• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Therese6699

Jo, Tilles syskon kan vara anlagsbärare precis om Nicklas och jag. Men man kan i ett tidigt skede i graviditeten kolla om fostret är sjukt. Nicklas barn har 50% sannolikhet att vara bärare av genen. Men för att barnet ska bli sjukt så måste den få två uppsättning av skadade gener... Det vill säga, både ifrån mamma och pappan. Den här gendefekten är så vanlig så att man inte behöver vara speciellt orolig. Men vet man om att man bär den så kan som sagt vara göra en fosterdiagnostik.

• Therese6699

Nu ska jag gå och fixa mat och slappa ett tag... vi hörs senare ikväll!

• Ella79

Hur stor är sannolikheten att ett ev syskon till Tille får EB?

• Trulls

Kan inte sluta tänka på att livet kan vara så orättvisst i bland.... här sitter man med 3egna barn som är friska och så får ni inte behålla er älskade son....
    det gör så ont i hjärtat att veta... det får allt annat att verka ovesäntligt.

men man får försöka tänka på att lille Tille alltid kommer att få finnas i himelen och vaka över sina föräldrar och syskon....

tänker på Carolas Jag vill alltid älska....

Ta hand om varandra
    tänder ett ljus för Tille och hans underbara och otroligt starka föräldrar...

Caroline med Line, Tilde och Tyra

• Cingla

Ha det så skönt tills vi återses Therese! Tänker på er o följer er hela tiden även fast jag inte skriver en massa. Hoppas det oxå är ok? KRAMAR!

• Trossens mamma
    Tänk så mycket ont det finns i vår värld. jag vill självklart inte byta ut mitt liv nu å hamna i den jobbiga sits Therese å hennes familj sitter i. Men jag å min dotter bär oxå på en sjukdomn som är medräknad i de 42 ovanligaste listan.
    Jag visste att det var 50% att min dotter skulle ärva. Och hon ärvde. Nu kommer troligen hennes barn att få den i sin tur. %0% är ju fifty fifty liksom.

Fast min sjukdom ska jag väl inte skriva om i Tilles tråd. Men de finns flera här ute som har genetiska sjukdomar. Ända jag vet är att jag en dag kan vara både blind och döv.
    Har redan flera åkommor...

Men nu ska jag skicka en gosig mjuk kram åt alla i er familj! Kram
    *Stolt mamma och Ålänning*
  • Visslan

Fru Indosaurie.. *viskar * det var jag
    Kunde inte låta bli..Det är Tilles låt det där.. Så fylld av kärlek och värm..

• Pirran

Självklart gör ni alldeles rätt i det sätt ni tar hand om er son. Jag skulle inte heller välja sondmatning. Har sett sådana fall i mitt arbete..människor som plågas i onödan av att man satt en sond..oftast har de själva inte fått varit med och bestämma(för då är det en annan sak)..människor som försöker hindra oss att sätta sondmaten genom att hålla för sonden och dra i den....det är fruktansvärt..

Tycker att då man vet utgången, den är ofrånkomlig och slutet är nära så borde det bara sättas in de mediciner som gör tillvaron lite lättare för den som ska dö. Att i livets sista skede sätta in sondmatning är bara en plåga....oftast fungerar inte matsmältningen riktigt, maten backar och det slutar med en lunginflammation efter att den döende dragit ner sondmaten i lungorna.

Ofta räcker det med att fukta munnen med saliversättning(Oral Balance) eller bara vatten....många känner varken hunger eller törst den absolut sista tiden.

Ni gör ett fantastiskt arbete för er son, Therese, och ni ska vara stolta över er själva och er familj

• Negalia

Önskar lille prinsen med familj en fin kväll!
    /A

Svar på tråden Tilles tråd