-
Min sambo älskar jag överallt annat och hon är i 5 månaden. Min sambo har mått jättedåligt och har ingen lust till något intimt just nu. Det har gjort att jag har strulat till det, knullat med en kollega flertal gånger. Jag vill avsluta mitt strul med min kollega men hon har då sagt att hon kommer berätta sanningen till min sambo så känner att jag är tvungen att strula med henne tills jag får henne att hålla tyst.Vad ska göra är verkligen nervös att bli avslöjad? -
Svar på tråden Sambo är gravid
-
Försök inte vända det här mot mig. Du har pratat runt frågan i ganska många inlägg nu och undvikit svara ja eller nej. Är det så svårt att bara svara på om det är för din egen skull eller inte? Om det är för att du själv ska ha det bra som du tänker på? Det behövs inget mer än ett ja ett eller nej.molly50 skrev 2026-02-20 15:08:56 följande:Ok. Men om du och jag har helt olika syn på det här så tror jag inte ens det är någon idé att försöka få dig att förstå.
Jag har försökt förklara men du verkar ändå inte förstå så det känns meningslöst. -
För att vi har valt ett monogant förhållabde där vi enbart har sex med varandra. Om sexlivet atrular av någon anledning då knuffar vi inte vår partner i famnen på någon annan utan hjälps åt att reda ut problemet. Det är vad ett förhållande handlar om, vi är ett team och håller oss till varandra.Anonym (.m.) skrev 2026-02-20 13:39:16 följande:Fast nej du har inte svarat. Nej, jag frågade dig först, så det är du som ska svara om grundorsaken innan du kommer med frågor till mig. För det har du inte gjort, du kommer aldrig till kärnan av vad jag faktiskt frågar, utan hittills har du bara pratat runt det, runt det, vad du förväntar dig av din partner, att han ska kunna vänta osv. Men du svarar inte på VARFÖR du vill ha det på det sättet. För vems skull är det, om inte för din egen? Vems behov är det du tänker på?
Och det spelar ingen roll vad just jag svarar eller hur? Du har ju fortfarande dina egna anledningar, de kommer inte förändras för att jag svarar på dina frågor som handlar om mig. Så det är inte relevant. Men jag ska svara ändå, när du svarat på vad du har emot att din partner skulle bli kär i någon annan eller gör någon annan gravid. Är det inte dina egna behov och önskemål som det handlar om, för att du själv ska ha det bra?
Det handlar inte om egoism att vilja leva enbart mwd sun partner.
Om du inte kan förstå det så är det ditt priblem att lösa, inte andras. -
Fast nej, det är unte en ja eller nej fråga. Ett förhållande är mer komplext än så. Likaså männiksors sätt att se på förhållanden. Man har sina värderingar, vissa är ruckbara medan andra inte är det, och man ska inte kompromissa till förbaneslse för att göra andra nöjda.Anonym (.m.) skrev 2026-02-20 15:17:16 följande:Försök inte vända det här mot mig. Du har pratat runt frågan i ganska många inlägg nu och undvikit svara ja eller nej. Är det så svårt att bara svara på om det är för din egen skull eller inte? Om det är för att du själv ska ha det bra som du tänker på? Det behövs inget mer än ett ja ett eller nej. -
Va skulle du tycka om det här scenariot. Du blev allvarligt sjuk och inlagd flera månader på sjukhuset. Skulle du tycka att det var okej att din partner hade sex med en annan man då? Om svaret blir nej så hör du ju själv hur det låter?
Ni väntar barn tillsammans och du klarar inte av att vara trogen? Hur tänker du att du ska vara en bra partner och pappa till barnet i framtiden? Om dina behov ska vara så centrala och dina handlingar så själviska`?
Kommer otroheten fram är sannolikheten stor att ditt förhållande tar slut. Och vem tänkte du ha sex med då. Det verkar vara väldigt viktigt för dig med sex så pass viktigt att du riskerar hela förhållandet.
Ska du vara ute på krogen varje kväll då. Tills du hittat ett ny kvinna som riskerar och bli behandlad på samma sätt.
Det ska mycket till om jag ska kunna fortsätta i ett förhållande efter otrohet. Tvivlar starkt på att det skulle gå. Förlåta en sak men att kunna bygga något förtroende, igen skulle bli väldigt svårt.
Kanske borde fundera över varför sex är så pass viktigt, verkar ju som ett missbruk nästan. Som du göder med porr och onani....
Ta ett snack med ngn som är pappa som har barn? o väx upp och inse allvaret och konsekvenserna i ditt liv och beteende!
-
Agda90 skrev 2026-02-20 22:06:10 följande:För att vi har valt ett monogant förhållabde där vi enbart har sex med varandra. Om sexlivet atrular av någon anledning då knuffar vi inte vår partner i famnen på någon annan utan hjälps åt att reda ut problemet. Det är vad ett förhållande handlar om, vi är ett team och håller oss till varandra.
Om du inte kan förstå det så är det ditt priblem att lösa, inte andras.Jag vet att du vill ha ett monogamt förhållande, det jag frågar efter är anledningen. Det går att vara ett team även om man har sex med andra någon gång. Det är ju annat än sex det handlar om att vara ett team. Så varför vill man att ens partner ska leva utan sex om inte man själv kan eller vill, kanske ett par år eller mer? Om det inte är man själv och ens egna önskemål man tänker på, så vad handlar det om att man inte vill att ens partner ska "hamna i famnen på någon annan"?Agda90 skrev 2026-02-20 22:06:10 följande:För att vi har valt ett monogant förhållabde där vi enbart har sex med varandra. Om sexlivet atrular av någon anledning då knuffar vi inte vår partner i famnen på någon annan utan hjälps åt att reda ut problemet. Det är vad ett förhållande handlar om, vi är ett team och håller oss till varandra.
Om du inte kan förstå det så är det ditt priblem att lösa, inte andras. -
Jo det är en ja eller nej fråga. Antingen tänker man på sig själv eller så gör man inte det. Frågan var varför man inte vill att ens partner ska bli kär i någon annan osv, handlar det om att man tänker på sitt eget bästa och vad man själv vill ha eller så bryr man sig inte alls om sig själv när man tänker så, att man inte vill att det ska hända. Antingen så tänker man på sig själv och sitt eget välmående och önskemål eller så gör man inte det. Det skulle ju även kunna vara att man tänker på sig själv PLUS någonting annat, men då är fortfarande svaret ja, man tänker på sig själv.Agda90 skrev 2026-02-20 22:10:36 följande:Fast nej, det är unte en ja eller nej fråga. Ett förhållande är mer komplext än så. Likaså männiksors sätt att se på förhållanden. Man har sina värderingar, vissa är ruckbara medan andra inte är det, och man ska inte kompromissa till förbaneslse för att göra andra nöjda. -
Det är ett beslut mellan mig och min man. Vi anser bpda två att sex är npgot mellan honom och mig och ingen annan. Det är en intim handling som bi anser delas med den man älskar.Anonym (.m.) skrev 2026-02-21 01:07:28 följande:Jag vet att du vill ha ett monogamt förhållande, det jag frågar efter är anledningen. Det går att vara ett team även om man har sex med andra någon gång. Det är ju annat än sex det handlar om att vara ett team. Så varför vill man att ens partner ska leva utan sex om inte man själv kan eller vill, kanske ett par år eller mer? Om det inte är man själv och ens egna önskemål man tänker på, så vad handlar det om att man inte vill att ens partner ska "hamna i famnen på någon annan"?Agda90 skrev 2026-02-20 22:06:10 följande:För att vi har valt ett monogant förhållabde där vi enbart har sex med varandra. Om sexlivet atrular av någon anledning då knuffar vi inte vår partner i famnen på någon annan utan hjälps åt att reda ut problemet. Det är vad ett förhållande handlar om, vi är ett team och håller oss till varandra.
Om du inte kan förstå det så är det ditt priblem att lösa, inte andras.
Att det finns förhållanden där den ena inte vill ha sex i månader eller år är inget jag har erfarenhet av själv.
Jag och min man har arbetat mwd vårt förhållande tillsammans för att ha en bra grund att stå på. Slulle en av oss tappa lusten då skulle vi tillsammans hjälpas åt för att hitta tillbaka. Det är något vi har pratat om för att vara säkra att vi är på samma nivå. Varför har du så svårt att acceptera att det är så vi har valt att leva? -
Meddelande borttaget -
Återigen, jag vet att du vill ha det så, men du utvecklar inte grunden till varför? Varför är det så viktigt med en "värdering" om att din partner inte ska ha sex med någon annan? Om det inte handlar om egoistiska orsaker, att du själv ska ha det bra, dina känslor, risk för att förlora honom osv, så vad handlar det om?Agda90 skrev 2026-02-21 07:50:02 följande:Det är ett beslut mellan mig och min man. Vi anser bpda två att sex är npgot mellan honom och mig och ingen annan. Det är en intim handling som bi anser delas med den man älskar.
Att det finns förhållanden där den ena inte vill ha sex i månader eller år är inget jag har erfarenhet av själv.
Jag och min man har arbetat mwd vårt förhållande tillsammans för att ha en bra grund att stå på. Slulle en av oss tappa lusten då skulle vi tillsammans hjälpas åt för att hitta tillbaka. Det är något vi har pratat om för att vara säkra att vi är på samma nivå. Varför har du så svårt att acceptera att det är så vi har valt att leva?
Nej, behöver inte handla om tappa lusten utan fysiska problem. Skador efter en graviditet tex. Och även om det enbart handlade om "tappad lust" så uppenbarligen så misslyckas många med att hitta tillbaka till lusten, tappat intresse, motivation osv. Du vet inte om det kan bli likadant för er.
Vet inte varför du påstår att jag inte acceptera sättet att leva. Det jag har svårt att acceptera är att det i slutändan inte skulle handla om att det sättet att leva är för att det passar dig och för att du mår bra av det på något sätt. Vad skulle det annars handla om? -
Meddelande borttaget