ananaspajas skrev 2026-02-26 14:20:32 följande:
Jag förstår. Vi har faktiskt valt att inte göra KUB utan bara ett vanligt UL. Vi vill inte hamna i en situation där vi behöver ta ställning typ, och vi är rätt unga så risken är ändå låg. Om det skulle bli ett barn med t.ex. downs så är det såå välkommet ändå. Det är väl främst det syndromet där barnet lever väldigt kort som skulle vara en orsak. Men detta är alltså hur jag känner för jag skulle inte vilja göra en abort och då spelar det inte så stor roll. Är något avvikande så känns det skönare att man får veta det sen efter en hel graviditet och förlossning, men det är bara hur jag och min man resonerar. Alla gör såklart som man själv vill🥰
Hoppas allt ser ok ut för er. Tänker att det är väldigt låg risk, viste inte ens att man gick vidare om det var 1/5500. Trodde det var 1/200... Men hoppas att allt går bra💕
Vi har bara berättar för föräldrarna och syskonen till oss. Resten får bli efter UL på onsdag (!!!!). Då är det främst för att få bekräftat att något faktiskt lever. Även om jag känner att livmodern växer för varje dag, även om det i te syns ännu utan bara känns när man trycker lite.
Jag mår väldigt bra bortsett från att jag börjat känna lite foglossning. Kommer och går. Pratade med en fysioterapeut igår och fick lite tips så nu är ett avlastningsbälte påväg hem! I övrigt så har jag lite lätt typ magknip på kvällarna, magen är trög och brösten ömmar lite ibland men inte alls så mycket som jag trodde de skulle göra. Blir säkert värre. Ännu ingen tydlig gravidmage tycker jag, men det kommer väl😊 är ju första och bara v. 13.
Ja jag förstår det, låter väldigt klokt att inte göra de testen om ni ändå vet vart ni står gällande eventuella avvikelser. Risken är väl generellt sett ganska låg oavsett. Jag är lite äldre (32) så det drar säkert upp risken lite. Dock är det som du säger, man går egentligen inte vidare vid det resultatet vi fick. Vi valde att bekosta nipt själva, bara för att vara säkra. så egentligen har jag väl ingenting att oroa mig för. Men är man en orolig själ så är man 😅
Håller tummarna inför ert UL på onsdag, kommer säkert gå galant 😍 Kul också att ni snart får berätta nyheten för ännu fler. Tycker det är så mysigt för alla blir så himla glada ❤️
Jag känner precis som du av livmodern en hel del nu. Har också börjat se en liten kula även om det går väldigt lätt att gömma fortfarande. Vi fick dessutom konstaterat att moderkakan ligger i framfall, så det kommer säkert synas tidigare. Men jag är ju i 13+4, så ligger lite före. Nytt BG 1 september dessutom, så det är på gränsen att jag kvalificerar in i forumet nu 😅
Håller tummarna att bältet hjälper för dig. Låter inget kul att ha foglossing. Men har hört några bekanta som hade problem med det hela graviditeten och blev sjukskrivna ganska tidigt. Hoppas inte du har det så illa, men i värsta fall så lär du i alla fall kunna få en sjukskrivning 💕