• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • Anonym (Självgoda)
    Aniiee skrev 2026-05-03 17:43:09 följande:

Om jag var var ansvarig och jmoderator för det här forumet så skulle det första jag gjorde vara att ta bort tummarna.

Vad det andra jag skulle göra är är en hemlighet, men jag tror att några kan gissa.   

Vad är det som är så hemligt att du inte kan berätta det här?
  • Aniiee
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-05-03 17:53:02 följande:
    Det är naturligtvis hemligt.
    Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Anonym (b)
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-05-03 17:53:02 följande:
    Det är väldigt uppenbart vad det är.
  • Anonym (M.)
    klyban skrev 2026-05-03 17:29:04 följande:

Sluta då berätta att jag inte för fortsätta med att säga emot desinformation, så kan du i alla fall tro på den meningen själv.

Behöver inga råd om jag inte frågar efter dom.

Och jag har berättat en fjärde gång nu att jag låter inte desinformation eller rena fel stå oemotsagda.
    Hur många ggr måste jag upprepa detta innan det sjunker in för dig?
    Behövs en femte gång också?
    Jag kan hålla på tills du fattar även om det är aldrig och innerst inne vet du nog redan detta.

Anonym (M.) skrev 2026-05-03 16:10:48 följande:
    Jag behöver inte påvisa någonting för dig. Bara att ta en titt i tråden så ser man ditt återkommande svammel. Ingen fakta, mängder av desinformation från dig och ingen saklighet. Precis som du brukar göra. 

Dina ord är betydelselösa och när du påstår och aldrig påvisar.
    Alla förstår att du inte har något då, och att du bara fabulerar.

Jag misstänker du är en av dessa som fört desinformation i denna COVID-19 tråd och som SÄPO varnade för.
    sakerhetspolisen.se/ovriga-sidor/nyheter/nyheter/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html

Och du förstår att ditt påstående blir betydelselöst utan saklighet och fakta som styrker ditt påstående Solig
    Det är lugnt, jag redan förutspått att du aldrig någonsin kommer påvisa detta och för du inte ens kan.
    Det var därför det var så enkelt att förutspå att du aldrig kommer göra detta.

Och så blir det när man hänger sig till sakligheten och fakta.
    Men visst fanns det en del spekulation och främst i början av pandemin, men dessa ersattes med saklighet och fakta istället.

Det är bara en som aldrig fick ett svar, och antar för att det fanns inget att diskutera eller undersöka, och det var smittspridning via mat.
    För där var forskningen nattsvart då, och betyder väl att viruset inte klarade av den miljö som magen hade.

Annars lugnt, vet du aldrig kommer påvisa något av dina påståenden, och då är det inget annat än påstående utan saklig grund och fakta.
    Och vägrar du ge detta, så är det enda du berättar för alla på Familjeliv är att du hittade på att jag kom med desinformation och andra fel om COVID-19 inte finns.

Din vägran kommer vara allt folk behöver veta, och att du hittade bara på.

Sorry Klyban, men jeg är inte som dig. Jag håller mig till fakta. 

Vägra? Det är bara för folk att själv läsa bla COVID-19 tråden. Svårare än så är det inte. 
  • klyban
    Anonym (M.) skrev 2026-05-03 18:22:30 följande:
    Sorry Klyban, men jeg är inte som dig. Jag håller mig till fakta. 

Vägra? Det är bara för folk att själv läsa bla COVID-19 tråden. Svårare än så är det inte. 

Kom med fakta om ditt påstående då, eller ska du bara bevisa en gång till att du fabulerar och ditt påstående inte existerar?
    Detta kunde jag direkt förutspå att du aldrig kommer göra, och för du INTE kan.

Alla vet vid detta laget att ditt påstående är bara ett påstående utan saklighet och fakta.
    Även rätt fascinerande att något som är så enkelt att påvisa, är det så hopplöst svårt för dig Solig 

Och posta samma osakliga och faktabefriade inlägg till, berättar som jag sagt bara en enda sak och att du bara har hittat på.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (M.)
    klyban skrev 2026-05-03 20:38:37 följande:

Kom med fakta om ditt påstående då, eller ska du bara bevisa en gång till att du fabulerar och ditt påstående inte existerar?
    Detta kunde jag direkt förutspå att du aldrig kommer göra, och för du INTE kan.

Alla vet vid detta laget att ditt påstående är bara ett påstående utan saklighet och fakta.
    Även rätt fascinerande att något som är så enkelt att påvisa, är det så hopplöst svårt för dig Solig 

Och posta samma osakliga och faktabefriade inlägg till, berättar som jag sagt bara en enda sak och att du bara har hittat på.

Bara att läsa covid-19 tråden. Finns inge vits att jag ska citera hela covid-19 tråden i denna tråden. 

Du kan väl läsa? 🤔
  • Anonym (b)

Mata inte... Ni vet hur meningslöst det är.

• klyban
    Anonym (M.) skrev 2026-05-03 20:59:35 följande:
    Bara att läsa covid-19 tråden. Finns inge vits att jag ska citera hela covid-19 tråden i denna tråden. 

Du kan väl läsa? 🤔

Det är ditt påstående, och jag inser du inte kan leverera och jag vet varför och för du inte ens kan och för du hittade på detta och trodde någon skulle gå på det.

För var inlägg du fallerar att påvisa ditt eget påstående, är var gång som du berättar kolla jag hittade på, oops hoppas ingen märkte.

Och detta förutspådde jag direkt.
    Och vem inbillar sig att du behöver citera hela tråden, allt som räcker är ett inlägg som handlar om COVID-19 och sen inte plockar det ur sitt sammanhang.
    För jag förutspår här att du aldrig kommer hitta någon desinformation.

Det finns två varianter här, antingen är du en sådan som SÄPO varnade för.
    sakerhetspolisen.se/ovriga-sidor/nyheter/nyheter/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html

Eller så har du inte en aning vad du pratar om det allra minsta, hur vet jag detta, då jag bekämpade desinformation i den tråden och en hel del felaktiga påståenden.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (b) skrev 2026-05-03 21:00:18 följande:

Mata inte... Ni vet hur meningslöst det är.

Saklighet och fakta är aldrig meningslöst, utan viktigt.
  • ClumsySmurf
    Aniiee skrev 2026-05-03 17:43:09 följande:

Om jag var var ansvarig och jmoderator för det här forumet så skulle det första jag gjorde vara att ta bort tummarna.

Vad det andra jag skulle göra är är en hemlighet, men jag tror att några kan gissa.   

Belöna folk med en 24h spärr om de enbart svarar ett inlägg med 👎🏻👍🏻?
  • Anonym (Självgoda)
    Anonym (b) skrev 2026-05-03 17:59:59 följande:
    Det är väldigt uppenbart vad det är.
    Anmäla personen - se till att det blir en block, eller?
  • Anonym (M.)
    klyban skrev 2026-05-04 00:16:23 följande:
    Saklighet och fakta är aldrig meningslöst, utan viktigt.
    Så varför fortsätter du med dina meningslösa monologer som innehåller varken fakta eller saklighet?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Tumma ner, varför?