• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • Anonym (Skånetjej)
    ananaspajas skrev 2026-02-26 14:20:32 följande:
    Jag förstår. Vi har faktiskt valt att inte göra KUB utan bara ett vanligt UL. Vi vill inte hamna i en situation där vi behöver ta ställning typ, och vi är rätt unga så risken är ändå låg. Om det skulle bli ett barn med t.ex. downs så är det såå välkommet ändå. Det är väl främst det syndromet där barnet lever väldigt kort som skulle vara en orsak. Men detta är alltså hur jag känner för jag skulle inte vilja göra en abort och då spelar det inte så stor roll. Är något avvikande så känns det skönare att man får veta det sen efter en hel graviditet och förlossning, men det är bara hur jag och min man resonerar. Alla gör såklart som man själv vill🥰

Hoppas allt ser ok ut för er. Tänker att det är väldigt låg risk, viste inte ens att man gick vidare om det var 1/5500. Trodde det var 1/200... Men hoppas att allt går bra💕

Vi har bara berättar för föräldrarna och syskonen till oss. Resten får bli efter UL på onsdag (!!!!). Då är det främst för att få bekräftat att något faktiskt lever. Även om jag känner att livmodern växer för varje dag, även om det i te syns ännu utan bara känns när man trycker lite. 

Jag mår väldigt bra bortsett från att jag börjat känna lite foglossning. Kommer och går. Pratade med en fysioterapeut igår och fick lite tips så nu är ett avlastningsbälte påväg hem! I övrigt så har jag lite lätt typ magknip på kvällarna, magen är trög och brösten ömmar lite ibland men inte alls så mycket som jag trodde de skulle göra. Blir säkert värre. Ännu ingen tydlig gravidmage tycker jag, men det kommer väl😊 är ju första och bara v. 13. 

Ja jag förstår det, låter väldigt klokt att inte göra de testen om ni ändå vet vart ni står gällande eventuella avvikelser. Risken är väl generellt sett ganska låg oavsett. Jag är lite äldre (32) så det drar säkert upp risken lite. Dock är det som du säger, man går egentligen inte vidare vid det resultatet vi fick. Vi valde att bekosta nipt själva, bara för att vara säkra. så egentligen har jag väl ingenting att oroa mig för. Men är man en orolig själ så är man 😅 

Håller tummarna inför ert UL på onsdag, kommer säkert gå galant 😍 Kul också att ni snart får berätta nyheten för ännu fler. Tycker det är så mysigt för alla blir så himla glada ❤️

Jag känner precis som du av livmodern en hel del nu. Har också börjat se en liten kula även om det går väldigt lätt att gömma fortfarande. Vi fick dessutom konstaterat att moderkakan ligger i framfall, så det kommer säkert synas tidigare. Men jag är ju i 13+4, så ligger lite före. Nytt BG 1 september dessutom, så det är på gränsen att jag kvalificerar in i forumet nu 😅

Håller tummarna att bältet hjälper för dig. Låter inget kul att ha foglossing. Men har hört några bekanta som hade problem med det hela graviditeten och blev sjukskrivna ganska tidigt. Hoppas inte du har det så illa, men i värsta fall så lär du i alla fall kunna få en sjukskrivning 💕

• Anonym (Skånetjej)
    mimmeli skrev 2026-02-26 22:14:35 följande:

Hej på er 🧡
    Har läst lite i tråden och bestämde mig för att skapa ett konto och joina. Jag är 32 år och gravid för första gången, BF 9/9. Det är min största dröm att få bli mamma så det är riktigt spännande, men samtidigt lite läskigt. Har inga nära vänner att prata och utbyta erfarenheter på det här området med så det känns lite ensamt ibland, trots att jag har en underbar partner som jag är oerhört glad över att få dela livet med. Kanske kan det kännas lite mindre ensamt att skriva med er här 😊

Nästa vecka ska vi göra KUB och därefter berätta för familjen vad som pågår. Ser mest fram emot att få berätta för mina morföräldrar som förhoppningsvis fortfarande lever och kommer få träffa sitt barnbarnsbarn i september 🥹🥰

Välkommen och stort grattis 😍 
    Då är vi båda 32 och BF med någon veckas mellanrum, jag har 1/9. Så roligt om vi kan fortsätta följa varandra!

Jag tyckte också det var lite ensamt innan jag kunde berätta för någon. Vi gjorde kub förra veckan och efter det berättade vi. Det är läskigt men samtidigt så kul att nyheten äntligen är ute. Det känns inte heller lika ensamt längre, så kanske kommer det kännas så även för dig. 

Så mysigt att du har morföräldrarna kvar, det är ju drömmen att hinna berätta för dem. Jag håller alla tummar och tår för att det går bra på KUBen ❤️ 

hur har du mått hittills? 

• Anonym (Skånetjej)
    Anonym (hoppas) skrev 2026-03-01 18:12:12 följande:

KUB imorgon bitti och jag är så himla nervös och känner mig också typ lite ?uppgiven? 

Har gjort ett kub tidigare i min första/förra graviditet och då visade det ett 10+5 foster utan hjärtslag :( Så nu känns det som att jag FÖRVÄNTAR mig samma denna gång vilket känns lite deppigt men jag har så svårt att tänka positivt.. Vet inte vad jag ville med detta, kanske bara skriva av mig lite nervositet 😅

Men håll gärna tummarna för att jag får min kub-revansch imorgon. Vill ju inget hellre än att det ska resultera i att vi får se en frisk och pigg liten där inne och få gå hem från ultraljudet med lätta steg och bilder i handen 😭

Håller alla tummar och tår för er! ❤️
  • Anonym (Längtar)
    Haja98 skrev 2026-02-27 15:49:49 följande:
    Välkommen! Då har vi samma BF! 

Hoppas KUB går bra för oss båda nästa vecka, jag har det på onsdag och är SÅ nervös ❤️

Vi plussade den 31 december. 5 januari fick jag samtal om att min mormor troligen inte hade lång tid kvar (91 år gammal) så vi åkte dit direkt och berättade för henne om det lilla livet i magen. Hon visste att vi försökt i flera år och hon själv försökte få min mamma i 8 år, så hon blev så otroligt glad för vår skull. När vi sa hejdå avslutade hon med "jag ser fram emot att träffa den lille", och två dagar senare somnade hon in ❤️ Är en stor sorg att hon aldrig kommer få träffa mitt barn, men oj vad glad jag är att jag hann få berätta för henne!! 
    Vilken historia Hjärta  
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (hoppas) skrev 2026-03-01 18:12:12 följande:

KUB imorgon bitti och jag är så himla nervös och känner mig också typ lite ?uppgiven? 

Har gjort ett kub tidigare i min första/förra graviditet och då visade det ett 10+5 foster utan hjärtslag :( Så nu känns det som att jag FÖRVÄNTAR mig samma denna gång vilket känns lite deppigt men jag har så svårt att tänka positivt.. Vet inte vad jag ville med detta, kanske bara skriva av mig lite nervositet 😅

Men håll gärna tummarna för att jag får min kub-revansch imorgon. Vill ju inget hellre än att det ska resultera i att vi får se en frisk och pigg liten där inne och få gå hem från ultraljudet med lätta steg och bilder i handen 😭

Förstår din oro. Jag ska hålla alla tummar och tår idag för att du idag får se en perfekt liten bebis med ett hjärta som slår Hjärta

Ja, det gäller alla er som har KUB eller TUL kommande veckorna {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Längtar)

Som jag gått och längtat efter andra trimestern! Nu är den här med besked Skrattande Inte kunnat stänga byxorna på två veckor och poff idag gick de igen. Och med det har även energinivåerna också ökat(inget dramatiskt, men ändå). Kan jag nu bara få ett positivt besked nästa vecka på KUB så ska jag äntligen våga andas ut och börja planera på riktigt och plocka fram alla bebisakerna från källaren Gravid

• Anonym (hoppas)

Äntligen kan jag andas för första gången på flera månader känns det som!!! Allt såg så bra ut 🥹

• Anonym (Skånetjej)
    Anonym (hoppas) skrev 2026-03-02 10:13:31 följande:

Äntligen kan jag andas för första gången på flera månader känns det som!!! Allt såg så bra ut 🥹

Stort grattis! Så kul att höra!! Hjärta 

Ja visst känns det som en sån lättnad att man äntligen fått se det lilla livet och allt ser bra ut. Det är så otroligt att där är en liten bebbe där inne. Längtar tills nästa gång man får se. När har du ditt RUL? Jag ska vänta ända till 10 april, känns som en evighet  
  • ananaspajas
    Anonym (Skånetjej) skrev 2026-03-01 20:00:24 följande:

Ja jag förstår det, låter väldigt klokt att inte göra de testen om ni ändå vet vart ni står gällande eventuella avvikelser. Risken är väl generellt sett ganska låg oavsett. Jag är lite äldre (32) så det drar säkert upp risken lite. Dock är det som du säger, man går egentligen inte vidare vid det resultatet vi fick. Vi valde att bekosta nipt själva, bara för att vara säkra. så egentligen har jag väl ingenting att oroa mig för. Men är man en orolig själ så är man 😅 

Håller tummarna inför ert UL på onsdag, kommer säkert gå galant 😍 Kul också att ni snart får berätta nyheten för ännu fler. Tycker det är så mysigt för alla blir så himla glada ❤️

Jag känner precis som du av livmodern en hel del nu. Har också börjat se en liten kula även om det går väldigt lätt att gömma fortfarande. Vi fick dessutom konstaterat att moderkakan ligger i framfall, så det kommer säkert synas tidigare. Men jag är ju i 13+4, så ligger lite före. Nytt BG 1 september dessutom, så det är på gränsen att jag kvalificerar in i forumet nu 😅

Håller tummarna att bältet hjälper för dig. Låter inget kul att ha foglossing. Men har hört några bekanta som hade problem med det hela graviditeten och blev sjukskrivna ganska tidigt. Hoppas inte du har det så illa, men i värsta fall så lär du i alla fall kunna få en sjukskrivning 💕

Tack för peppen!!
    Är såå nervös inför imorgon! 

Angående foglossningen så har bältet hjälpt väldigt mycket. Har knappt känt av någon foglossning sedan jag började med det i lördags! Dock blir det lite tajt för magen när man sitter ned, hamnar ju lite konstigt när man inte riktigt har någon mage som håller det nere. 

Spännande med nytt BF! Gissar att jag också kanske får det. Enligt första VUL som gjordes i v. 9 så mätte de till 2 dagar mer än jag var enligt appen. Så kanske är 13+4 idag (BF 3 sept) eller så är det något helt annat😅
  • ananaspajas
    Anonym (Längtar) skrev 2026-03-02 08:02:10 följande:

Som jag gått och längtat efter andra trimestern! Nu är den här med besked Skrattande Inte kunnat stänga byxorna på två veckor och poff idag gick de igen. Och med det har även energinivåerna också ökat(inget dramatiskt, men ändå). Kan jag nu bara få ett positivt besked nästa vecka på KUB så ska jag äntligen våga andas ut och börja planera på riktigt och plocka fram alla bebisakerna från källaren Gravid

Spännande!!! 😍 Tänk vad häftig känsla att börja plocka med sånt! Blir så på riktigt då!
Svar på tråden Bf September 2026