• Albinmalte

Sambo är gravid

Min sambo älskar jag överallt annat och  hon är i 5 månaden. Min sambo har mått jättedåligt och har ingen lust till något intimt just nu. Det har gjort  att jag har strulat till det, knullat med en kollega flertal gånger. Jag vill avsluta mitt strul med min kollega men hon har då sagt att hon kommer berätta sanningen till min sambo så känner att jag är tvungen att strula med henne tills jag får henne att hålla tyst.Vad ska göra är verkligen nervös att bli avslöjad?
  • Svar på tråden Sambo är gravid
  • Albinmalte
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-15 18:22:25 följande:
    Fast det tycker hon kanske att hon har och det gör hon ju som hon vill oavsett vad du tycker om det eller henne. Så det tjänar ingenting till för dig att argumentera om att du tycker det är omoget eller dåligt. Det enda som möjligtvis kan hjälpa dig är att ändra dig i hur du beter dig och prata med henne.
    Ska erbjuda henne pengar
  • Agda90
    Albinmalte skrev 2026-02-13 22:04:33 följande:
    Jag Jan visa kärlek utan sex men jag behöver kärlek genom sex. Finns geänna hurlänge man kan vänta
    Om du inte kan vänta medan din sambo är gravid och sedan medan hon läker efter förlossningen så nej då älskar du inte din partner. Du har inte vad som krävs för att vara en bra partner!
  • Agda90
    Albinmalte skrev 2026-02-13 22:12:29 följande:
    Otrohet är det värdfamilj sambo vet. Hon har blivit bedragen tidigare 
    Du är verkligen en idiot! 
    Du vet att din sambo har blivit bedragen och så gör dundet ändå!!!?
    Värsta sviniga beteendet! 
  • Albinmalte
    Agda90 skrev 2026-02-16 09:36:14 följande:
    Om du inte kan vänta medan din sambo är gravid och sedan medan hon läker efter förlossningen så nej då älskar du inte din partner. Du har inte vad som krävs för att vara en bra partner!
    Jag älskar visst min sambo, men jag blir grinig om jag inte går knulla. Min sambo ville ingenting och vill inte att min surhet ska gå ut på lin gravida sambo. Därför knullade jag min kollega
  • Albinmalte
    Agda90 skrev 2026-02-16 09:38:19 följande:
    Du är verkligen en idiot! 
    Du vet att din sambo har blivit bedragen och så gör dundet ändå!!!?
    Värsta sviniga beteendet! 
    kalla mig inte för idiot! Jag hade mina skäl till att vara otrogen, sen får du väl tycka att att det är lite svinigt
  • Agda90
    Albinmalte skrev 2026-02-16 09:49:21 följande:
    kalla mig inte för idiot! Jag hade mina skäl till att vara otrogen, sen får du väl tycka att att det är lite svinigt
    Ditt skäl var var skitkasst! Din sambo kunde inte oga graviditet.
  • Anonym (M.)

Nu vet jag inte om det här är en trolltråd, men jag svarar som om det inte vore det eftersom scenariet förekommer i verkligheten. Jag fullkomligt HATAR folk som springer med skvaller! Och i det här fallet var kvinnan med på den dåliga gärningen också. Först är man själv med och sedan springer man och skvallrar? En usel människa. 

Jag tror att det är bäst (om det här nu är sant) att du erkänner för din sambo självmant. Jag tror att din sambo kommer att ta det mindre dåligt då, nämligen, än om det kommer ifrån någon annan.

Din sambo är gravid och det talar till din fördel, hon kommer knappast - när hon har sovit på saken - att vilja bryta upp er familj nu och bli ensam på Förlossningen, ensam med ett spädbarn som hon måste ta hand om själv när hon är utmattad efter förlossningen, ingen som handlar och lyfter och bär när hon är mör i kroppen, ingen som avlastar när hon behöver sova, duscha, ha lite barnfri tid etc. etc.. Berätta annars för henne hur jobbigt allt det här kommer att bli.

Och sedan när barnet kommer får ni båda något annat att tänka på. 

• Agda90
    Anonym (M.) skrev 2026-02-16 11:29:21 följande:

Nu vet jag inte om det här är en trolltråd, men jag svarar som om det inte vore det eftersom scenariet förekommer i verkligheten. Jag fullkomligt HATAR folk som springer med skvaller! Och i det här fallet var kvinnan med på den dåliga gärningen också. Först är man själv med och sedan springer man och skvallrar? En usel människa. 

Jag tror att det är bäst (om det här nu är sant) att du erkänner för din sambo självmant. Jag tror att din sambo kommer att ta det mindre dåligt då, nämligen, än om det kommer ifrån någon annan.

Din sambo är gravid och det talar till din fördel, hon kommer knappast - när hon har sovit på saken - att vilja bryta upp er familj nu och bli ensam på Förlossningen, ensam med ett spädbarn som hon måste ta hand om själv när hon är utmattad efter förlossningen, ingen som handlar och lyfter och bär när hon är mör i kroppen, ingen som avlastar när hon behöver sova, duscha, ha lite barnfri tid etc. etc.. Berätta annars för henne hur jobbigt allt det här kommer att bli.

Och sedan när barnet kommer får ni båda något annat att tänka på. 

Det var ett korkat svar!
    Så kvinnan ska stå ut med det otrogna svinet för att det är jobbigt att föda barn?

Ja man är öm och mörbultad efter en förlossning men inte handikappad!
    Och det otrogna svinet lär ju tycka synd om sig själv efter förlossningen och galoppera till nästa fruntimmer.

Skiten bör åka ut ä,.helst igår, så att mamma och bebis kan gå vidare på egen hand
  • Anonym (M.)
    Agda90 skrev 2026-02-16 11:57:37 följande:
    Det var ett korkat svar!
    Så kvinnan ska stå ut med det otrogna svinet för att det är jobbigt att föda barn?

Ja man är öm och mörbultad efter en förlossning men inte handikappad!
    Och det otrogna svinet lär ju tycka synd om sig själv efter förlossningen och galoppera till nästa fruntimmer.

Skiten bör åka ut ä,.helst igår, så att mamma och bebis kan gå vidare på egen hand
    Då tycker vi olika. Det är inte alls ovanligt att män ligger med andra kvinnor när deras fruar inte kan p.g.a. graviditet, barnsängstid, att de går helt upp i barnen, att de är sjuka eller handikappade eller någon annan orsak. Ingen blir glad av att få reda på något sådant, men man måste förstå att detta är mer något biologiskt för männen än det är för oss. Om han på riktigt varit kär i den andra kvinnan och planerat en framtid med henne, så hade det förstås varit svårare att förlåta. 

...men innan man blir hundra procent ensam med ett spädbarn, ska man tänka sig för både en och femtiofyra gånger, för det kan gå rakt åt Helvete. Det har hänt att mammor har kvävt sina spädbarn bara för att få sova - och sedan försökt intala sig att barnet dött av plötslig oväntad spädbarnsdöd. Det har även hänt att mammor har stuckit hemifrån och lämnat babyn att dö av törst och svält, för att hon bara inte orkade längre. OK detta är extremfall! Men det är ingen dans på rosor att vara hundra procent ensam ansvarig för en spädis. Vill mamman sedan ändå separera, så är det bättre ju större barnet hunnit bli. Bara att det börjat sova hela nätter gör det oändligt mycket lättare för mamman. 

Dessutom: ingen domstol i Sverige idag skulle utdöma ensam vårdnad med noll umgänge för pappan, för en otrohetshistoria. De tittar inte på sådant, utan grundregeln är att det ska vara gemensam vårdnad och i alla fall varannan helg för pappan (när amningen är avslutad), om han inte har typ barnsex- eller våldsdomar eller ett gravt missbruk mot sig. Så de båda kommer att behöva samarbeta en massa år ändå. 
  • Agda90
    Anonym (M.) skrev 2026-02-16 12:23:54 följande:
    Då tycker vi olika. Det är inte alls ovanligt att män ligger med andra kvinnor när deras fruar inte kan p.g.a. graviditet, barnsängstid, att de går helt upp i barnen, att de är sjuka eller handikappade eller någon annan orsak. Ingen blir glad av att få reda på något sådant, men man måste förstå att detta är mer något biologiskt för männen än det är för oss. Om han på riktigt varit kär i den andra kvinnan och planerat en framtid med henne, så hade det förstås varit svårare att förlåta. 

...men innan man blir hundra procent ensam med ett spädbarn, ska man tänka sig för både en och femtiofyra gånger, för det kan gå rakt åt Helvete. Det har hänt att mammor har kvävt sina spädbarn bara för att få sova - och sedan försökt intala sig att barnet dött av plötslig oväntad spädbarnsdöd. Det har även hänt att mammor har stuckit hemifrån och lämnat babyn att dö av törst och svält, för att hon bara inte orkade längre. OK detta är extremfall! Men det är ingen dans på rosor att vara hundra procent ensam ansvarig för en spädis. Vill mamman sedan ändå separera, så är det bättre ju större barnet hunnit bli. Bara att det börjat sova hela nätter gör det oändligt mycket lättare för mamman. 

Dessutom: ingen domstol i Sverige idag skulle utdöma ensam vårdnad med noll umgänge för pappan, för en otrohetshistoria. De tittar inte på sådant, utan grundregeln är att det ska vara gemensam vårdnad och i alla fall varannan helg för pappan (när amningen är avslutad), om han inte har typ barnsex- eller våldsdomar eller ett gravt missbruk mot sig. Så de båda kommer att behöva samarbeta en massa år ändå. 
    Men herregud vad du är ute och cyklar! Vad är det flr män du har mött?? 
    Nej, de allra flesta män har koll på hur man beter sig mot sin partner och håller petter niklas i byxorna medan partnern är gravid och läker efter förlossning. 

Kvinnor som beter sig så som du beskriver lider oftast av depression och då spelar det ingen roll om mannen är där eller inte för det går inte att förhindra alltid.

Och bad gäller umgänge och vårdnad så var det inte ens uppe på tapeten. Men jag skulle tro att en "man" som tänker med snabeln inte lär ha tid att spendera med sitt barn!

Nej, kvinnor behöber inte stanna i en relation med ett svin bara för att bebisen är liten. 
Svar på tråden Sambo är gravid