Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 14:47:19 följande:
Frågan jag ställde handlade inte om att gå bakom ryggen. Jag frågade om det är av egoistiska skäl som man inte tar hänsyn till sin partners sexbehov och vill välja att den ska leva sexlöst i många månader. Att man inte vill välja att den ska ha sex med andra när man själv inte kan eller vill ha sex.
Egoistiska skäl enligt vem?
Ts sambo? Dig? Generellt?
Det är inte av egoistiska skäl tror jag. Hur ska TS sambo ta hänsyn till TS behov om hon 1 inte kan ha sex för tillfället och 2 inte ens vet om att han är otrogen. Vad ska hon göra. Runka av honom mellan smärtorna och tröttheten? TS sambo kanske har andra saker att tänka på än TS behov av att "tömma".
Om han frågat henne. "Jag behöver tömma buhu" och hon sagt antigen. "OK, du kan knulla med din kollega som du ser som ett sexobjekt" och TS blir då glad. Eller att hon säger "Jag kan inte ha sex nu och jag skulle gärna vilja att du stöttar mig och jag vill inte att du är med andra"
Är hon egoistisk då? Även om hon inte tycker det är ok av oegoistiska anledningar?
Under en graviditet borde båda mannen och kvinnan endast fokusera på graviditeten så att den blir så bra som möjligt. Även ett foster i magen kan påverkas av stress och dålig miljö.