• Anonym (Superfemman)

Bf September 2026

Hej! 

Finns det fler härinne som precis plussat och har bf i september 2026?

Jag plussade den 26/12 och är således gravid med mitt femte barn. Ska bli så spännande om allt går vägen! Mina andra barn är födda 2014, 2016, 2021 och 2024.

Bf nu är lite oklart då jag har haft rätt oregelbunden mens efter sista barnet, vi slutade amma för någon månad sedan bara. Jag tippar på 8/12 iallafall. Kul om vi blir fler härinne! 

• Svar på tråden Bf September 2026
  • Anonym (hoppas)
    ananaspajas skrev 2026-01-01 17:20:42 följande:

Fundering, varför litar ni inte på att även ett svagt streck är positivt? 😂 Är det inte det alla säger? Måste man ta massa tester? Jag fattar att man gör det ifall man får negativt och ändå inte får mens, att man väntar och tar ett till senare. Det har jag själv gjort. Men när man väl fått positivt? Vad är grejen då? 😅

För min del handlar det iallafall om att jag tidigare haft tidiga missfall/ kemiska graviditeter (eller vad det nu kallas) där jag plussat svagt och strecken inte blivit starkare under följande vecka och sen fått ett missfall. 

Självklart förstår jag också att även ett svagt streck betyder att man är gravid men för mig handla det om att ett starkt streck ger mig ett större lugn och hopp om att implantationen gått riktigt till och jag förhoppningsvis kommer FORTSÄTTA att vara gravid. Hoppas du fick svar på din fundering 😊
  • ananaspajas
    Anonym (hoppas) skrev 2026-01-01 18:46:05 följande:
    För min del handlar det iallafall om att jag tidigare haft tidiga missfall/ kemiska graviditeter (eller vad det nu kallas) där jag plussat svagt och strecken inte blivit starkare under följande vecka och sen fått ett missfall. 

Självklart förstår jag också att även ett svagt streck betyder att man är gravid men för mig handla det om att ett starkt streck ger mig ett större lugn och hopp om att implantationen gått riktigt till och jag förhoppningsvis kommer FORTSÄTTA att vara gravid. Hoppas du fick svar på din fundering 😊
    Tack, då förstår jag😊
  • Anonym (Nr4)
    Anonym (hoppas) skrev 2026-01-01 11:21:22 följande:

Grattis till alla som också plussat! ❤️

Jag plussade 27/12 vilket var ett par dagar innan bim. Nu när bim passerat försöker jag ta in att jag faktiskt är gravid!! Hoppas bara det går hela vägen denna gång så vi får vårt första barn. Skulle dock vilja se ett starkt streck och att det digitala slår om till 3+ innan jag vågar hoppas fullt ut 😅

Hur långt efter bim har ni andra fått lika starka streck som kontrollstrecken? 

BF är beräknat till 9/9. 

Jag plussade svagt 19/12 och tog ett par test efter för att se så det ökade vilket det gjorde lite svagt.

Tog ett nytt nu igen 31/12 och då var båda strecken lika starka.
    Hade bim runt 24/12 🤗
  • Lovishumlan

Idag går jag in i vecka 6 (5+0 eller 5+1). Känns fortfarande overkligt. Känner inte så mycket symtom, tycker jag. Ni som varit gravida innan, när började ni få symtom? ☺️

• Anonym4042
    Lovishumlan skrev 2026-01-02 08:25:41 följande:

Idag går jag in i vecka 6 (5+0 eller 5+1). Känns fortfarande overkligt. Känner inte så mycket symtom, tycker jag. Ni som varit gravida innan, när började ni få symtom? ☺️

Vid mina två tidigare graviditeter så har ömma och växande bröst kommit direkt, brukar annars ha ömma bröst innan mens som sen avtar när mensen närmar sig men vid graviditeterna så har ömhet fortsatt och de har snabbt blivit större🙈 Annars så har jag inte haft några direkta symtom förrän lite senare, rejäl trötthet började komma i vecka 6+0 och framåt för min del. Illamående från vecka 7+0 ungefär för min del.
  • Anonym (hoppas)
    Lovishumlan skrev 2026-01-02 08:25:41 följande:

När jag var gravid första gången (slutade dock i MA v12) så hade jag ömma svullna bröst direkt från början, vilket jag vanligtvis har innan mens men vid graviditet blev det liksom 10x värre 😅 Illamåendet slog till med full kraft prick v7. Innan dess mådde jag väldigt bra och som vanligt, men kanske lite extra trött. 

Den här gången är det samma med brösten + att jag är sjukt hungrig och har nästan konstant "tomhetskänsla" i magen. Är i v5 nu och hoppas illamåendet håller sig borta ett bra tag till, eller helst inte dyker upp alls 😂
  • Anonym (hoppas)

Glömde skriva att jag också känner lite svag molande värk ibland. Även som små stickningar som ibland känns som det nyper till ordentligt .. Det ska ju tydligen vara normalt att man känner att det händer grejer så jag hoppas det inte tyder på att nåt är fel... 

• Anonym (Superfemman)

Vad roligt att vi blivit ett gäng härinne! Jag har haft fullt upp med jobb och familjen de senaste dagarna. Tycker ändå tiden går såååå långsamt. Vill snabbspola förbi vecka 12. 

Jag mår bra annars. Trött (men jag jobbar mycket natt så vad är vad?), och lite molvärk. Inte mer symtom än så. Brukar må illa från vecka 7 ungefär och då brukar foglossningen komma också. Så jag njuter så länge det håller sig undan. Har haft eeeextrema besvär av foglossning vid mina tidigare graviditeter. Gått med kryckor osv? 

Har ni ringt barnmorskan än?

• Lovishumlan

Tack för era svar! Verkar som att v.7 har varit lite gemensamt för ersatt symtomen slår till lite extra. Får väl helt enkelt se nästa vecka då ☺️ 

Jag har ömma och lite tyngre bröst men inte som förra graviditeten. Då ville jag typ gråta efter en tid för att det gjorde så ont. Märker också av den där hungern som någon av er skrev! Var ännu tydligare strax innan jag plussade eller så har jag kanske bara vant mig nu 😅

Jag har inte ringt barnmorskan än. Har inte ens bestämt om jag ska gå i samma stad jag bor eller jobbar. Ringer nog i slutet av nästa vecka. Vill gärna boka in ett tidigt UL också. Har ni andra ringt eller när tänker ni?

• Anonym4042

Jag har ringt barnmorska redan faktiskt, fick tid redan 9/1. väldigt tidigt då jag bara är 5+3 då men hellre tidigt än sent antar jag ☺️ Ska även försöka ta blodprov innan dess, de vill ha sköldkörtelprov. Verkar va standard där jag bor nu med det, var inte så vid mina förra graviditeter. Vet ni ifall de tar det hos er också?

Jag har även bokat in privat UL också, i vecka 8+6.

Svar på tråden Bf September 2026