• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2026-01-26 17:29:40 följande:
    Deras inlägg brukar inte bryta mot reglerna här, för det finns inget krav på kvalitet framför kvantitet som på Flashback. Att bara vara tjatig och aldrig ge sig är inte "straffbart" på Familjeliv.

Jag önskar att vi i stället kunde få en funktion där vi kunde blocka vissa användare. Det funkar inte om "alla blockar alla", men alla medlemmar kunde ju få blocka kanske tre stycken var. Då skulle man även slippa se deras anonyma inlägg under olika tillfälliga nick. Då skulle det bli lugnt. 

Så sant som det är sagt, här kan det fortsätta i evigheter.
    Hos FB så kommer moderaterna vara skoningslösa och leda till avstängningar om man inte följer topic och snabbt.

Det blir mer kontrollerade diskussioner inom ämnet där, mot här, då det blir lite av chatt-inlägg istället och kunna segla ut rejält.
    Och komiskt nog så länge du är på ämnet i FB, så kan du vara otrevlig, och tom extremt otrevligt och så länge det finns substans för ämnet.

Och det är därför jag inte kan göra sista delarna här som med FB, dock har denna använder så många fel och inte ens en gång erkänt eller bett om ursäkt för dessa.(Och jag har massor av ggr, för även jag gör fel, dock många ursäkter i svallet där.(Accepteras dock inte där av denna användare, då de kör felet om och om igen och fast än berättat att det inte blev rätt.))

Sånt är fascinerande att iakttaga.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    Deras inlägg brukar inte bryta mot reglerna här, för det finns inget krav på kvalitet framför kvantitet som på Flashback. Att bara vara tjatig och aldrig ge sig är inte "straffbart" på Familjeliv.

Jag önskar att vi i stället kunde få en funktion där vi kunde blocka vissa användare. Det funkar inte om "alla blockar alla", men alla medlemmar kunde ju få blocka kanske tre stycken var. Då skulle man även slippa se deras anonyma inlägg under olika tillfälliga nick. Då skulle det bli lugnt. 
    Ja,men att gå OT och förstöra trådar med en massa tjafs brukar inte heller vara välkommet här på FL. Anmäls det så brukar det i alla fall plockas bort.

Ja,det vore ju också ett alternativ.
  • molly50
    klyban skrev 2026-01-26 18:27:12 följande:

Så sant som det är sagt, här kan det fortsätta i evigheter.
    Hos FB så kommer moderaterna vara skoningslösa och leda till avstängningar om man inte följer topic och snabbt.

Det blir mer kontrollerade diskussioner inom ämnet där, mot här, då det blir lite av chatt-inlägg istället och kunna segla ut rejält.
    Och komiskt nog så länge du är på ämnet i FB, så kan du vara otrevlig, och tom extremt otrevligt och så länge det finns substans för ämnet.

Och det är därför jag inte kan göra sista delarna här som med FB, dock har denna använder så många fel och inte ens en gång erkänt eller bett om ursäkt för dessa.(Och jag har massor av ggr, för även jag gör fel, dock många ursäkter i svallet där.(Accepteras dock inte där av denna användare, då de kör felet om och om igen och fast än berättat att det inte blev rätt.))

Sånt är fascinerande att iakttaga.

Men varför fortsätter du då diskussionerna med denna person?
    Om du tycker det är så roligt att tjafsa med henne så kan du väl starta en egen tråd eller en privat grupp för endast er två så slipper ni förstöra andras. Eller varför inte ta det på PM?
    Det här är inte speciellt roligt för någon annan än er två.
    Och det är respektlöst mot TS att tjafsa sänder tråden.
  • Anonym (b)
    molly50 skrev 2026-01-26 17:01:10 följande:
    För att det ska ske så måste man anmäla deras inlägg. Men även om man gör det så lär de snart komma tillbaka och fortsätta.
    Tyvärr bryr sig inte mods. Anmälde för några dagar sedan där de helt hade tagit över en tråd men det bedömdes inte vara något att ta itu med. FL tjänar pengar på inlägg och klick så.  Patetiskt är vad det är från alla håll. 
  • Anonym (b)
    Förut fanns det viss moderering med off topic även här, jag har fått borttaget flera inlägg genom åren med den motiveringen när jag var on topic haha. Så trådar kunde stängas och TS kunde be om att få öppna om det fortfarande var akutellt om nu inte patrasket tog ut sig själv.
  • molly50
    Anonym (b) skrev 2026-01-26 19:13:17 följande:
    Tyvärr bryr sig inte mods. Anmälde för några dagar sedan där de helt hade tagit över en tråd men det bedömdes inte vara något att ta itu med. FL tjänar pengar på inlägg och klick så.  Patetiskt är vad det är från alla håll. 
    Ok. Det är ju lite synd. Det förstör ju trådarna och kan skrämma iväg andra medlemmar.

Ja,det håller jag med om.
  • Xenia
    Anonym (Tumme möter tumme) skrev 2026-01-21 15:26:19 följande:
    Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

Jag tummar inlägg, inte skribenter.

En del trådar verkar ha startats bara för att provocera. Då gitter jag inte svara utan tummar bara ner startinlägget.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-26 17:13:59 följande:

13/14 berättade en begränsning, normalt hade varit skrivit 13-xxx.
    Men tror att vi har lägre åldrar än så, men det är lugnt, du tror dig veta bättre som vanligt.

Ja, eller skriva att ålderspannet på familjeliv.se är runt 13/24 till 60+. Same skit
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-26 17:13:59 följande:

13/14 berättade en begränsning, normalt hade varit skrivit 13-xxx.
    Men tror att vi har lägre åldrar än så, men det är lugnt, du tror dig veta bättre som vanligt.

Det är mycket möjligt att även 10-åringar hänger på familjeliv. Så kanske istället ska säga att ålderspannet är från 0 till 200år. Då får vi med alla åldrar. 
  • EpicF

Jag skriver inte under anonymt. Finns ingen vits med då jag oavsett är helt anonym. Vad klyban gör har jag ingen aning om. 
Svar på tråden Tumma ner, varför?