02 följande:

Hej alla! 

kommer in lite från sidan, inte varit aktiv här.

har flera missfall varvat ett MA i vecka 10 (9+3) sedan tidigare. Och väntar mitt först barn. 

går in i vecka 12 idag och har KUB på tisdag! Har precis fått svar på NIPT med alla normala resultat.

tycker det börjar bli jobbigt med att kroppen förändras? fler som känner så? Jag har en liten skev kroppsbild och känner mig mest plufsig och ser liksom tjock ut. tycker graviditeten triggar gamla tankemönster ❤️?????

Välkommen! Jag har sett ut som jag är i femte månaden sen några veckor tillbaka. Blir lätt så med graviditet två har jag förstått. Man får påminna sig själv om att det är för en god sak, men det är kämpigt att se annorlunda ut och det gäller även efter graviditeten. Men såg att du bokat tid för att få prata om det. Väldigt bra om det finns tidigare problem!
    Haja98 skrev 2026-02-21 15:51:01 följande:

Vilken stress! Men åh så skönt att få ett positivt besked och att få se den lilla Hjärta

• Anonym (Elly)

Hej alla ni som kämpar på med era graviditeter Hjärta

Jag har precis gått in i vecka 11, är just nu i 11+1, en vecka kvar till KUB :) längtar

Igår drabbades jag av magsjukas, magsjuka om gravidillamående är inget man önskar.

Ta hand om er och tänk att ni är värda den där extra vilan. Och det gör inget om hemmet blir kaos och om ni ser eller luktar kaos :D

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Elly) skrev 2026-02-24 10:04:55 följande:

Hej alla ni som kämpar på med era graviditeter Hjärta

Jag har precis gått in i vecka 11, är just nu i 11+1, en vecka kvar till KUB :) längtar

Igår drabbades jag av magsjukas, magsjuka om gravidillamående är inget man önskar.

Ta hand om er och tänk att ni är värda den där extra vilan. Och det gör inget om hemmet blir kaos och om ni ser eller luktar kaos :D

Din stackare! Jag åkte på en förkylning i v 8 och det var inte att leka med. Låg som död i tre dagar. Hoppas du mår bättre snart Hjärta

Tror vi ligger samma. Jag är 11+1 idag (alltså v 12). Så skönt att vara i den säkra delen, men kommer inte känna mig helt säker förrän ultraljudet. KUB nån gång v 13-14. Väntar bara på kallelsen Solig
  • Anonym (Skånetjej)
    ananaspajas skrev 2026-02-02 22:10:15 följande:
    Vid de förra två graviditeterna som slutade i missfall I vecka 6-7 så hade vi inte berättat för någon. Berättade inte heller för någon om första missfallet. Det var först efter andra missfallet som jag kände att detta måste jag dela med några nära. De vet också att jag längtat länge och att de därför lite regelbundet nyfiket frågat hur det går i frågan. Om det skulle bli något fel denna gång så kan jag berätta direkt då och få stöd tänker jag. Och också haft tur att må väldigt bra nu, och inte egentligen behövt så mycket ursäkter eller stöttning. Så nu blir det typ en liten överraskning att det gått såpass långt! Har blivit ett gäng vita lögner senaste veckorna när folk frågat hur det går...

Bra att snacka med dem! Sen tänker jag att det egentligen inte borde spela någon jättestor roll oavsett hur du gör. Det är nog främst en själv som blåser upp det och tror så himla mycket om vad andra ska tycka och tänka. Misstänker att de flesta blir glada för er skull! 🥰

Hur mår du? Vilka symptom har du haft och har nu? Det är ju så himla olika!

Ja det var det jag tyckte var så himla jobbigt, alltså om att berätta eller inte så tidigt. Det där med att ingen vet vad man går igenom, samtidigt som det kan vara ganska skönt att inte få för mycket frågor eller medlidande blickar. Men jag tycker det har varit påfrestande att hålla det för mig själv så länge som vi gjort denna gång. Men igår var vi på KUB och fick se en liten bebis som såg frisk ut, så nu har vi börjat berätta. Det är skönt, men jag är också så rädd att något ska hända nu. Vill inte gå igenom att behöva meddela missfall igen... 

Sen gällande KUB så var resultatet var godkänt, men såklart är det svårt att släppa oron ändå. Vi fick ca 1/5500 på T21 och då undrar jag såklart varför det inte är 1/20 000 som på de andra testen. Men vi ska göra NIPT också så då får vi väl veta mer. Kanske oroar jag mig i onödan, för de sa ju att det inte behövdes kolla något mer för det var så pass bra. Får se om jag avvaktar med att berätta för nya jobbet tills jag fått veta om NIPT ser bra ut. 

Har ni berättat nu? Hur tog era nära och kära det i så fall? Hjärta

Jag har faktiskt mått relativt bra, var väldigt trött fram till vecka 11 och hade en del illamående. Sen har magen varit sådär, och brösten varit svullna och ömma. Men utöver det har jag mått relativt bra. Jag har dock fått massa extraslag på hjärtat som jag inte vet om det är relaterat, men jag tänker att det kan bero på det ökade blodflödet. Men det har lugnat ner sig lite på senare veckor. Du hade inte heller haft sådär jättejobbiga symtom väl? 

• Anonym (Skånetjej)
    Pinnen123 skrev 2026-02-03 10:36:29 följande:

Hej!

Ville bara skicka lite styrkekramar och pepp ❤️

Angående nya jobbet: jag har inte varit i exakt den situationen själv, men jag har anställt en person som var i vecka 14 när hon började hos oss. Hon berättade när hon väl var på plats, och jag blev genuint glad för hennes skull. Precis som du själv är inne på spelar tajmingen oftast mindre roll än man tror ? de flesta mellan 25 och 35 kommer förr eller senare att vara föräldralediga.

Jag hade nog pratat med chefen redan innan du börjar, men kanske efter vecka 12 och eventuellt KUB/NIPT, så att du själv känner dig trygg i att allt med största sannolikhet ser bra ut. En ärlig och transparent dialog är nästan alltid värdefull, och min erfarenhet är att chefer uppskattar det också.

Lycka till 

Hej!! 

Tack så mycket! Hjärta

Detta var verkligen superbra för mig att höra. Jag hoppas att de också blir lika glada för min skull, och att de tar det bra. Det kommer gynna oss alla i slutändan så man får hoppas de är lika glada. 

Jag tror också jag kommer gå på det spåret du tänker. Har precis gjort KUB och det såg godkänt ut, eventuellt ringer jag upp dem i nästa vecka, eller så avvaktar jag tills även NIPT är klart. Vi får se helt enkelt. Jag får uppdatera er sen hur det har gått och vad jag fått för respons Glad
Svar på tråden Bf September 2026