• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • Anonym (Wrath)

Ta bort dom jävla tummarna dom tillför ingetObestämd

• Anonym (Mmm)
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-27 11:55:20 följande:

Ta bort dom jävla tummarna dom tillför ingetObestämd

Om de inte tillför något så skulle ju ingen bry sig om dom. Ändå startas det inlägg efter inlägg där folk gnäller på tummarna. Så visst tillför de något, de som får tummar ner gillar det inte. Och då har ju den som tummar ner nått sitt syfte.
  • Anonym (Wrath)
    Anonym (Mmm) skrev 2026-01-27 12:03:36 följande:
    Om de inte tillför något så skulle ju ingen bry sig om dom. Ändå startas det inlägg efter inlägg där folk gnäller på tummarna. Så visst tillför de något, de som får tummar ner gillar det inte. Och då har ju den som tummar ner nått sitt syfte.
    Nej det används i dåligt syften dom är värdelösa! Tänkt dig en självmords tråd där TS för bara negativ feedback?
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-27 12:11:03 följande:
    Nej det används i dåligt syften dom är värdelösa! Tänkt dig en självmords tråd där TS för bara negativ feedback?
    Självmordstrådar anmäls och plockas bort.
  • Anonym (Signerad)
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-27 12:11:03 följande:
    Jag tror inte att en självmordstråd "där en TS skriver att den vill ta livet av sig", bör få tummar upp heller?
  • Anonym (Signerad)

Borde finnas en avdelning där tummar borde vara förbjudna åtminstone, som t.ex känsliga rummet?

• EpicF
    klyban skrev 2026-01-27 05:30:37 följande:
    Finns ingen som helst logik när spannet enligt dig skulle vara 13-65, precis som du inte kan bestämma dig  
    EpicF skrev 2026-01-26 20:59:15 följande:
    Det är mycket möjligt att även 10-åringar hänger på familjeliv. Så kanske istället ska säga att ålderspannet är från 0 till 200år. Då får vi med alla åldrar. 
    SÅ du tror det finns tvåhundraåringar på familjeliv, så intressant.

Finns ingen som helst logik när spannet enligt dig skulle vara 13-65, precis som du inte kan bestämma dig  SÅ du tror det finns tvåhundraåringar på familjeliv, så intressant.

Påpekar dina fel som du aldrig klarar av att erkänna eller be om ursäkt för.
    Och dina största är om vattkoppor smittsamhet och att du inte har en susning vad en luftburen smitta är och inte ens efter vi var flera som berättade för dig att du hade fel, så vägrade du och fortsatte hävda samma sak.

Vattkoppor fick du ge upp, för där fick du en massiv vägg mot dig och undrade vad du höll på med.
    Och luftburen smitta var först år senare som du kom med en dålig ursäkt du hade läst det i media.
    Och lät en lekman berätta för dig att du hade fel, inga av dessa gigantiska felen och som utbildad inom sjukvård och omsorg har du än idag bett om ursäkt för.

Utan du skyller ifrån dig på vad du läst i media, dock oerhört intressant att du inte ens efter folk sade till dig att det är fel, så klarade du av att rätta till det.

Och där ska ni veta där kom extremt många tummar ned på detta och dessa stora felen som vägrades erkännas.

Nu skrev jag tog 13/15 till 60+, vilket innebär att det är 60 och uppåt, långt över 65. 

Jösses, en 5 åring hade förstått men inte du! 

EpicF skrev 2026-01-26 20:59:15 följande:
    Det är mycket möjligt att även 10-åringar hänger på familjeliv. Så kanske istället ska säga att ålderspannet är från 0 till 200år. Då får vi med alla åldrar. 
    SÅ du tror det finns tvåhundraåringar på familjeliv, så intressant.

Hört talas om ironi? 

EpicF skrev 2026-01-26 21:00:34 följande:
    Jag skriver inte under anonymt. Finns ingen vits med då jag oavsett är helt anonym. Vad klyban gör har jag ingen aning om. 

Påpekar dina fel som du aldrig klarar av att erkänna eller be om ursäkt för.
    Och dina största är om vattkoppor smittsamhet och att du inte har en susning vad en luftburen smitta är och inte ens efter vi var flera som berättade för dig att du hade fel, så vägrade du och fortsatte hävda samma sak.

Vattkoppor fick du ge upp, för där fick du en massiv vägg mot dig och undrade vad du höll på med.
    Och luftburen smitta var först år senare som du kom med en dålig ursäkt du hade läst det i media.
    Och lät en lekman berätta för dig att du hade fel, inga av dessa gigantiska felen och som utbildad inom sjukvård och omsorg har du än idag bett om ursäkt för.

Utan du skyller ifrån dig på vad du läst i media, dock oerhört intressant att du inte ens efter folk sade till dig att det är fel, så klarade du av att rätta till det.

Och där ska ni veta där kom extremt många tummar ned på detta och dessa stora felen som vägrades erkännas.

Vad är det du egenligen pratar om? 

Det är återigen inte mitt fel att WHO hade fel från början. Det är lätt hänt och inget ovanligt. Och nej, jag var inte läst i media. Vill man ha fakta så ska man läsa firksning, inte vad aftonbladet skriver. 
  • Anonym (Wrath)
    Anonym (Mmm) skrev 2026-01-27 12:13:10 följande:
    Självmordstrådar anmäls och plockas bort.
    Tänk att den kan slippas undan
  • Anonym (Wrath)
    Anonym (Signerad) skrev 2026-01-27 12:22:13 följande:

Borde finnas en avdelning där tummar borde vara förbjudna åtminstone, som t.ex känsliga rummet?

ja
  • Anonym (Wrath)
    Anonym (Signerad) skrev 2026-01-27 12:19:54 följande:
    Jag tror inte att en självmordstråd "där en TS skriver att den vill ta livet av sig", bör få tummar upp heller?
    exakt då är dom värdelösa
Svar på tråden Tumma ner, varför?