• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Therese6699

olivettan: Dom två senaste månaderna har vi haft en hartmann flaska. Det är en flaska som är till för prematura barn och barn med gomspalt och inte kan suga. Så man får helt enkelt trycka in maten i munnen på honom. På slutet har han bara skrikit och grinat när man ger honom ersättning. Vänt bort huvudet och på alla sätt gjort klart att han inte vill ha. Men när vi började med lite vatten också så försöker han svälja och han grinar inte alls lika mycket.

Patrik har lovat att dagboken ska få ligga kvar och att vi löser det sedan. Sedan så är jag rätt säker på att dett bokförlag har sparat undan anteckningarna.

Kramar Therese

• EMO 979

klatermaja : som jag förstått äer det junktional form han har

• Klatermaja

Rebeckaa: Den pojken har en anna underdiagnos än Tille. Tyvärr finns inget hopp för Tille och vi får ha den underbara pojken till låns under en kort tid, men tänk så mycket han uträttat!

/Klatermaja
  • Frippa
    ...Tille...

Mina tankar går till dig idag. Hoppas att du inte har ont och har det mysigt på fällen med pappa och mamma. 
    Du har en underbar familj som finns med dig till slutet och förevigt i hjärtat.
    Var inte rädd det är inget farligt.
    Ta hand om dig lilla vän.

Du är ljuset, stjärnan och kärleken.

Lätt smekning på Tille pannan ifrån
    Vincent och hans mamma och pappa
  • Klatermaja

EMO 979: Okej tack

/Klatermaja
  • Therese6699

rebeckaa: Det är om Mike du har läst och han har inte samma variant som Tille. Har har EB men en annan form där en rätt stor del når vuxen ålder. Han har samma variant som Johnny Kennedy och han blev 36 år. Det är dock rätt stor risk att barn med den varianten dör för tidigt också. Men då på grund av infektioner och hudcancer.
    Vilken text tv var det på? Skulle vara roligt att se om dom har fått det att låta som om dom har samma variant där också.

Klatermaja: Tille har en variant av Junktional med under idagnos Herlitz, medans Mike har en dystrofisk variant.

När ni letar information om forskning och så i Tilles fall så måste ni vara noga med att förstå att den heter Herlitz, för många av dom andra varianterna av EB behöver inte vara dödliga.

• Therese6699

Oj, nu hinner ni svara innan mig.. tänk vad mycket ni kan om sjukdomen nu : )

• melvinsmammaanna

Hur mår lilla tille idag?

• Therese6699

Han har sovit hela dagen idag. Han har dock druckit en hel del vatten. Men han verkar inte ha ont.

Svar på tråden Tilles tråd