• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • klyban
    Anonym (Tumme möter tumme) skrev 2026-01-27 16:44:19 följande:
    Upplever att det är alla möjliga här numera. Allt från tonåringar till seniorer.

Håller med, för när jag började så var det visserligen en satans massa trådar och om allt möjligt.
    Men dock ändå kändes de som svarade var nya föräldrar och gamla och kändes som främst kvinnor var i majoritet.

Detta var längesedan, sen har jag sett förändringen som skett.
    Jag tvivlar inte alls på att det är tonårstjejer är en del som är här.

Men vissa har synpunkter på om det är rätt, men som sagt jag tvivlar inte det är så, även att andra åldrar är här.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-27 15:04:37 följande:

Så varför inte skriva 13/14/15/16/17/18/19/20/osv...58/59/60/61/62/63/64/65?
    Vad är uppsåtet att skriva ålder mellan spannet?
    Vänta lite, jag vet, "Du kommer ändå inte fatta!" :lol:

Jaså, i vilket då inlägg?(För det existerar inget svar på vad det skull betyda om användaren har rätt elelr fel.
    Och här brukar du försöka fly när du använder denna teknik att det får du kolla själv.

DU vet som inte svara alls på inlägget och inbilla dig att ingen undrar vad det betyder och vägrar svara.
    Vill du göra ett nytt försök, eller är det här vi alla kommer inse att du inte har ett svar som förklarar vad vi inte skulle veta om forumet och som ändrar något om felet?

SÅ ska vi se, undvikande svar, det vill säga inte svara alls.
    Eller "du kommer ändå inte fatta", för den har du kört många ggr på dina fel och när du inte klarar av att erkänna dom.

Lycka till, för det kommer du behöva.

Det är vanligt att skriva x år till x år. Som ex 13/14 år till 60+ år. 

Om det är så att du förstår, Varför fortsätta att fråga då?

Exakt vad är det egenligen du vill ha svar på? Att det finns tonåringar på familjeliv?
    Det har du fått svar på när jag skrev att ålderspannet är runt 13/14 till 60+. 13-åringar är tonåringar. 

Eller är det något svar du vill ha? 
  • EpicF
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-27 13:49:32 följande:
    Kan användas som trakasserings syfte ja
    Trakasering hur? 

Jag tror ytterst få känner sig trakasserad av att någon random person på familjeliv sätter tummen ner på ett av ens inlägg. 

De flesta bryr sig inte alls om dessa tummarna. Jag är en av de. Bryr mig ett skit och känner mig inte trakasserad heller. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-27 15:24:13 följande:

Inkorrekt, frågan var att en sade det är många tonårstjejer här:
    Och hur svaret var "Lär nog inte finnas så mycket tonårstjejer här..", och sen svaret kom som var att det ansågs som fel.

Och sen kom att det hade missats vad det är för ett forum, svar har inte kommit än vad det faktiskt betyder, och om det är var fel och många eller få.

Och det svaret kom inte från mig. Vilket du hade vetat om du bemötad dig med att läsa. 
  • klyban
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:16:03 följande:

för det är roligt finns massa tonårstjejer som tror att det betyder något fast en riktig man bryr sig inteTyst

Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-24 10:27:43 följande:
    Lär nog inte finnas så mycket tonårstjejer här..
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:57:04 följande:
    hihi vad fel du har
    EpicF skrev 2026-01-24 11:43:07 följande:
    Har du missat vad familjeliv är för forum?

Och vad skulle det vara, att det inte skulle finnas så mycket tonårstjejer här?
    Och pga vad familjeliv är för forum?

Så menar du att användare har rätt eller fel?
    Och rätt som att det finns en en hel del tonårstjejer eller inte, vi alla undrar vad frågan har för betydelse.

Och när du använder ord som har "du missat".

Var citerat inlägg har citerat ovanstående, utom det första som inte har citerat någon.

Intressant, svar kommer aldrig, är det rätt eller fel det du svarade på?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-27 20:03:54 följande:
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-24 10:27:43 följande:
    Lär nog inte finnas så mycket tonårstjejer här..
    EpicF skrev 2026-01-24 11:43:07 följande:
    Har du missat vad familjeliv är för forum?

Och vad skulle det vara, att det inte skulle finnas så mycket tonårstjejer här?
    Och pga vad familjeliv är för forum?

Så menar du att användare har rätt eller fel?
    Och rätt som att det finns en en hel del tonårstjejer eller inte, vi alla undrar vad frågan har för betydelse.

Och när du använder ord som har "du missat".

Var citerat inlägg har citerat ovanstående, utom det första som inte har citerat någon.

Intressant, svar kommer aldrig, är det rätt eller fel det du svarade på?
    Svaret har fått två gånger reda. Läs de svaren, istället för att ställa frågan på nytt. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Självgoda)
    EpicF skrev 2026-01-27 19:11:18 följande:
    Trakasering hur? 

Jag tror ytterst få känner sig trakasserad av att någon random person på familjeliv sätter tummen ner på ett av ens inlägg. 

De flesta bryr sig inte alls om dessa tummarna. Jag är en av de. Bryr mig ett skit och känner mig inte trakasserad heller. 
    Tror att de som blir provocerade av tummar har för mycket tid att tänka och reagera på det som händer på skärmen. Eller att de helt enkelt är lättkränkta.
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-27 20:27:17 följande:
    Svaret har fått två gånger reda. Läs de svaren, istället för att ställa frågan på nytt. 

Det existerar inget svar vad det betyder, du har dock citerat det, men prata om annat är inget svar.

Jag förstår nu att du inte klarar av att svara på vad frågan "Har du missat vad familjeliv är för forum?" betyder och om det är rätt att det finns mycket tonårstjejer här eller inte.
    För när man svarar en som säger det är fel och att det faktiskt finns mycket tonårstjejer här.

Och här ser ni en sak som sker när det blir fel, det går inte erkänna alls eller säga att det blev lite fel, jag menade inte så, utan igelkottsförsvar, precis som med vattkoppor och luftburen smitta som hen hade läst i en tidning och inte ens egen utbildning inom sjukvård och omsorg är nog att förstå att det blev fel och inte lite heller, och inte ens när många berättar det är ju fel, så blev det precis som här nu, flykt....

Så vilket svar är detta då om du ska hävda detta?(Och ni minns hur användaren berätta hur enkelt det var ge länk vid efterfrågan, nu kommer ni se hur det är helt omöjligt Solig )

Svar på tråden Tumma ner, varför?