• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-29 07:53:41 följande:
    För förtydliga, inget svar på nämnda inlägget och det som ledde upp till frågan från användaren.(Så ingen tror att det var något annat.)
    Anonym (....) skrev 2026-01-29 07:33:09 följande:

Det är så barnsligt när folk markerar mot en INDVID på det sättet. Och även uteblivna lajks kan ju användas på det sättet. Ibland ser man i en helt okontroversiell tråd, hur folk har tummat ner en viss medlems inlägg och/eller tummat upp alla utom hans/hennes.

Då blir det så tydligt att det inte handlar om innehållet i inlägget - jag pratar som sagt om helt oskyldiga ämnen nu, som inte kan väcka några starka känslor - utan om att visa att man inte gillar personen. Och det är VUXNA MÄNNISKOR, de allra flesta föräldrar, som är här. Hur ska de kunna uppfostra sina barn till vettiga, hänsynsfulla människor?

De flesta på familjeliv läsa och har redan läst och förstått att du fått svar på din fråga flera gånger.....

Du kan inte läsa och är helt klart bakom flötet.

• klyban
    EpicF skrev 2026-01-30 19:08:20 följande:
    klyban skrev 2026-01-28 14:21:59 följande:

Och det är då på det inlägget, så existerar inga svar.

Och de andra inläggen så har du inte med det som ledde fram till det otroligt konstiga om vad forumet är och varför de inte skulle veta det och när det sade vara fel att det är visst många tonårsflickor här.

Dock förstår jag att du inte svarar, och för du inte kan berätta vad det betyder ens.

Nu har du fått svar många gånger, till och med en länk med svar. 

Att du inte kan läsa är ditt problem. Svar har du fått. 

Nej, du har aldrig svarat på vad du menar med den frågan och med dessa tre inläggen till.

Det är lugnt, förstår att du har målat in dig i ett hörn, för vi hörde ju ovan hur enkelt att det var att ge länk, och här fungerar givetvis inte visa endast-länk, men du hoppades du kunde smita undan.

Men frågan kvarstår:

Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:16:03 följande:

för det är roligt finns massa tonårstjejer som tror att det betyder något fast en riktig man bryr sig inteTyst

Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-24 10:27:43 följande:
    Lär nog inte finnas så mycket tonårstjejer här..

Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:57:04 följande:
    hihi vad fel du har

EpicF skrev 2026-01-24 11:43:07 följande:
    Har du missat vad familjeliv är för forum?

Och vad skulle det vara, att det inte skulle finnas så mycket tonårstjejer här?
    Och pga vad familjeliv är för forum?

Så menar du att användare har rätt eller fel?
    Och rätt som att det finns en en hel del tonårstjejer eller inte, vi alla undrar vad frågan har för betydelse.

Och när du använder ord som har "du missat".

Var citerat inlägg har citerat ovanstående, utom det första som inte har citerat någon.
    Intressant, svar kommer aldrig, är det rätt eller fel det du svarade på?

Så upp till bevis nu och så enkelt det var att ge länk och där du faktiskt svarat på detta inlägg som jag presenterat för dig ett par ggr nu, men ingen av dessa har fått svar än.
    Men ja, du svarat på när jag ställt frågan om din fråga enbart, men nu när vi har med hela skeendet så får din fråga en helt annan betydelse, och det är därför du inte klarar av att svara och för du hamnat i ett läge du måste ge mig rätt ser det ut som.
    Eller är det så enkelt att du svarat på något och inte fattar det allra minsta vad det var.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-31 12:54:31 följande:

Nej, du har aldrig svarat på vad du menar med den frågan och med dessa tre inläggen till.

Det är lugnt, förstår att du har målat in dig i ett hörn, för vi hörde ju ovan hur enkelt att det var att ge länk, och här fungerar givetvis inte visa endast-länk, men du hoppades du kunde smita undan.

Men frågan kvarstår:

Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:16:03 följande:

för det är roligt finns massa tonårstjejer som tror att det betyder något fast en riktig man bryr sig inteTyst

Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:57:04 följande:
    hihi vad fel du har

Och vad skulle det vara, att det inte skulle finnas så mycket tonårstjejer här?
    Och pga vad familjeliv är för forum?

Så menar du att användare har rätt eller fel?
    Och rätt som att det finns en en hel del tonårstjejer eller inte, vi alla undrar vad frågan har för betydelse.

Och när du använder ord som har "du missat".

Var citerat inlägg har citerat ovanstående, utom det första som inte har citerat någon.
    Intressant, svar kommer aldrig, är det rätt eller fel det du svarade på?

Så upp till bevis nu och så enkelt det var att ge länk och där du faktiskt svarat på detta inlägg som jag presenterat för dig ett par ggr nu, men ingen av dessa har fått svar än.
    Men ja, du svarat på när jag ställt frågan om din fråga enbart, men nu när vi har med hela skeendet så får din fråga en helt annan betydelse, och det är därför du inte klarar av att svara och för du hamnat i ett läge du måste ge mig rätt ser det ut som.
    Eller är det så enkelt att du svarat på något och inte fattar det allra minsta vad det var.

Lär dig läsa så ser du svaret. Du kommer till och med se svaren flera gånger. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-31 13:00:27 följande:
    Lär dig läsa så ser du svaret. Du kommer till och med se svaren flera gånger. 

Nope, du har aldrig svarat på det inlägget med den konversationen.
    Det är lugnt, jag förstår att du inte klarar av detta, och för du insett att du inte kan.

Men ja, enbart ditt inlägg har fått svar, men där korrelerade inte speciellt bra med frågan alls, därför fick jag dra in hela konversationen, och det var då vi fick träffa på det som alltid händer när det blir tokigt för dig och flyr istället.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-31 13:13:49 följande:

Nope, du har aldrig svarat på det inlägget med den konversationen.
    Det är lugnt, jag förstår att du inte klarar av detta, och för du insett att du inte kan.

Men ja, enbart ditt inlägg har fått svar, men där korrelerade inte speciellt bra med frågan alls, därför fick jag dra in hela konversationen, och det var då vi fick träffa på det som alltid händer när det blir tokigt för dig och flyr istället.

Flera gånger. Du till och med fått en länk. Men det lugnt, jag vet att du har stora problem med läsförståelsen. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-31 13:32:23 följande:
    Flera gånger. Du till och med fått en länk. Men det lugnt, jag vet att du har stora problem med läsförståelsen. 

Att ge länk på alla dina inlägg är inget svar, utan en flykt.
    Men det är lugnt, vi har nu alla förstått att du har inget svar vad det betydde och i DEN konversationen som var just i dessa 4 inlägg.

Det är såhär det brukar gå till när du gjort bort dig, som vi sett tex med vattkoppor och luftburen smitta.
    Följer EXAKT samma mall.

• EpicF
    klyban skrev 2026-01-31 14:01:34 följande:

Att ge länk på alla dina inlägg är inget svar, utan en flykt.
    Men det är lugnt, vi har nu alla förstått att du har inget svar vad det betydde och i DEN konversationen som var just i dessa 4 inlägg.

Det är såhär det brukar gå till när du gjort bort dig, som vi sett tex med vattkoppor och luftburen smitta.
    Följer EXAKT samma mall.

Det var en länk till svaret på din fråga. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-31 14:01:34 följande:

Följer EXAKT samma mall.

Har ts fått vattkoppor? Eller du? Du kanske fick tullen ner på inlägg om vattkoppor?
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-31 14:10:50 följande:
    Det var en länk till svaret på din fråga. 

Du gav länk till ALLA dina svar, men kolla upp dessa och inget var ett svar på den konversationen.

Det är oerhört fascinerande att du totalvägrar svara på den konversationen och vad ditt vet du vad det är för forum.
    Det jag inser är att det var menat som det inte alls var rätt att det många tonårstjejer här och med det svaret.
    För svaret kan inte betyder något annat och med frågan "vet du vad det är för forum.", och det är knappast för att hålla med Solig

Och därför du totalvägrar svara, men lycka till och hitta ett inlägg där du faktiskt svarar på den konversationen, som har relevans till konversationen.(För det kan du inte :lol: )

Men för all del, ge en länk som alla har och visa alla svar och inbilla dig vidare Tomte
    För det tar dig bara till punkt ett igen och inget svar har kommit på det inlägget.

Och så fascinerande hur gärna du gav länkar, och nu står vi här och inget svar kommer på konversationen och ditt konstiga svar.

EpicF skrev 2026-01-31 14:12:01 följande:
    Har ts fått vattkoppor? Eller du? Du kanske fick tullen ner på inlägg om vattkoppor?

På riktigt, tror du det är TS som fått vattkoppor?
    Mycket fascinerande, men såklart det är bara flykten från dina fel igen.

• EpicF
    klyban skrev 2026-02-01 12:41:11 följande:

Du gav länk till ALLA dina svar, men kolla upp dessa och inget var ett svar på den konversationen.

Det är oerhört fascinerande att du totalvägrar svara på den konversationen och vad ditt vet du vad det är för forum.
    Det jag inser är att det var menat som det inte alls var rätt att det många tonårstjejer här och med det svaret.
    För svaret kan inte betyder något annat och med frågan "vet du vad det är för forum.", och det är knappast för att hålla med Solig

Och därför du totalvägrar svara, men lycka till och hitta ett inlägg där du faktiskt svarar på den konversationen, som har relevans till konversationen.(För det kan du inte :lol: )

Men för all del, ge en länk som alla har och visa alla svar och inbilla dig vidare Tomte
    För det tar dig bara till punkt ett igen och inget svar har kommit på det inlägget.

Och så fascinerande hur gärna du gav länkar, och nu står vi här och inget svar kommer på konversationen och ditt konstiga svar.

Att du inge kan läsa är ditt problem. Inte mitt. 

Jag kan ge dig svar 100 gånger till, men vad hjälper det när du ändå inte kan läsa....

Annars är inte vattkoppor relevant för trådens ämne. 

Förstod du verkligen inte det? 🤔😱
  • klyban
    EpicF skrev 2026-02-01 15:03:14 följande:
    Att du inge kan läsa är ditt problem. Inte mitt. 

Jag kan ge dig svar 100 gånger till, men vad hjälper det när du ändå inte kan läsa....

Annars är inte vattkoppor relevant för trådens ämne. 

Förstod du verkligen inte det? 🤔😱

Eftersom du inte svarat på den konversationen med ditt svar och vad det var om.
    Så är läsa ett stort problem såklart, och eftersom det inte existerar ett svar på den konversationen.

Så du försöker inbilla dig vattkoppor är om ämnet?
    Dock berättar det vad som sker när du har fel och sen vägrar erkänna, dock här lite annorlunda och eftersom det finns inget svar på det inlägget och med den konversationen.
    Jo, jag förstod att du trodde vattkoppor var något TS hade, utläst av vad är en gåta och pga TS har inte sagt något om det :lol::lol::lol:
    Och det jag älskar mest här, det är du redan vet exakt hur vattkoppor kommer in, det gör det extra roligt.

• Anonym (Ylva)

Nu har Klyban och EpicF skrivit 4 sidor var av Off Topic inlägg där de bråkar med varandra i denna tråd. 

24 sidor totalt, varav 8 sidor OT och 16 sidor andra inlägg. En tredjedel av denna tråd har alltså ägnats åt deras privata bråk om oväsentligheter. 

• molly50
    Anonym (Ylva) skrev 2026-02-01 21:43:07 följande:

Nu har Klyban och EpicF skrivit 4 sidor var av Off Topic inlägg där de bråkar med varandra i denna tråd. 

24 sidor totalt, varav 8 sidor OT och 16 sidor andra inlägg. En tredjedel av denna tråd har alltså ägnats åt deras privata bråk om oväsentligheter. 

De har blivit tillsagda flera gånger tidigare men verkar inte bry sig.
    Och detta är inte den enda tråden de har förstört med sitt tjafs.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Varför tror du?)

För att det finns en del puckon här som skriver puckade saker. Då får man skylla sig själv. 

Svar på tråden Tumma ner, varför?