• Albinmalte

Sambo är gravid

Min sambo älskar jag överallt annat och  hon är i 5 månaden. Min sambo har mått jättedåligt och har ingen lust till något intimt just nu. Det har gjort  att jag har strulat till det, knullat med en kollega flertal gånger. Jag vill avsluta mitt strul med min kollega men hon har då sagt att hon kommer berätta sanningen till min sambo så känner att jag är tvungen att strula med henne tills jag får henne att hålla tyst.Vad ska göra är verkligen nervös att bli avslöjad?
  • Svar på tråden Sambo är gravid
  • Anonym (Hm)
    molly50 skrev 2026-02-17 18:02:29 följande:
    Det kan finnas andra skäl än egoistiska. Att vara gravid är ett sådant skäl.
    Då kan man kanske vilja ha sin partners stöd. Speciellt om man har komplikationer i samband med graviditeten.
    Men det kanske du tycker är egoistiskt?
    Jo, det är hon som behöver stöd och uppmuntran.
  • Anonym (.m.)
    molly50 skrev 2026-02-17 18:02:29 följande:
    Det kan finnas andra skäl än egoistiska. Att vara gravid är ett sådant skäl.
    Då kan man kanske vilja ha sin partners stöd. Speciellt om man har komplikationer i samband med graviditeten.
    Men det kanske du tycker är egoistiskt?
    Jag har inte pratat om att inte få sin partners stöd när man är gravid. Det handlade om att mannen ha sex med andra.
  • Anonym (.m.)
    molly50 skrev 2026-02-17 18:04:50 följande:
    Ja,men eftersom hon nu inte har öppnat för det så kanske TS borde ha frågat henne om hon skulle vara ok med det innan han bestämde sig för att vara otrogen?
    Ja det borde han. Men nu gällde inte det inte TS beteende, det jag frågade om.
  • Anonym (.m.)
    Anonym (Hm) skrev 2026-02-17 18:20:19 följande:
    Det är han som är egoistisk.
    Ja givetvis, det var inte frågan om det. 
  • Agda90
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 15:19:07 följande:
    Generellt och enligt de i tråden som klagar över egoism. Det var till en sådan person som jag från början ställde frågan.

Hur? Tex genom att hon känner sin man och förstår att han tycker det är jobbigt att leva utan sex. Nej inte att hon ska runka av, jag skrev ju om att ha sex med andra? Hur kan du få det till fråga mig om hon ska runka av honom? 

Vad är "o-egoistiska anledningar" ?
    Om min partner går genom något jobbigt då väljer jag.att stötta honom. Finnas där. Hjälpa till.
    Inte sjutton springer jag på krogen och hänger med tjejkompisarma för att jag har ett behov av att vara social.

Det kallas att leva i ett förhållande, att älska någon. Det finns tillfällen när ens egna behov inte kan vara prio ett.

Det är inte ett dugg egoistiskt att ens partner inte kan ha sex under en period när man är gravid. Däremot är den som prioriterar sina sexuella behov en stor egoist. Under en graviditet finns det viktigare saker att prioritera än sex. 
  • Anonym (.m.)
    Agda90 skrev 2026-02-17 19:05:05 följande:
    Om min partner går genom något jobbigt då väljer jag.att stötta honom. Finnas där. Hjälpa till.
    Inte sjutton springer jag på krogen och hänger med tjejkompisarma för att jag har ett behov av att vara social.

Det kallas att leva i ett förhållande, att älska någon. Det finns tillfällen när ens egna behov inte kan vara prio ett.

Det är inte ett dugg egoistiskt att ens partner inte kan ha sex under en period när man är gravid. Däremot är den som prioriterar sina sexuella behov en stor egoist. Under en graviditet finns det viktigare saker att prioritera än sex. 
    Jag har inte pratat om att springa på krogen eller inte finnas för där sin partner. Stötta mycket kan man göra även om man träffar någon annan ibland. Sen vet vi inte ens hur pass "jobbigt" just hennes graviditet är. Behöver hon passning 24/7 tänker du?

Så fortfarande, varför skulle man inte vilja att ens partner har sex med någon annan när man själv inte kan eller vill? Och för tydlighetens skull så menar jag inte att partnern som vill ha sex ska tillbringa all sin tid med den andre och sina egna behov och helt skita i att finnas för sin partner.
  • molly50
    Anonym (Hm) skrev 2026-02-17 18:22:10 följande:
    Jo, det är hon som behöver stöd och uppmuntran.
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 18:45:17 följande:
    Jag har inte pratat om att inte få sin partners stöd när man är gravid. Det handlade om att mannen ha sex med andra.
    Men om han inte klarar av att vänta den korta period det innebär sp kanske han själv borde fråga sin sambo om det är ok att han ligger med andra istället för att vara otrogen.
    Det är trots allt han som har gjort henne gravid också. Hon blev inte det på egen hand.
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 18:46:36 följande:
    Ja det borde han. Men nu gällde inte det inte TS beteende, det jag frågade om.
    Och vi är flera här som har skrivit att hans beteende är egoistiskt och svinigt.
    Om han inte klarar av att vara utan sex under den tillfälliga period som hon är gravid så borde han fråga henne om det är ok att han ligger med andra istället fört att vara otrogen.
    Eller så borde han inte ha gjort henne gravid från första början.
    Helst borde han väl vara singel så kan han ligga runt som han vill.
  • Anonym (.m.)
    molly50 skrev 2026-02-17 19:28:26 följande:
    Men om han inte klarar av att vänta den korta period det innebär sp kanske han själv borde fråga sin sambo om det är ok att han ligger med andra istället för att vara otrogen.
    Det är trots allt han som har gjort henne gravid också. Hon blev inteo det på egen hand.
    molly50 skrev 2026-02-17 19:31:25 följande:
    Och vi är flera här som har skrivit att hans beteende är egoistiskt och svinigt.
    Om han inte klarar av att vara utan sex under den tillfälliga period som hon är gravid så borde han fråga henne om det är ok att han ligger med andra istället fört att vara otrogen.

Som jag redan har svarat dig, JA han borde ha fråga det och återigen, JA han har betett sig egoistiskt och fortfarande, min fråga handlade inte om TS beteende.
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 19:46:43 följande:

Som jag redan har svarat dig, JA han borde ha fråga det och återigen, JA han har betett sig egoistiskt och fortfarande, min fråga handlade inte om TS beteende.
    Nej,men vi har också skrivit att det inte är egoistiskt att inte vilja ha sex när man är gravid.
    Eller att vilja att ha sin partners stöd då.
  • Anonym (Hm)
    Det kanske hade varit det bästa.
  • molly50
    Anonym (Hm) skrev 2026-02-17 20:55:58 följande:
    Det kanske hade varit det bästa.
    Ja,precis.
  • Anonym (.m.)
    molly50 skrev 2026-02-17 20:21:52 följande:
    Nej,men vi har också skrivit att det inte är egoistiskt att inte vilja ha sex när man är gravid.
    Eller att vilja att ha sin partners stöd då.
    Fast jag har inte frågat om det är egoistiskt att inte vilja ha sex när man är gravid. Inte heller om det är egoistiskt att vilja ha sin partners stöd. Det jag frågade var om det är av egoistiska skäl som man inte vill att ens partner ska ha sex med andra. Det brukar ju inte folk vilja oavsett om de är gravida eller inte. 
  • Agda90
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-18 15:11:03 följande:
    Fast jag har inte frågat om det är egoistiskt att inte vilja ha sex när man är gravid. Inte heller om det är egoistiskt att vilja ha sin partners stöd. Det jag frågade var om det är av egoistiska skäl som man inte vill att ens partner ska ha sex med andra. Det brukar ju inte folk vilja oavsett om de är gravida eller inte. 
    Delar inte min partner med någon för vi lever i en monogam relation. Det handlar inte om egoism. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-18 15:11:03 följande:
    Lever man i en seriös relation så håller man sig till varandra så nej inte egoistiskt.
Svar på tråden Sambo är gravid