• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-27 05:45:51 följande:
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-24 10:27:43 följande:
    Lär nog inte finnas så mycket tonårstjejer här..
    EpicF skrev 2026-01-24 11:43:07 följande:
    Har du missat vad familjeliv är för forum?

Och vad skulle det vara, att det inte skulle finnas så mycket tonårstjejer här?
    Och pga vad familjeliv är för forum?

Så menar du att användare har rätt eller fel?
    Och rätt som att det finns en en hel del tonårstjejer eller inte, vi alla undrar vad frågan har för betydelse.

Och när du använder ord som har "du missat".

Var citerat inlägg har citerat ovanstående, utom det första som inte har citerat någon.

VI undrar inte. DU undrar. 

Du får tolka "ålderspann mellan 13/15-60+" som du vill. Vull du tolkar det som att det inte finns tonåringar här så gör du det. Vill du tolkar 60+ till max 65 så gör du det. 
  • Anonym (Wrath)

Dom används bara i att kränka trådskaparen och mobbing mobbing ska inte få förekomma!

• Anonym (Självgoda)
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-27 12:47:01 följande:

Dom används bara i att kränka trådskaparen och mobbing mobbing ska inte få förekomma!

Så att vara av en annan åsikt/ uppfattning och därför ogilla ett inlägg är "mobbning"? Då har jag lärt mig något nytt idag.
  • klyban
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-27 06:41:49 följande:
    Det har nog fått nedtummar för att många tycker det är en löjlig sak att gnälla på och låta sig påverkas av. Att folk har olika åsikter och att man inte kan få ryggdunkar för allt man skriver är något man får lära sig leva med.

Det är ju en minisak, men också rätt intressant sak att starta en tråd om, och vad som driver det.

EpicF skrev 2026-01-27 12:41:45 följande:
    Nu skrev jag tog 13/15 till 60+, vilket innebär att det är 60 och uppåt, långt över 65. 

Jösses, en 5 åring hade förstått men inte du! 
    klyban skrev 2026-01-27 05:30:37 följande:
     SÅ du tror det finns tvåhundraåringar på familjeliv, så intressant.

Hört talas om ironi? 

Vad är det du egenligen pratar om? 

Det är återigen inte mitt fel att WHO hade fel från början. Det är lätt hänt och inget ovanligt. Och nej, jag var inte läst i media. Vill man ha fakta så ska man läsa firksning, inte vad aftonbladet skriver. 

Ironi i skriven form fungerar sällan utan massiva texter eller smileys som antyder det var just dåligt skämt.

EpicF skrev 2026-01-27 12:44:35 följande:
    VI undrar inte. DU undrar. 

Du får tolka "ålderspann mellan 13/15-60+" som du vill. Vull du tolkar det som att det inte finns tonåringar här så gör du det. Vill du tolkar 60+ till max 65 så gör du det. 

Ser ingen nytta att ge två åldrar, varför inte skriva 13-63/65år?
    Men det är lika konstigt att skriva det med.

Än mer intressant vad din fråga betydde.

Men det jag lärt mig när du skriver så konstiga saker, det är att du kör "du kommer ändå inte förstå" och just för du alltid vet att du aldrig klarar av det.
    Och den älskade du med dina fel i COIVD-19 tråden, och förekommer även med andra och för du inte klarar av att erkänna här blev det visst fel.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Wrath)
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-27 13:44:18 följande:
    Så att vara av en annan åsikt/ uppfattning och därför ogilla ett inlägg är "mobbning"? Då har jag lärt mig något nytt idag.
    Kan användas som trakasserings syfte ja
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-27 13:44:41 följande:

Nu skrev jag tog 13/15 till 60+, vilket innebär att det är 60 och uppåt, långt över 65. 

Jösses, en 5 åring hade förstått men inte du! Hört talas om ironi? 

Det är återigen inte mitt fel att WHO hade fel från början. Det är lätt hänt och inget ovanligt. Och nej, jag var inte läst i media. Vill man ha fakta så ska man läsa firksning, inte vad aftonbladet skriver. 

Ironi i skriven form fungerar sällan utan massiva texter eller smileys som antyder det var just dåligt skämt.

Nej, du förstår inte ironi oavsett. 

Jösses, en 5 åring hade förstått men inte du! Hört talas om ironi? 

Men det jag lärt mig när du skriver så konstiga saker, det är att du kör "du kommer ändå inte förstå" och just för du alltid vet att du aldrig klarar av det.
    Och den älskade du med dina fel i COIVD-19 tråden, och förekommer även med andra och för du inte klarar av att erkänna här blev det visst fel.

Därför att ålderspannet är högre än 65, därav 60+. På riktigt, förstår inte du vad 60+ innebär??? 

Konkret vilka fel hade jag? 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-27 13:50:49 följande:
    Nej, du förstår inte ironi oavsett. 

Därför att ålderspannet är högre än 65, därav 60+. På riktigt, förstår inte du vad 60+ innebär??? 

Konkret vilka fel hade jag? 

Så 13/15-63/65 då, ja, varför skriva det när man innefattar alla med minder siffror och 13-65.
    Finner det intressant vad inte vet vad forumet är, för detta har jag sett innan.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:16:03 följande:

för det är roligt finns massa tonårstjejer som tror att det betyder något fast en riktig man bryr sig inteTyst

Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:57:04 följande:
    hihi vad fel du har

Och rätt som att det finns en en hel del tonårstjejer eller inte, vi alla undrar vad frågan har för betydelse.

Var citerat inlägg har citerat ovanstående, utom det första som inte har citerat någon.

• EpicF
    klyban skrev 2026-01-27 13:57:35 följande:

Så 13/15-63/65 då, ja, varför skriva det när man innefattar alla med minder siffror och 13-65.
    Finner det intressant vad inte vet vad forumet är, för detta har jag sett innan.

Och var har jag skrivit 13/14-63/65? 

Jag har skrivit 13/14-60+. 60+, dvs 60 år och uppåt. 

klyban skrev 2026-01-27 13:59:33 följande:

Varför upprepar du något du redan fått svar på? 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-27 14:43:16 följande:
    Och var har jag skrivit 13/14-63/65? 

Jag har skrivit 13/14-60+. 60+, dvs 60 år och uppåt. 
    klyban skrev 2026-01-27 13:59:33 följande:

Varför upprepar du något du redan fått svar på? 

Så varför inte skriva 13/14/15/16/17/18/19/20/osv...58/59/60/61/62/63/64/65?
    Vad är uppsåtet att skriva ålder mellan spannet?
    Vänta lite, jag vet, "Du kommer ändå inte fatta!:lol:

Jaså, i vilket då inlägg?(För det existerar inget svar på vad det skull betyda om användaren har rätt elelr fel.
    Och här brukar du försöka fly när du använder denna teknik att det får du kolla själv.

DU vet som inte svara alls på inlägget och inbilla dig att ingen undrar vad det betyder och vägrar svara.
    Vill du göra ett nytt försök, eller är det här vi alla kommer inse att du inte har ett svar som förklarar vad vi inte skulle veta om forumet och som ändrar något om felet?

SÅ ska vi se, undvikande svar, det vill säga inte svara alls.
    Eller "du kommer ändå inte fatta", för den har du kört många ggr på dina fel och när du inte klarar av att erkänna dom.

Lycka till, för det kommer du behöva.

Svar på tråden Tumma ner, varför?