• Albinmalte

Sambo är gravid

Min sambo älskar jag överallt annat och  hon är i 5 månaden. Min sambo har mått jättedåligt och har ingen lust till något intimt just nu. Det har gjort  att jag har strulat till det, knullat med en kollega flertal gånger. Jag vill avsluta mitt strul med min kollega men hon har då sagt att hon kommer berätta sanningen till min sambo så känner att jag är tvungen att strula med henne tills jag får henne att hålla tyst.Vad ska göra är verkligen nervös att bli avslöjad?
  • Svar på tråden Sambo är gravid
  • Anonym (.m.)
    Agda90 skrev 2026-02-17 13:50:56 följande:
    Jag har svarst på din fråga men du förstår inte.
    1 Man är inte otrogen
    2 sex behovet ska inte komma först om man väljer qtt skaffa barn. Är män så korkade att de inte förstår.vad det innebär för en kvinna att vara gravid?
    3. Varför ska kvinnan offra sin kropp medan mannen ska leka runt för att han ha"behov"? 
    4. Vill du knulla runt fråga din partner om det är ok med henne. Återkom sedan och berätta gärna vad hon har sagt. 

Om man i andra sammanhang vill ha ett öppet förhållande får man prata om det och lösa utifrån sina vörderingar och känslor men nu handlade det om att vara otrogen i samband med graviditet.
    Nej du har inte svarat på om det är av egoistiska skäl. Ja eller nej?
  • Anonym (.m.)
    molly50 skrev 2026-02-17 14:07:37 följande:
    Och det tolkar i alla fall jag som att du tycker att sambon är egoistisk som inte kan låta TS få leva ut sina lustar med någon annan när hon är gravid.
    Om du menar något annat så får du kanske förklara det.

Och det tolkar i alla fall jag som att du tycker att sambon är egoistisk som inte kan låta TS få leva ut sina lustar med någon annan när hon är gravid.
    Nej jag FRÅGAR om det är av egoistiska skäl som man ställer de kraven/villkoren
  • Anonym (.m.)
    molly50 skrev 2026-02-17 14:12:57 följande:
    Men TS har ju inte ens öppnat för att hon ska kunna ge honom den chansen. Han har ju själv gjort valet att låta kuken styra och vara otrogen utan hennes inblandning. Och det är inget annat än svinerier.
    Så att ge honom den chansen nu är kanske lite sent påtänkt.
    Men partnern måste ju nödvändigtvis inte "öppna" för det, det kan man ju "erbjuda" ändå så visst har hon chansen om hon skulle vilja det
  • Anonym (TH)
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 14:22:33 följande:
    Jag har ingen tjej och är inte intresserad av tjejer heller. Men jag har haft förhållande med en man där jag tyckte det var ok när jag inte orkade. Men det är längesen nu. Vad nu jag har med detta att göra, vet inte varför du blandar in mig i det här. Jag frågar om det är av egoistiska skäl som man inte vill det, ja eller nej?
    Okej. Trodde antingen du var TS eller man. 

Men denna tråd är ju en trolltråd ändå så det spelar nog inte så stor roll vad man tror eftersom det mesta verkar handla om att luras och provocera.

Anledningen till att jag frågade dig var ju att du verkade tycka det är helt rimligt att TS är otrogen medan hennes sambo är gravid och frågade dig om hur du skulle tycka i liknade situation.

Eller generellt om män som inte kan ge av olika medicinska temporära problem inte kunna tillfredsställa sin partner. Om det då är ok moraliskt (man kan ju komma överens enkelt i par vad som är ok men nu verkar ju inte TS sambo vara öppen för flersamhet) att gå bakom ryggen på den som för tillfället inte kan ha sex.

Jag tror inte det är av egoistiska skäl att det är normalt att tycka att det inte är rätt att ens partner går bakom ryggen medan man själv av olika temporära anledningar inte kan ha sex. Utan då förväntas det att den friska stannar vid partnerns sida och stöttar. Om inte kan man göra slut och hitta någon annan att ha sex med.
  • Anonym (.m.)
    Anonym (TH) skrev 2026-02-17 14:38:18 följande:
    Okej. Trodde antingen du var TS eller man. 

Men denna tråd är ju en trolltråd ändå så det spelar nog inte så stor roll vad man tror eftersom det mesta verkar handla om att luras och provocera.

Anledningen till att jag frågade dig var ju att du verkade tycka det är helt rimligt att TS är otrogen medan hennes sambo är gravid och frågade dig om hur du skulle tycka i liknade situation.

Eller generellt om män som inte kan ge av olika medicinska temporära problem inte kunna tillfredsställa sin partner. Om det då är ok moraliskt (man kan ju komma överens enkelt i par vad som är ok men nu verkar ju inte TS sambo vara öppen för flersamhet) att gå bakom ryggen på den som för tillfället inte kan ha sex.

Jag tror inte det är av egoistiska skäl att det är normalt att tycka att det inte är rätt att ens partner går bakom ryggen medan man själv av olika temporära anledningar inte kan ha sex. Utan då förväntas det att den friska stannar vid partnerns sida och stöttar. Om inte kan man göra slut och hitta någon annan att ha sex med.
    Frågan jag ställde handlade inte om att gå bakom ryggen. Jag frågade om det är av egoistiska skäl som man inte tar hänsyn till sin partners sexbehov och vill välja att den ska leva sexlöst i många månader. Att man inte vill välja att den ska ha sex med andra när man själv inte kan eller vill ha sex.
  • Anonym (TH)
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 14:47:19 följande:
    Frågan jag ställde handlade inte om att gå bakom ryggen. Jag frågade om det är av egoistiska skäl som man inte tar hänsyn till sin partners sexbehov och vill välja att den ska leva sexlöst i många månader. Att man inte vill välja att den ska ha sex med andra när man själv inte kan eller vill ha sex.
    Egoistiska skäl enligt vem?

Ts sambo? Dig? Generellt? 

Det är inte av egoistiska skäl tror jag. Hur ska TS sambo ta hänsyn till TS behov om hon 1 inte kan ha sex för tillfället och 2 inte ens vet om att han är otrogen. Vad ska hon göra. Runka av honom mellan smärtorna och tröttheten? TS sambo kanske har andra saker att tänka på än TS behov av att "tömma".

Om han frågat henne. "Jag behöver tömma buhu" och hon sagt antigen. "OK, du kan knulla med din kollega som du ser som ett sexobjekt" och TS blir då glad. Eller att hon säger "Jag kan inte ha sex nu och jag skulle gärna vilja att du stöttar mig och jag vill inte att du är med andra" 

Är hon egoistisk då? Även om hon inte tycker det är ok av oegoistiska anledningar?

Under en graviditet borde båda mannen och kvinnan endast fokusera på graviditeten så att den blir så bra som möjligt. Även ett foster i magen kan påverkas av stress och dålig miljö.
  • Anonym (.m.)
    Anonym (TH) skrev 2026-02-17 15:04:11 följande:
    Egoistiska skäl enligt vem?

Ts sambo? Dig? Generellt? 

Det är inte av egoistiska skäl tror jag. Hur ska TS sambo ta hänsyn till TS behov om hon 1 inte kan ha sex för tillfället och 2 inte ens vet om att han är otrogen. Vad ska hon göra. Runka av honom mellan smärtorna och tröttheten? TS sambo kanske har andra saker att tänka på än TS behov av att "tömma".

Om han frågat henne. "Jag behöver tömma buhu" och hon sagt antigen. "OK, du kan knulla med din kollega som du ser som ett sexobjekt" och TS blir då glad. Eller att hon säger "Jag kan inte ha sex nu och jag skulle gärna vilja att du stöttar mig och jag vill inte att du är med andra" 

Är hon egoistisk då? Även om hon inte tycker det är ok av oegoistiska anledningar?

Under en graviditet borde båda mannen och kvinnan endast fokusera på graviditeten så att den blir så bra som möjligt. Även ett foster i magen kan påverkas av stress och dålig miljö.
    Generellt och enligt de i tråden som klagar över egoism. Det var till en sådan person som jag från början ställde frågan.

Hur? Tex genom att hon känner sin man och förstår att han tycker det är jobbigt att leva utan sex. Nej inte att hon ska runka av, jag skrev ju om att ha sex med andra? Hur kan du få det till fråga mig om hon ska runka av honom? 

Vad är "o-egoistiska anledningar" ?
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 14:25:47 följande:

Nej jag FRÅGAR om det är av egoistiska skäl som man ställer de kraven/villkoren
    Det kan finnas andra skäl än egoistiska. Att vara gravid är ett sådant skäl.
    Då kan man kanske vilja ha sin partners stöd. Speciellt om man har komplikationer i samband med graviditeten.
    Men det kanske du tycker är egoistiskt?
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 14:27:43 följande:
    Men partnern måste ju nödvändigtvis inte "öppna" för det, det kan man ju "erbjuda" ändå så visst har hon chansen om hon skulle vilja det
    Ja,men eftersom hon nu inte har öppnat för det så kanske TS borde ha frågat henne om hon skulle vara ok med det innan han bestämde sig för att vara otrogen?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 15:19:07 följande:
    Generellt och enligt de i tråden som klagar över egoism. Det var till en sådan person som jag från början ställde frågan.

Hur? Tex genom att hon känner sin man och förstår att han tycker det är jobbigt att leva utan sex. Nej inte att hon ska runka av, jag skrev ju om att ha sex med andra? Hur kan du få det till fråga mig om hon ska runka av honom? 

Vad är "o-egoistiska anledningar" ?
    Det är han som är egoistisk.
Svar på tråden Sambo är gravid