Anonym (....) skrev 2026-01-26 17:29:40 följande:
Deras inlägg brukar inte bryta mot reglerna här, för det finns inget krav på kvalitet framför kvantitet som på Flashback. Att bara vara tjatig och aldrig ge sig är inte "straffbart" på Familjeliv.
Jag önskar att vi i stället kunde få en funktion där vi kunde blocka vissa användare. Det funkar inte om "alla blockar alla", men alla medlemmar kunde ju få blocka kanske tre stycken var. Då skulle man även slippa se deras anonyma inlägg under olika tillfälliga nick. Då skulle det bli lugnt.
Så sant som det är sagt, här kan det fortsätta i evigheter.
Hos FB så kommer moderaterna vara skoningslösa och leda till avstängningar om man inte följer topic och snabbt.
Det blir mer kontrollerade diskussioner inom ämnet där, mot här, då det blir lite av chatt-inlägg istället och kunna segla ut rejält.
Och komiskt nog så länge du är på ämnet i FB, så kan du vara otrevlig, och tom extremt otrevligt och så länge det finns substans för ämnet.
Och det är därför jag inte kan göra sista delarna här som med FB, dock har denna använder så många fel och inte ens en gång erkänt eller bett om ursäkt för dessa.(Och jag har massor av ggr, för även jag gör fel, dock många ursäkter i svallet där.(Accepteras dock inte där av denna användare, då de kör felet om och om igen och fast än berättat att det inte blev rätt.))
Sånt är fascinerande att iakttaga.