• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • babylover

Vilka vackra kort från gårdagen!
    Vad kul att ni ska göra en massa roliga saker idag med Dea och Liam- det behöver ni nog alla.
    Hoppas auktinonen var välbesökt av en massa högtbjudande människor.
    Du blev verkligen snygg i håret! Att du sen har ett hjärta av guld är helt underbart!

Tille - vi tänker på dig och hoppas allt är bra där du är.
    Många kramar

• Sanber

Å vad fina bilder!
    Verkar ha varit helfint ju!
    hoppas ni had en bra dag idag med allt vad ni hade planerat!

Kram

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • antitanten

Håller med Camomillan om vart lille Tille fått sina underbara blå från.
    Therese o Nicklas är helt underbara föräldrar och hoppas att dom verkligen
    får njuta nu av vårens sol efter allt slit .
    I mitt galleri har jag lagt in en bild (precis samma somCamoMillan) men
    jag tog mig friheten / äran att fixa till den lite, eftersom jag tycker att just
    Therese o Nicklas ska utses till Årets Föräldrar 2006 !

Många kramar till Er bägge Therese o Nicklas
    och lika många kramar till Liam o Dea.

Lena m familj

• Certina

Vad fina bilder ni tagit.
    Cermonin måste ha varit jättefin (men det var mycket snö kvar hos er)(inte för att det inte är fint )

Hoppas ni får en jättekul dag med Dea, jag tror båda barnen tycker det är jätteskönt att ni hittar på något speciellt.

En fråga bor ni i stort hus? Blev lite nyfiken.

Hoppas auktionen gick bra.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Mamma till Elise & Erik
  • IrmelinFraNorge

Hej. Håper dagen i dag har vært trivelig, og at dere fikk tenke på noe annet en liten stund. Titter inn litt seinere.
    Kram Irmelin

• CarinaS

Ja Tilles underbara blå...det syns lång väg var de kommer ifrån.
    Jag hoppas verkligen att ni haft en fin dag idag och att ni kan mysa tillsammans ikväll.
    Ni finns i mina tankar ofta ofta.
    Många kramar till er och en hel hop med såpbubblor som gnistrar i solen till dig Tille...//Carina

• Farth Vader

Äntligen har våren kommit :o) Idag har vi suttit ute och myst mest hela dagen...och grillen har äntligen tinat fram. När vi satt ute och fikade kom två jättevackra fjärilar flygandes - då fylls hjärtat av Tille. Kände mej både ledsen och glad när jag tänkte på Lillen. Ledsen för att han inte finns kvar hos oss och glad för att jag känner i hjärtat att han har det fint nu..Tille-liten.

Hoppas att ni andra haft en fin dag.

Kram/ Mona.

P.s Bilderna från Tilles ceremoni är oerhört vackra, fyllda av äkta kärlek och omtanke.

• Klatermaja

Tille, hur mår du? Har du det bra där uppe bland molnen? Jag tänker på dig ska du veta. Du håller nyckeln till mitt hjärta i din hand och jag glömer aldrig dig eller din kärleksfulla familj. Sov gott .

Therese, Nicklas, Lim och Dea: jag önskar er en trevlig lördagskväll. Hoppas dagen med välgörenhetsauktion, restaurangbesök och shopping varit till belåtenhet!

Visst är det härligt att våren äntligen är här?! Det är som om våren tvekade ända tills Tille släppte taget. Med hans änglafärd mot himlen kom solen och värmen som om han sände solen till oss som ett tecken på att han äntligen fått frid.

Tänker på att det måste ha kännts som i den här låttexten att få ha haft Tille hos er:

Himlen måste sakna en ängel

"Förr så var jag alltid på väg.
    Jag försökte fånga en dröm.
    Och jag trodde jag visste vad jag ville ha.
    Du har väckt mig ur min sömn.

Plötsligt var världen helt ny.
    Allt stannade upp när du kom.
    Och jag såg dig och jag visste av hela min själ
    att nu börjar allting om.

Himlen måste sakna en ängel
    för en finns här hos mig
    Hon vilar i min famn.
    Himlen måste sakna en ängel.
    Hon ligger tätt intill mig,
    så tryggt på min arm.
    Kan det vara sant att jag får älska dig?
    En av himlens änglar har landat här hos mig.

Gryningsljuset smyger sig in.
    Finner ro i ditt andetag.
    Och jag inser med ens
    att jag väntat en evighet just på denna dag.

Plötsligt slår du upp dina blå.
    Styrkan i din blick gör mig svag.
    Men helt utan att döma ser du på mig.
    Och så börjar våran dag."

Källa: http://home.swipnet.se/~w-134536/mel447.htm 2006-04-22

/Klatermaja
  • Sömntutan

Hallå Tille!
    Nu tänkte jag skriva några rader till dig som se bör. Hoppas att du har haft en bra dag med mycket bus. Du har säkert lekt med de fina ballongerna som dina nära och kära skickade upp till dig igår.
    Kikade du ner på mamma, pappa och Liam igår från rengbågen?
    Visst var de lite ledsna, men samtidigt så var de nog lättade i sina hjärtan, lättade över att du nu har de så bra där uppe.
    Idag har vi varit och handlat blommor, Isak, min stora kille, fick syn på ett par blommor som han tyckte liknade fjärilar och då sa jag till honom att dem köper vi och planterar i minne till dig lille Tille. I morgon ska jag sätta igång med plateringen på balkongen och jag lovar att ge fjärlisblommorna en plats i den varma solen.
    Din mamma har satt in en bild på henne och din pappa i sitt krypin här på familjeliv, och när man såg den bilden så förtår man vart du fått dina underbara ögon ifrån. Så blå ögon som både din mamma och pappa har är svårt att hitta.
    Sov så gott inatt nu Tille så lovar jag att vi hörs i morgon.
    Bamsekramar Anna

Hjärtat tar aldrig semester....