• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • EpicF
    Xenia skrev 2026-01-26 20:48:40 följande:
    Jag tummar inlägg, inte skribenter.

En del trådar verkar ha startats bara för att provocera. Då gitter jag inte svara utan tummar bara ner startinlägget.
    Bättre att anmäla dessa meningslösa trådar, så de försvinner. 
  • EpicF
    Xenia skrev 2026-01-26 22:58:39 följande:

Det har jag gjort men trådarna försvinner inte.

De meningslösa spam-trådar jag anmält har försvunnit fort. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-26 20:57:59 följande:
    Ja, eller skriva att ålderspannet på familjeliv.se är runt 13/24 till 60+. Same skit 
    Finns ingen som helst logik när spannet enligt dig skulle vara 13-65, precis som du inte kan bestämma dig  
    EpicF skrev 2026-01-26 20:59:15 följande:
    Det är mycket möjligt att även 10-åringar hänger på familjeliv. Så kanske istället ska säga att ålderspannet är från 0 till 200år. Då får vi med alla åldrar. 
    SÅ du tror det finns tvåhundraåringar på familjeliv, så intressant.
    EpicF skrev 2026-01-26 21:00:34 följande:
    Jag skriver inte under anonymt. Finns ingen vits med då jag oavsett är helt anonym. Vad klyban gör har jag ingen aning om. 

Påpekar dina fel som du aldrig klarar av att erkänna eller be om ursäkt för.
    Och dina största är om vattkoppor smittsamhet och att du inte har en susning vad en luftburen smitta är och inte ens efter vi var flera som berättade för dig att du hade fel, så vägrade du och fortsatte hävda samma sak.

Vattkoppor fick du ge upp, för där fick du en massiv vägg mot dig och undrade vad du höll på med.
    Och luftburen smitta var först år senare som du kom med en dålig ursäkt du hade läst det i media.
    Och lät en lekman berätta för dig att du hade fel, inga av dessa gigantiska felen och som utbildad inom sjukvård och omsorg har du än idag bett om ursäkt för.

Utan du skyller ifrån dig på vad du läst i media, dock oerhört intressant att du inte ens efter folk sade till dig att det är fel, så klarade du av att rätta till det.

Och där ska ni veta där kom extremt många tummar ned på detta och dessa stora felen som vägrades erkännas.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Xenia skrev 2026-01-26 22:58:39 följande:

Det har jag gjort men trådarna försvinner inte.

Jag antar detta är på samma sätt för alla, men tittar inte på mobilen så kanske annat där.
    Men där är alla trådar du varit i svarta, och alla nya du inte varit i är blåa.

De trådar du gillar kommer upp som händelser.
    Och de trådar du inte gillar av prenumererar du på.

Det betyder att du behöver bara titta på händelser och blåa, resten är ointressant.
    Det är så jag ser det, så jag ser inga trådar som inte har intresse på nått sätt.
    Och då borde du inte bli det minsta störd om en tråd som du inte gillar alltid längst up, då den är redan kasserad av någon anledning.

Jag ser inte ens de svarta längre, på samma sätt som med tummar upp och ned och för de intresserar mig inte.
    Kanske jag är unik på att klara av att lägga undan det på det sättet(Borde inte vara.), för det gör allt effektivare för dig om du kan.
    SÅ slipper du det som du inte gillar, vad nu det är mer än detta.

Sen såklart de som måste gå igenom alla trådar med nya inlägg, ja, då har den att göra oavsett och där är en tråd med massa inlägg bara en nål i en höstack.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    molly50 skrev 2026-01-26 18:45:18 följande:
    Men varför fortsätter du då diskussionerna med denna person?
    Om du tycker det är så roligt att tjafsa med henne så kan du väl starta en egen tråd eller en privat grupp för endast er två så slipper ni förstöra andras. Eller varför inte ta det på PM?
    Det här är inte speciellt roligt för någon annan än er två.
    Och det är respektlöst mot TS att tjafsa sänder tråden.

Det är omöjligt att svara på, då sanningen resulterar i att det inlägget blir hanterat.
    Inte heller skulle jag skriva det på PM, och för jag tar inte den risken även hur liten den är.

• klyban

Fascinerande att TS fått 23 tummar ned i skrivandets stund, för vad undrar man.
    Det borde vara helt tvärtom, men endast 7 där.

• klyban
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:16:03 följande:

för det är roligt finns massa tonårstjejer som tror att det betyder något fast en riktig man bryr sig inteTyst

Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-24 10:27:43 följande:
    Lär nog inte finnas så mycket tonårstjejer här..
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:57:04 följande:
    hihi vad fel du har
    EpicF skrev 2026-01-24 11:43:07 följande:
    Har du missat vad familjeliv är för forum?

Och vad skulle det vara, att det inte skulle finnas så mycket tonårstjejer här?
    Och pga vad familjeliv är för forum?

Så menar du att användare har rätt eller fel?
    Och rätt som att det finns en en hel del tonårstjejer eller inte, vi alla undrar vad frågan har för betydelse.

Och när du använder ord som har "du missat".

Var citerat inlägg har citerat ovanstående, utom det första som inte har citerat någon.

• Anonym (Självgoda)
    klyban skrev 2026-01-27 05:38:39 följande:

Fascinerande att TS fått 23 tummar ned i skrivandets stund, för vad undrar man.
    Det borde vara helt tvärtom, men endast 7 där.

Det har nog fått nedtummar för att många tycker det är en löjlig sak att gnälla på och låta sig påverkas av. Att folk har olika åsikter och att man inte kan få ryggdunkar för allt man skriver är något man får lära sig leva med.
  • Anonym (Tumme möter tumme)
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-27 06:41:49 följande:
    Det har nog fått nedtummar för att många tycker det är en löjlig sak att gnälla på och låta sig påverkas av. Att folk har olika åsikter och att man inte kan få ryggdunkar för allt man skriver är något man får lära sig leva med.
    Jag gnäller inte. Jag är nyfiken. Många nedtummningar är väldigt konstiga.
Svar på tråden Tumma ner, varför?